• Anonym

Ingen att fira påsk med. Så ensam..

Jag är ensamstående och gravid och känner inte många alls i den här stan så det blir  till att fira påsk och helger ensam.. Nån kanske tycker att det är lite "lyxproblem" men det tär verkligen på att jämt vara ensam,inte ha nån som frågar hur man mår och kramar om en då och då..  Jag har ju köpt lite "påskmat" men har ingen lust att laga nåt då jag inte ens blir sugen på att äta och "fira" när jag är ensam..
    Nån tv har jag inte heller så jag kan inte kolla på det..

Jag är tacksam för bebisen i magen och pratar med h*n jämt när jag känner att den buffar men tycker samtidigt synd om den för att jag inte har nån..

Brukar inte ha något emot att vara ensam och bara vara men just idag känns det riktigt tungt när man vet att de flesta är hos släkt och vänner och firar. Min familj bor ju långt bort så jag kan inte fira med de.
    Vad gör ni som också är ensamma vid såna här tider?

• Svar på tråden Ingen att fira påsk med. Så ensam..
  • Anonym (inte stickning)
    Anonym skrev 2010-04-05 13:14:07 följande:
    Jaa det är första barnet. Ska börja gå på en föräldrargrupp för ensamstående som börjar imorgon:)  Kanske där man träffar nån att fika och snacka med..
    Men toppen!

Men även om du skulle få kontakt med en enda väldigt bra så tycker jag att du ska ge dig på mejlinglistagrejen, så att alla håller kontakten. På det viset kan du få ett större nätverk.
  • Anonym
    Anonym (inte stickning) skrev 2010-04-05 13:18:09 följande:
    Så när du har gått ett tag i din föräldragrupp på MVC så skickar du bara runt ett papper där alla kan skriva i sina mejladresser och telefonnummer om de vill. Sen skickar du första gruppmejlet till alla, typ att "nu kan vi hålla kontakten även efter att bebisarna har kommit" och föreslår en fikaträff för de som vill i slutet när många har gått ifrån tidigare från jobbet men de flesta inte har fått sina bebisar ännu. Så använder ni mejlinglistan till att uppdatera varandra om vilka som har fött och så och sen tar ni första bebisträffen kanske hemma hos någon och så rullar det kanske bara på.   Sen när bebisen är född så finns det ju också en massa bebisaktiviteter du kan gå på och har man tur så kan man ju få bra kontakt med andra mammor eller pappor där. Men gå inte och vänta på det utan försök redan nu att hitta lite vänner som inte väntar bebisar.
    Det tänkte jag att jag skulle göra faktiskt;) Hoppas att nån är sugen på att ses:)
    Nu är det iof bara 2 månader kvar innan bebis kommer så det är inte så jätte lång tid kvar,men hoppas att jag hinner träffa nån innan via nån förening eller aktivitet.. Imorn är det vardag igen och då kanske jag mår bättre och orkar ta tag i saker..
  • enola
    Anonym skrev 2010-04-05 13:16:34 följande:
    Imorgon startar en faktiskt:) som jag tänkte besöka;) Sett fram emot det sen jag hörde talas om det..Hoppas hoppas att det ger nåt,i annat fall så är det bara kul med själva fölädrargruppen där man förhoppningsvis får lära sig massa nytt;)
    Vad roligt! :)
    Hoppas du träffar några trevliga människor där, och det tror jag du kommer göra! Lycka till!!!
  • Anonym (ensam förälder)
    Anonym skrev 2010-04-05 13:25:06 följande:
    Det tänkte jag att jag skulle göra faktiskt;) Hoppas att nån är sugen på att ses:)Nu är det iof bara 2 månader kvar innan bebis kommer så det är inte så jätte lång tid kvar,men hoppas att jag hinner träffa nån innan via nån förening eller aktivitet.. Imorn är det vardag igen och då kanske jag mår bättre och orkar ta tag i saker..
    Tycker att jag ofta andas ut när helgdagarna passerat, hoppas det blir så för dig också.
  • Kaisa Kavat

Jag skall hålla tummarna för Dig i morgon! Hoppas Du får en toppen dag. Sträck på Dig o le! Lyssna på övriga deltagare och ställ nyfikna frågor utan att vara för på. De kanske har jätte roliga hobbies.... Fråga typ om ngn testat gravdiyoga etc...och häng på....fråga om ngn vill hänga på till simhallen...

