• Jennie1987

Nu vänder det :)

Äntligen, äntligen ska jag få ta ett steg i rätt riktning och jag kan knappt tro att det är sant!

Jag har PCO, konstatrades hösten 2008.
    Har försökt bli gravid sen mars 2007.
    Jag har varit i kontakt med flera olika läkare, och har aldrig riktigt fått någon hjälp.
    De har pratat om att jag måste gå ner i vikt, fylla 24 år osv.
    Jag hade nästan gett upp allt detta, men så bokade jag tid hos en helt annan läkare, och vilken tur att jag gjorde det!

Nu äter jag Provera, för att få en blödning. Och den 14 april ska jag tillbaks till läkaren och då ska jag få börja med Pergotime!
    Han tyckte verkligen inte att jag behövde gå ner något i vikt. Och jag behövde absolut fylla 24 år innan jag kunde få Pergotime av honom.

Jag kan knappt fatta att detta verkligen händer!
    Jag gick till denna läkaren, i tro om att jag skulle få äta P-piller ett år, tills jag blir 24. Eftersom jag vill ha igång en regelbunden mens åtminstone.
    Men nej, han ville hjälpa mig nu, direkt!
    Jag är fortfarande i chock. Tänk att jag äntligen träffat RÄTT läkare, som ser vad jag behöver och vill!
    Jag tackar min lyckliga stjärna för detta!!

Så jag räknar med att sätta igång med Pergotime i mitten av april.
    Och hoppas, hoppas att det ska ge mig en härlig ägglossning, och så småningom en liten bebis, som är min högsta önskan, naturligtvis!

Någon som vill följas åt mot ett härligt + och en fantastisk graviditet?

Kram till alla underbart starka tjejer därute! ♥

• Svar på tråden Nu vänder det :)
  • BaraCarolina

Ibland tar det tid att hitta rätt :)

Man kan verkligen känna hur glad du är när man läser inlägget och det förstår jag efter de motgångar du haft.

Måste bara fråga vad PCO är för något. Ursäckta min okunninghet.

• Jennie1987
    tvåprinsar skrev 2010-03-31 17:40:54 följande:
    Grattis och lycka till :)
    Tack snälla du!
    Jag hoppas verkligen att det ska gå vägen nu, äntligen! :)
  • Jennie1987
    BaraCarolina skrev 2010-03-31 17:41:53 följande:
    Ibland tar det tid att hitta rätt :)Man kan verkligen känna hur glad du är när man läser inlägget och det förstår jag efter de motgångar du haft.Måste bara fråga vad PCO är för något. Ursäckta min okunninghet.
    Jaa, det känns verkligen underbart nu! :)
    Vad härligt att min glädje känns genom datorskärmen! Då är det riktig lycka :)

PCO innebär att jag har massor av omogna ägg som inte mognar och lossnar, vilket leder till att jag inte får någon ägglossning och i mitt fall, ingen mens heller.
    Jag har väldigt lätt för att gå upp i vikt och otroligt svårt för att gå ner!
    Det kan också innebära att man får mycket hårväxt och finnar, vilket jag inte lider av.
    I korta drag. Det innebär också att jag har en ökad mängd manligt hormon.

Pergotime är en ägglossningsstimulerande medicin som hjälper oss med PCO att ägglossa och förhoppningsvis leder det till en graviditet :)
  • BaraCarolina
    Jennie1987 skrev 2010-03-31 18:09:40 följande:
    Jaa, det känns verkligen underbart nu! :)Vad härligt att min glädje känns genom datorskärmen! Då är det riktig lycka :)PCO innebär att jag har massor av omogna ägg som inte mognar och lossnar, vilket leder till att jag inte får någon ägglossning och i mitt fall, ingen mens heller.Jag har väldigt lätt för att gå upp i vikt och otroligt svårt för att gå ner!Det kan också innebära att man får mycket hårväxt och finnar, vilket jag inte lider av.I korta drag. Det innebär också att jag har en ökad mängd manligt hormon.Pergotime är en ägglossningsstimulerande medicin som hjälper oss med PCO att ägglossa och förhoppningsvis leder det till en graviditet :)
    Ok, då vet jag. Det låter inte alls roligt.

Men det finns ju medicin som hjälper dig. Förstår inte varför de andra velat att du ska vänta tills du är 24. Vad är det för magiskt med den siffran?

Men nu har du fått en läkare som vill hjälpa dig.
    Jag önskar dig all lycka.

• Jennie1987
    BaraCarolina skrev 2010-03-31 18:35:57 följande:
    Nej, det är inte så roligt, men det finns som sagt massa hjälp att få :)
    Och äntligen har någon tagit sig an mig, så jag kan börja se framåt igen!! :)

Jadu, enligt min nuvarande läkare var det något som de andra läkarna måste "skyllt på" för att inte hjälpa mig. Han hade aldrig hört talas om att man måste vara i någon viss ålder för att få ägglossningsstimulering.
    Så det är lite skumt.

Tack snälla du! Det känns helt fantastiskt att jag äntligen hittat rätt läkare.
    Och ikväll tar jag Provera tablett nummer 2. Så får vi se hur det går... :)
  • buffas

Har ätit min första pergotime kur denna månad och har också pco,känns så spännande{#lang_emotions_smile}

Har en son sen tidigare och önskar inget hellre än att få ge honom ett syskon..

{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

• Jennie1987
    buffas skrev 2010-03-31 20:07:45 följande:
    Har ätit min första pergotime kur denna månad och har också pco,känns så spännandeHar en son sen tidigare och önskar inget hellre än att få ge honom ett syskon..                                     
    Vad kul att du fått börja med din Pergokur! :)
    Hoppas det går vägen!! :)

Jag äter som sagt Provera nu för att få igång en blödning först, sen blir det Pergotime för mig också! Läängtar som en tok!

Lycka till!
  • Tvillingar11

Grattis! Roligt att höra. jag önskar dig lycka till och hoppas verkligen att det fortsätter i positiv riktning hädanefter:)

• Jennie1987
    Tvillingar11 skrev 2010-03-31 21:23:28 följande:
    Grattis! Roligt att höra. jag önskar dig lycka till och hoppas verkligen att det fortsätter i positiv riktning hädanefter:)
    Tack snälla du!
    Jag hoppas också att det ska fortsätta vara bra nu.
    Jag är mest lycklig över att jag äntligen träffat en läkare som inte bara ser hinder, utan massor av möjligheter! Det gör ju att jag ser dom också :) :)
Svar på tråden Nu vänder det :)