• Anonym

Jag mår så dåligt/min hund dog i går

Mina hund blev inlagd på måndag på djursjukhuset, spydde blod och sket blod, blev lite bättre på  måndag men jag åkte in med henne i alla falla.

Det visade sig att hon var uttorkade och de ville att hon skulle stanna kvar en dag och få vätska. Vetrinären gjorde även en ultra ljud på mage och tarma och det visade sig att hon hade någonting i magsäcken och vetrinären berättade att nästan alla gånger som de hittat någonting i magen så har de varit canser och att de har fått låta hunden somna in på operations bordet. Hon blev 9 år och jag kunde inte låta dem operera henne, ville inte att hon skulle lida eftersom de är trots allt en stor operation och jag älskade henne så.

Jag valde att låta henne somna in på djursjukhuset och jag hade inte möjlighet att åkt till henne men vetrinären lovade vara med henne  när hon dog. Jag orkade inte se hennes glädje i ögonen när hon såg mig och att hon trode att jag skulle hämta hem henne. Ångrar det så. Vi bor 15 mil enkel resa från sjukhuset.

Vi har en hund kvar som sörjer enormt, uppvuxna tillsammans. Hon är jätte nervös och blir rädd för lilla minsta ljud och ligger mest och söker efter sin kompis.

Jag kan inte var glad, mår så dåligt, känner att jag vet inte hur jag ska klara detta, tänk om den andra hunden ochså dör av saknaden av sin kompis. Det känns som att jag går sönder inom bords....

• Svar på tråden Jag mår så dåligt/min hund dog i går
  • Nilla83

beklagar verkligen sorgen många kramar till dig.

• Lindizz

beklagar verkligen det är hemskt jobbigt när ens kära vänner måste lämna oss! Jag fick ta farväl av min bästa vän för 4år sedan och det är fortfarande jobbigt och ja tänker på henne ofta...jag ångrar inte att ja lät operera henne det förlängde hennes liv med 3 veckor iaf även om pengarna var utkastade eftersom de inte förbättrade speciellt mkt för henne (cancer i magen som spred sej efter op) men vad gör man inte för sina bästa vänner vi var med när hon somnade in och även under den kritiska operationen men det var hemskt jobbigt *snyft*
    Iof blev hon inte så gammal tyvärr bara 5år och nu är hennes bästa kompis som ja har hemma snart 8år gammal och man är glad för varje dag man får ihop med henne och verkligen njuter av henne för de kan vända så fort..

ta hand om era andra hund/hundar och er själva sorgen kommer aldrig att gå över men den kommer lätta med tiden..för mej har de tagit många år innan man kunde släppa de lite granna

Mamma till Linus 031214 Nova 050411 Engla 061018 Liam 080502
  • Jezamine

Vår förra hund fick somna in förra våren på djursjukhuset 15 mil bort.Akut sjuk,skulle ej klara op.
    Nu springer ett nytt litet yrväder här.Det är inte så att man skaffar en annan hund för att ersätta den gamla.Man skaffar annan hund  att älska o sköta om

Avstängd tills vidare
  • stjärna4

Beklagar sorgen!Var med om detsamma den 15 mars då vi fick avliva vår lille älskling pga svår allergi.Han blev 2 år gammal och jag saknar honom fruktansvärt!!!!
    Tänker på dig och vet precis hur det känns,men förhoppningsvis kommer vi snart att kunna minnas det roliga vi hade med våra hundar istället för att bara vara ledsna.Hoppas det iallafall!!!!!!!!!!

• GreatMaffian
    Anonym skrev 2010-03-31 17:05:28 följande:
    Jag kommer aldrig mer att skaffa en hund, orkar inte med sorgen. Deras liv är så korta....
    Åå jag förstår hur du känner dig..{#lang_emotions_flower}
    fick ta bort våran schäfer & 6 mån senare fick vi även ta bort vår blandras (vi hade de båda samtidigt) det va jättejobbigt!{#lang_emotions_cry}
    jag sa precis som du, ALDRIG mer hund! 
    Nu 5 år senare så har vi en hund i alla fall..{#lang_emotions_laughing}.
    Visst, den platsen vår schäfer & blandras hade, kommer aldrig dennna stora klump på sina 85 kg kunna  ta över, men ändå rätt nära dock..{#lang_emotions_smile}
    Tiden läker alla sår & det kommer det göra för dig oxå, du behöver bara lite tid.. För mig tog de 1½ år innan jag begrep att jag faktiskt inte kunna bli lycklig utan hund...{#lang_emotions_heart}
    Men ajg är glad att jag väntade tills jag kände saknaden efter en hund igen..{#lang_emotions_dreamer}
    Många tröstkramar till dig, det är alltid hårt i början..{#lang_emotions_flower}
  • Anna60

Jag fick ta bort min älskade springer spaniel igår pga en tumör i tarmen. I natt har jag sovit ensam utan hennes varma kropp på mina fötter. Hon blev 9 år och det känns så tomt......gråter när jag skriver

• jenni82

usch jag gråter när jag läser det här.
    är så otroligt ledsen för din skull.
    förlorade min vovve för 12 år sedan. det sitter i hjärtat.

