när börja med pärlplattor?
När började era barn göra pärlplattor, vid vilken ålder? var det då med vanliga små pärlor eller de här större modellerna som finns att köpa?
När började era barn göra pärlplattor, vid vilken ålder? var det då med vanliga små pärlor eller de här större modellerna som finns att köpa?
min tjej började med de små när hon var 2 år. innan hade hon pärlat med de stora på dagis.
Min 3,5-åring har säkert pärlat ett tag på dagis, men vi köpte pärlplattor och små pärlor hem för några månader sedan. Det är ju ganska pilligt...
Minns inte exakt, men runt 2-2,5 år, tror jag. I alla fall långt innan rekommendationen... Då hade han redan testat hos dagmamman, så vi insåg att det var dags.
Jag funderade också på det häromsistens. Är de stora lättare eller inte? För jag har för mig att det står samma ålder på dem ändå. (Funderade mest med tanke på vår minsting, som är 1 år 9 mån...)
Vår son fyller 2 om ett par veckor. Och han älskar att pärla med de större pärlorna. De mindre har inte riktigt tålamod för än. Men han kan sitta hur länge som helst med de större.
De pärlorna och peg art kan han sitta med hur länge som helst och pyssla med.
Minstingen var nästan 2 år när han började med vanliga pärlor och pärlplattor...
Däremot trär han också gärna pärlor på piprensare...
Vi testade nog när dottern fyllde 3, men hon var inte ett dugg intresserad, hon gillar fortfarande inte pärlplattor (nu är hon 4,5 år) men nu tycker hon i alla fall om att trä pärlor på tråd och göra halsband och armband och sånt.