Sunstar83 skrev 2011-07-17 12:53:02 följande:
En spontan tanke/ fundering.. får du någon hjälp att bearbeta allt som du fått gå igenom? Jag förstår att det inte fungerar med män omkring dig just nu och jag kan inte ens föreställa mig vad du gått igenom men att du än är här och kan finnas för din dotter betyder att du är stark och har kämparglöd!
Sen förstår jag inte hur vissa förskolepedagoger och barnskötare är funtade.. jag blir mörkrädd när jag hör om hur de bortförklarar och ursäktar fäders frånvaro och dessutom tar för givet att det finns en pappa med. Jag förstår om du egentligen inte vill berätta om hur det ligger till för personalen men tror du inte att det kanske faktiskt skulle få dem att tänka sig för och tänka efter lite på vad de säger?? Kanske kan någon hjälpa dig att informera om läget så du inte måste prata om det direkt till dem?
Jag har försökt få hjälp.
Jag var inblandad med socialen som ville ta min dotter ifrån mej för jag var tydligen ingen bra mamma (kvinnan som var min handläggare avskydde öppet ensamstående, "yngre" mammor - det sa hon tom till mej en gång)
Jag försökte prata om mina "problem".
Då förvred dom det hela. Jag hade inte människokännedom så det var farligt för min dotter att vara hos mej. Det var mitt eget fel att det hände.
Och eftersom jag blivit utsatt, skulle jag utsätta andra - först och främst mitt barn.
Sen kom dom med falska vittnesmål som dom senare inte kunde bevisa och förnekade alltihopa helt - inte hade dom sagt nåt sånt, inte. Detta trots att jag själv hade 2 vittnen med mej.
Det gjorde otroligt ont. Jag skrek och grät och ville bara banka och slå men höll i mej i stolen jag satt på så jag inte skulle resa mej och göra oss olyckliga.
I slutet av förra månaden reste jag mej på ett LVU möte (inför politiker och högsta hönsen) och talade passionerat om min kärlek till min dotter, hur mycket hon betyder för mej, vad jag skulle göra för hennes skull och hur soc behandlat oss båda två.
Att jag kände mej kränkt, för att jag var ensamstående, självständig och Kvinna!
98 procent av de närvarande var kvinnor och jag fick medhåll från i stort sett allihop att dom förstod PRECIS hur jag menade.
Jag vann. Målet lades ner och soc får aldrig mer kontakta mej.
Efter det, pratar jag inte med NÅGON om det.
Jag har hanterat det sen jag var 17 (det har hänt mer än 1 gång) och har gjort det bra, tycker jag.
Visserligen avskyr jag min skräck för män - men jag kan inte göra annat än att försöka bearbeta det på mitt eget sätt.
Det känns bra att prata med folk som förstår - eller bara folk som inte ska avbryta och börja prata om sej själva eller något annat.
Men aldrig att jag går till en så kallad "psykolog" eller "kurator" igen. Aldrig någonsin.
Jag har funderat på att prata med dagis om det hela, men är osäker.
Det har ju egentligen dom inte med att göra. Dom skulle se mej på ett annat sätt.
"Åh, där är dendär mamman. STACKARS henne!!!"
Nej..