• Svar på tråden Hur kan man göra ett sådant spel!?
  • Cornellia
    tamate skrev 2010-04-02 12:14:23 följande:
     Det är INTE hentai att våldta etc
    Kanske inte, men jag skulle säga att våldtäkter är ett ytterst vanligt inslag i hentai.
  • lennartsdotter
    caroline 32 skrev 2010-04-02 14:59:11 följande:
    Fast att springa runt i ett strategispel som CS är väl ganska långt från verkligheten. Det är sällan vi har eller upplever krig i Sverige. Våldtäkter däremot händer ju hela tiden och att skapa ett spel där man våldtar tjejer som är uppumpade till max i skoluniform är helt galet.  Det kan ju verkligen slå slint och landa helt fel.
    Fast det är väl ungefär lika nära verkligheten att våldta uppumpade tjejer i små skoluniformer som att spela krigsspel? Vi har ju verkligen ett överflöd av tjejer i små, tighta skoluniformer och D-kupor...

Ja, våldtäkter sker "hela tiden" men så även rån, misshandel och mord och det finns en mängd spel som glider förbi trots att de är fyllda av sådant.
  • tamate
    Cornellia skrev 2010-04-03 00:25:45 följande:
    Kanske inte, men jag skulle säga att våldtäkter är ett ytterst vanligt inslag i hentai.
    då tittar du på helt annan hentai än vad jag gör för dom jag kollar så är det inte vanligt
  • Lavish
    tamate skrev 2010-04-03 05:00:37 följande:
    då tittar du på helt annan hentai än vad jag gör för dom jag kollar så är det inte vanligt
    Hmm faktiskt all hentai jag någonsin sett har varit mer eller mindre våldtäkt. Verkar vara japanernas grej. (inga fördomar här).
  • sverker11
    Smultron ett skrev 2010-04-02 12:26:00 följande:
    Man påverkas helt klart av spel!!!! När jag var yngre och spelade ett spel.. lessiure suit larry  hade jag svårt att komma tillbaka till verkligheten efter att jag spelat klart. Känndes som jag kunde göra precis vad som helst och gick det inte kunde jag bara starta om spelet(verkligheten).... Kännslan gick ju över efter nån kvart, men det är sjukt hur spel påverkar.
    Det säger mer om dig än om spelen.

Nä ju skall jag spela ett bilspel sedan kommer jag antagligen att lasta in ungarna i bilen och verkligen visa vad Volvon går för eftersom jag inte kan skilja på spel och verklighet...
  • Lavish
    sverker11 skrev 2010-04-03 09:49:14 följande:
    Det säger mer om dig än om spelen.Nä ju skall jag spela ett bilspel sedan kommer jag antagligen att lasta in ungarna i bilen och verkligen visa vad Volvon går för eftersom jag inte kan skilja på spel och verklighet...
    hahaha ja. Shit vilken grov underskattning av det mänskliga intellektet att tro att folk bara överför spelvärlden direkt på verkligheten. Jag gillar ju annars strategispel. Betyder det att jag nu tror att jag typ är världens härskare och ska gå och ge grannarna order att hugga ned träd i skogen åt mig?
  • Hugful80
    Smultron ett skrev 2010-04-02 12:26:00 följande:
    Man påverkas helt klart av spel!!!!När jag var yngre och spelade ett spel.. lessiure suit larry  hade jag svårt att komma tillbaka till verkligheten efter att jag spelat klart. Känndes som jag kunde göra precis vad som helst och gick det inte kunde jag bara starta om spelet(verkligheten).... Kännslan gick ju över efter nån kvart, men det är sjukt hur spel påverkar.Och detta spelet hade världens sämsta grafik. 'a la nintendo 64.  Tänk då hur mer detaljerade och bättre grafik kan påverka barn IDAG.My god!!
    Haha, hur fan kan man bli påverkad av Larry? Man såg ju knappt vad pixlarna förstetällde.

För övrigt behöver du inte oroa dig för hur detta spel kommer påverka barn eftersom det med största sannolikhet inte är för barn. Såvida inte barnet har usla föräldrar som du hade och låter dem spela sådan här skit.

Men något förbud vill jag inte ha mot sånt här, även om jag tycker spelidén är förkastlig.
  • Hugful80

Här är ju ett annat hemskt spel:

">

Minns hur moralpaniken höll Sverige i ett järngrepp. Det gapades om förbud och förstörda ungdomar redan då :D

Lägg märke till den otroligt realistiska grafiken. Hemskt! En hel generation ungdomar sköt folk!