• tomcar1

Sitter här med tårar i ögonen. Saknar vår Golden något hemskt och känner verkligen med er som fått tagit bort era djur nu. Det är fruktansvärt, men man måste göra det bästa för djurets skull. Tänker på er.
    /tomcar1

• Bedan

Usch vad jobbigt! Min älskade katt dog för snart 2 veckor sedan 16,5 år gammal. Jag hade haft henne sen jag var barn. Hon bodde kvar hos mina föräldrar och jag kunde tyvärr inte åka dit (25 mil enkel resa och jag har inte bil så det hade fått bli tåg med massa byten) för att vara med, men jag pratade iallafall med henne i telefonen och sa till henne att matte älskade henne. Hon spann tillbaka och gosade mot luren :'(

• hundälskare

ja det är så otroligt jobbigt när ens älskade fyrbenta vän måste somna in
    Min älskade sessan fick göra det nyårsafton o jag är precis förstörd efter detta.Hela helgen har jag lipat o sovit om vart annat.Chocken har väl lagt sig lite nu men de är fortfarande väldigt jobbigt inombords
    Det känns extra då jag inte har några barn heller

• Linnlimpan
    {#emotions_dlg.flower} Beklagar sorgen.

Jag fick ta bort min älskade katt i måndags då hennes njurar höll på att lägga av. Har gråtit konstant i 3 dagar men inser att det var det enda rätta för att hon skulle slippa lida.
    Man får vara tacksam för de år man fick tillsammans med sin fina vän och minnas alla bra stunder, och tänka att de haft ett bra liv med människor som älskat dem.

Det gör så ont, men det blir lättare och ljusare med tiden. Har förlorat djur förr och saknar dem än idag, men inte på samma intensiva sätt.
  • EmperessOfLove

Usch stackare, Två av mina älskade hundar gick bort förra året, en 12 december och en 12 September :( Man saknar dem så oerhört, det är ju verkligen ens närmsta vänner, det blir så tomt efter var och en, usch gör ont i hjärtat att tänka på dem :( Ska inte säga att det går över, för man saknar dem alltid, men man får minnas den fina tiden man haft och vara tacksam för det i alla fall. :)

• Anonym

Jag förstår dig så väl, när min hund fick somna in hamnade jag på sjukhus i svår ångest flera ggr under 2 månader.

Det blir bättre. kram

• GreatMaffian

Usch, jag beklagar verkligen.. vi fick ta bort vår hund i våras pga hjärtfel..  Det va oxå sådär hemskt, man ser hunden lider & man kan inget göra..Gråter  Kram

• BellaBecca

Omg det hände exakt med min hund! Hon blev bara två år och hon dog igår. (5 augusti 2013) Hon kränkte blod och bajsa blod några timmar innan hon dog. Hon hade också cancer. Jag kunde nästan tro att detta var min mamma som skrev i början men min hund blev tyvärr bara två år. Tänkte bara säga att jag vet hur du känner. 😔

• Lillan05

Beklagar sorgen! Min älskade tax Zaga fick somna in för 1½  år sen pga sjukdom, hon fick livmoderinflammation. Hon blev 13 år, jag valde att låta henne somna in så hon inte skulle behöva lida mer. Hon somnade in liggande i min famn. Hon betydde så himla mycket för mig, saknar henne så himla mycket.
    Det kändes alldeles för tomt hemma utan henne och utan hund så för 1 månad sen skaffade jag hund igen. En jättesöt schäfervalp som heter Thor, han har fått mig att känna mig riktigt glad och lycklig igen,
    Skulle inte säga att tiden läker alla sår men med tiden blir det lättare att bära sorgen och saknaden.

• Kenzo 11

Min.. vår.. bästa kamrat somnade in i vår famn efter en tids sjukdom. Saknaden är oerhörd och beslutet att låta honom gå vidare vet jag är rätt hur hemskt det än var. Han skulle inte ha ont längre han var värd ett bättre öde. Vi har haft fantastiska stunder under 11 år vi måste glädjas åt dessa. Han skulle inte velat se oss ledsna men tomheten är som en klump i mellangärdet. Jag vet att med tiden.. men nu måste vi få tid att sörja vår vän och älskade foxterrier. Alltid glad, aldrig en sur min, alltid vid dörren vid hemkomst.. en sann ärlig glädjespridare, alltid, alltid i våra hjärtan

Svar på tråden Jag mår så dåligt/min hund dog i går