Många bra tips Du fått i denna tråd! Du skriver jätte bra varför inte skapa en blogg?
    Gå in på ngn chat-site och flirta! Får du napp mår du bättre men var förisktig. Du kanske träffar drömprinsen .... .

Bamsekram från mig

• Neelah
    Anonym skrev 2010-04-03 21:11:03 följande:
    Jag är arbetslös. Det suger! Funderar på att börja läsa på distans dock!  Så nej,det finns ingen jag kan umgås med rån vardagen:(
    Nu är ju påsken över, men tristessen kan ju komma ändå. När jag var arbetslös och min TV gick sönder höll jag på att bli knäpp. Även om jag hade vänner så jobbade de hela dagarna, så jag började med scrapbooking. Det kan ju vara kul att börja göra ett album till bebisen i magen. 
    Att virka/sticka är också kul. Hör av dig om du vill ha tips på hur man kan göra scrapbookingalbum utan att behöva köpa dyra specialgrejer. Man kan faktiskt göra nästan allt själv...
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Ziitoo

Ser att du bor i Uppsala TS, nu är ju visserligen helgen slut men ändå. Om du känner dig ensam och vill prata med någon eller umgås och lära känna folk så inboxa mig gärna. Bor i Uppsala och har en dotter på 1 år och är gravid med nr 2.

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
  • Anonym
    Kaisa Kavat skrev 2010-04-05 13:43:06 följande:
    Jag skall hålla tummarna för Dig i morgon! Hoppas Du får en toppen dag. Sträck på Dig o le! Lyssna på övriga deltagare och ställ nyfikna frågor utan att vara för på. De kanske har jätte roliga hobbies.... Fråga typ om ngn testat gravdiyoga etc...och häng på....fråga om ngn vill hänga på till simhallen... Många bra tips Du fått i denna tråd! Du skriver jätte bra varför inte skapa en blogg? Gå in på ngn chat-site och flirta! Får du napp mår du bättre men var förisktig. Du kanske träffar drömprinsen .... . Bamsekram från mig
    Tack. Vad gullig du är:)   Skriver jätte bra,jag?  eeh tack{#lang_emotions_embarassed}
    Har startat flera bloggar som runnit ut i sanden,dålig på att hålla de vid liv,vet inte varför. Nu har jag ju saker att skriva,med grav och så men det har inte blivit av bara..