• Ulf Harrys Farsa
    Hugful80 skrev 2010-04-03 10:23:02 följande:
    Här är ju ett annat hemskt spel:
    ">

" target="_blank">

Minns hur moralpaniken höll Sverige i ett järngrepp. Det gapades om förbud och förstörda ungdomar redan då :D Lägg märke till den otroligt realistiska grafiken. Hemskt! En hel generation ungdomar sköt folk!
    Jag har mardrömmar om det där spelet fortfaranded!!!!

Loading, please wait....
  • Hugful80
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-04-03 12:24:11 följande:
    Jag har mardrömmar om det där spelet fortfaranded!!!!Loading, please wait....
    Haha!

Ja du, laddningstiderna var fan inte att fika med ;D
  • new age

Det känns som man verkligen lever i en annan tidsson.
    Skulle en fyra år gammal skitspel vara en fruktansvärt nyhet på aftonblandet?
    Låter lite mer som nyhetstorka :) slut på naturkatastrofer eller nått?
    Föresten så handlar det antligen om censur eller så är tillverkarna tekniskt inkompetenta men detta spelet handlar inte om våldtäkt, på sin höjd sexuela trakaserier då grabben alldrig "stoppar in den".
    Ser utan det ser mer ut som han bara gnuggar sig mot tjejen :D
    Men jag ger dom ett plus för ljudeffekter.

• Fru U

eh, begreppet våldtäkt inbegriper att få föremål uppstoppade mot sin vilja.

Man måste inte stoppa in en penis någonstans för att det ska vara våldtäkt.

Svaren bor i hjärtat
  • Hugful80
    Fru U skrev 2010-04-05 14:09:08 följande:
    eh, begreppet våldtäkt inbegriper att få föremål uppstoppade mot sin vilja.Man måste inte stoppa in en penis någonstans för att det ska vara våldtäkt.
    Nej, faktiskt inte. Det finns en dom som fälldes för några år sedan då en tjej sög av en snubbe som låg och sov. Hon blev dömd för våldtäkt.
  • Lavish
    new age skrev 2010-04-05 14:02:20 följande:
    Det känns som man verkligen lever i en annan tidsson.Skulle en fyra år gammal skitspel vara en fruktansvärt nyhet på aftonblandet?Låter lite mer som nyhetstorka :) slut på naturkatastrofer eller nått?Föresten så handlar det antligen om censur eller så är tillverkarna tekniskt inkompetenta men detta spelet handlar inte om våldtäkt, på sin höjd sexuela trakaserier då grabben alldrig "stoppar in den".Ser utan det ser mer ut som han bara gnuggar sig mot tjejen :DMen jag ger dom ett plus för ljudeffekter.
    Då är jag rädd att du slutade spela för tidigt. Spelet innehåller visst penetrerande sex. I alla kroppsöppningar. Samtidigt, om man vill.
  • ViceGuy

Har kört det. Det suger ändå så det är inget att oroa sig över.

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Mumin80

Normala människor är fullt förmögna att skilja på fiktion och verklighet. Sedan så finns det tyvärr även störda människor här i världen som inspireras av fiktivt våld när de begår brott. Men om dessa människor inte hade fått spela spel t.ex. så hade de nog hittat någon annan inspiration för sina brott, om inte annat nyhetsrapporteringen. Det är nog tyvärr vanligare att skolskjutningar inspireras av tidigare skolskjutningar än att de inspireras av spel eller tv.

Så vad ska vi göra? Stoppa all tv, film, böcker, tidningar och spel och berätta för våra barn att hela världen består av rosa fluff? Blunda för folkmord, krig och brott mot mänskliga rättigheter?

Eller så kanske vi får acceptera att våld och ondska i olika former är en del av världen och att våra barn kommer att uppleva våldsskildringar av olika slag i olika medier (men förhoppningsvis aldrig i verkligheten). Men vi som föräldrar kan faktiskt välja vad vi låter våra barn ta del av. Och vi kan prata med dem om skillnaden mellan fiktion och verklighet. Och vi kan hoppas att våra barn är normala, empatiska individer med fungerande spärrar. Och så kan vi lägga samhällets resurser på att hitta och vårda dom individer som tyvärr saknar dessa spärrar.

Dessutom så man väl som tröst till dem som förfasar sig över just detta spel säga att det som spel betraktat verkar hålla ganska låg kvalitet. Era barn tröttnar nog ganska fort och byter till sunda oblodiga spel som Super Mario (fast har man sköldpaddor hemma så kanske man inte ska låta barnen spela några mario-spel alls, för barnen kanske börjar kasta sköldpaddsskal på varann...).

Och personligen så misstänker jag att Barbie och Bratz gjort mänsklighetens samlade psykiska och fysiska hälsa betydligt mer skada än CS, GTA och detta spel tillsammans...

Svar på tråden Hur kan man göra ett sådant spel!?