• N3D

raka sig mellan bena framför barnen?

är det bara jag som tycker att det är lite sjukt?

skulle aldrig kunna göra det, speciellt inte om jag hade en liten dotter, känns som att man sätter press redan då att allt måste vara hårfritt och slätrakat. 
    vad tycker ni? 
  • Svar på tråden raka sig mellan bena framför barnen?
  • My opinion
    sirisdotter skrev 2010-04-02 12:43:08 följande:
    Hoppas det.  När jag växte upp var det hyschhysch - första mens vafr jättepinsamt att berätta om, visste inget om mensskydd nästan.
    Visst är det konstigt. Min bästa kompis i den åldern hade en storasyster, pappan var gynekolog och mamman sköterska. Gissa vem som fick förklara varför man får mens för henne, just det, jag. Man tycker ju att hon borde fått info om  den biten av familjen långt tidigare.
  • Bedan
    LillTussa skrev 2010-04-01 19:33:54 följande:
    Mja, när jag rakar mig vill jag gärna göra det själv. Men det är nog för att jag ser det som "egentid" i duschen på kvällen när sambon kommit hem från jobbet..Då jag kan långskita ifred med en bra tidning, sätta i hårinpackning och muppa omkring i badrummet utan att det är någon som samtidigt ska kissa, platta håret, borsta tänderna, byta blöja, topza öronen etc etc.. Bara låsa dörren o få vara lite själv för en stund.. Om jag kunde skulle jag nog också ta med mig en kopp kaffe och avslappningsljud också.. Men på dagarna när man gör sina hygienbehov (byta binda, kissa etc) i detta hus får man räkna med en lilltrasa hängandes i benen och en tioåring som babblar o babblar om nånting gulligt.. No privacy here! Har aldrig förstått hyschet kring mens o att man faktiskt kissar o skiter som vuxen också..
    Min mamma brukar säga att hon inte fått gå på toa ifred på 47 år :D Fast nu när vi alla flyttat hemifrån är det nog lugnare. Att raka sig har hon dock aldrig gjort framför oss för min mamma har inte rakat nått på sin kropp så länge jag funnits till. Hon har varken hår på benen eller under armarna så hon behöver inte det.
  • LillTussa
    Bedan skrev 2010-04-02 12:55:35 följande:
    Min mamma brukar säga att hon inte fått gå på toa ifred på 47 år :D Fast nu när vi alla flyttat hemifrån är det nog lugnare. Att raka sig har hon dock aldrig gjort framför oss för min mamma har inte rakat nått på sin kropp så länge jag funnits till. Hon har varken hår på benen eller under armarna så hon behöver inte det.
    Det är nog så för de flesta mammor o pappor!
    Jag rakar mig inte inför barnen heller, tycker det känns lite knepigt på nåt vis.. 
  • TessaS
    Lady Dahmer skrev 2010-04-01 10:32:59 följande:
    andra hygiengrejer som att byta mensskydd, kissa osv gör jag absolut framför min unge. Jag tror snarare att det är BRA att hon får se hur det går till och uppleva att det är naturligt.
    Nu har jag en son, så han kommer själv aldrig pilla med sånt, men jag hoppas att han inte blir en sån kille som rodnande tassar förbi mensskydd i affären och vägrar handla åt sin flickvän i framtiden.  
    Men jag tror det går att lösa utan att han ska titta på när jag gör det... för även om jag inte har några problem att prata om det och ser det som naturligt, så är jag inte bekväm med att göra det inför någon annan
  • linjes

Nää jag tycker inte man rakar sig framför barnen pojke eller flicka

andra hygiengrejer som att byta mensskydd, kissa osv gör jag absolut framför min unge. Jag tror snarare att det är BRA att hon får se hur det går till och uppleva att det är naturligt.
    Så gör jag me,kanske inte nu när dom är större men jag gjorde det när dom var små
  • Jagsjälv

Men om det inte ska vara hyssj hyssj som någon skrev, var går gränsen för vad som är ok att gära inför inför barnen? Sex är oxå jättenaturligt, men det skulle jag aldig göra när min son ser på. Inte raka mig eller byta "plopp" heller. Kissa och bajsa gör jag inför publik både nu och då, men det tycker jag är skillnad.

• Kastrull
    Lady Dahmer skrev 2010-04-01 10:01:54 följande:
    detta är anledningen till att jag inte vill raka mig alls. Nånstans. Jag vill inte överföra mina komplex till min dotter. Jag vill att hon ska växa upp utan pressen att man ska vara slätrakad. Oavsett om det är ben, snippa, armhålor.
    Det där låter klokt.
    Sedan reflekterar jag på TS fundering där handlingen skulle påverkas av om barnet var en son eller dotter. Jag anser att hetsen kan bli lika stor åt andra hållet: att man tidigt lär en liten kille hur en kvinna"ska" se ut. Likaväl som att man lär en liten tjej hur en kvinna "ska" se ut.
  • längtans

Jag vet faktiskt inte vad som är värst....att dra ut en blodig tampong eller raka sig mellan benen framför ögonen på sitt barn???

• BlommyNess12
    Sånt gör jag också, dock har jag en son men wtf han är 1½ och,ska ju promt med in på toa och titta vad jag gör. Rakar mig i underlivet gör jag inte ens så situationen skulle aldrig uppstå.
  • nollåtta

Har tänkt på det, fast jag rakar mitt kön så sällan ändå Tamponger och sånt byter jag framför min dotter om hon är närvarande på toaletten. Sist jag gjorde det hade hon lyckats fiska upp en införingshylsa (använder Tampax) och försökte själv så att säga. Den kom inte in någonstans utan hon härmade mig mest men ändå. Hehe..

• N3D
    Kastrull skrev 2010-04-02 20:11:57 följande:
    Det där låter klokt. Sedan reflekterar jag på TS fundering där handlingen skulle påverkas av om barnet var en son eller dotter. Jag anser att hetsen kan bli lika stor åt andra hållet: att man tidigt lär en liten kille hur en kvinna"ska" se ut. Likaväl som att man lär en liten tjej hur en kvinna "ska" se ut.
    ja det är ju sant iof.. 
Svar på tråden raka sig mellan bena framför barnen?