Joo imorgon är det en ny dag och jag ska försöka att vara/se lite gladare ut ,fast det är svårt..
    Flörta och träffa killar vågar jag inte,orka bli dissad:)
  • Joe
    FH Mamma skrev 2010-04-03 17:20:34 följande:
    Jag har länge tyckt att man borde försöka samla grupper med människor under helgdagarna (vi har ju inte så många) för de som inte har några anhöriga. Knytkalas.Jag har tur för jag umgås mest med sonens farmor men det är rätt ensamt iaf.
    Diverse församlingar runt om i landet har länge gjort just det faktiskt, både frikyrkor och svenska kyrkan tror jag.
  • Anonym
    Ziitoo skrev 2010-04-05 14:29:02 följande:
    Ser att du bor i Uppsala TS, nu är ju visserligen helgen slut men ändå. Om du känner dig ensam och vill prata med någon eller umgås och lära känna folk så inboxa mig gärna. Bor i Uppsala och har en dotter på 1 år och är gravid med nr 2.
    Åhh vad kul:) Frågan är bara om jag vågar säga hej:)  Kul att veta att det finns folk från samma stad som läser och faktiskt svarar;)  Tack för inbjudan:P
  • Ziitoo
    Anonym skrev 2010-04-05 14:37:44 följande:
    Åhh vad kul:) Frågan är bara om jag vågar säga hej:)  Kul att veta att det finns folk från samma stad som läser och faktiskt svarar;)  Tack för inbjudan:P
    Klart du vågar, är inte farlig ;) Bits inte, lovar ;) Hehe. Hör av dig om du känner för det.
  • Anonym
    Ziitoo skrev 2010-04-05 14:40:06 följande:
    Klart du vågar, är inte farlig ;) Bits inte, lovar ;) Hehe. Hör av dig om du känner för det.
    Yes. Jag ska bara samla lite mod och sen så;)
  • Ziitoo
    Anonym skrev 2010-04-05 14:47:25 följande:
    Yes. Jag ska bara samla lite mod och sen så;)
    Bra ;)
  • Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2010-04-05 11:13:45 följande:
    Hur får man tag på de? finns de i gula sidorna eller på nätet? det lät faktiskt som en riktig mysig grej att engagera sig i,speciellt då jag älskar att vara ute i skogen och fika;)Nån som vet vart det finns i Uppsala?
    Jag tror att du hittar dem på friluftsframjandet.se, sedan får du klicka dig vidare till rätt lokalförening. Hoppas du mår bättre snart!
  • Anonym (är också ensam.)

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Hej! jag har lite frågor till dig T. har du någon kontakt med pappan eller kommer du att ta hand om barnet själv? kommer du att få något stöd av dina föräldrar? hur kommer du att klara dig ekonomisk.
    jag är själv ensam, arbetslös och vill skaffa barn i Danmark. Jag räknar med att jag inte kommer att få något stöd av mina föräldrar. Jag vill veta hur din situation ser ut och hur du kommer att klara detta. Hoppas du vill svara på mina frågor. det skulle hjälpa mig.hur gammal är du?

• Anonym (är också ensam.)

Hej! jag har lite frågor till dig T. har du någon kontakt med pappan eller kommer du att ta hand om barnet själv? kommer du att få något stöd av dina föräldrar? hur kommer du att klara dig ekonomisk.
    jag är själv ensam, arbetslös och vill skaffa barn i Danmark. Jag räknar med att jag inte kommer att få något stöd av mina föräldrar. Jag vill veta hur din situation ser ut och hur du kommer att klara detta. Hoppas du vill svara på mina frågor. det skulle hjälpa mig.hur gammal är du?

• Anonym (ensampåsk)

Jag undrar precis samma sak! :)

• Kain
    Anonym skrev 2010-04-03 16:49:31 följande:
    Ingen att fira påsk med. Så ensam..

Jag är ensamstående och gravid och känner inte många alls i den här stan så det blir  till att fira påsk och helger ensam.. Nån kanske tycker att det är lite "lyxproblem" men det tär verkligen på att jämt vara ensam,inte ha nån som frågar hur man mår och kramar om en då och då..  Jag har ju köpt lite "påskmat" men har ingen lust att laga nåt då jag inte ens blir sugen på att äta och "fira" när jag är ensam..
    Nån tv har jag inte heller så jag kan inte kolla på det..

Jag är tacksam för bebisen i magen och pratar med h*n jämt när jag känner att den buffar men tycker samtidigt synd om den för att jag inte har nån..

Brukar inte ha något emot att vara ensam och bara vara men just idag känns det riktigt tungt när man vet att de flesta är hos släkt och vänner och firar. Min familj bor ju långt bort så jag kan inte fira med de.
    Vad gör ni som också är ensamma vid såna här tider?

Var
  • Anonym (Abel)
    Kain skrev 2026-04-04 14:29:33 följande:
    Var
    Vaddå Var?
Svar på tråden Ingen att fira påsk med. Så ensam..