• mirre67

Får era barn påskägg av mor- farföräldrar?

Jag undrar om era barn får påskägg av mor- och farföräldrar?? Mina barn har på min sida bara morfar kvar, då mormor dog för flera år sen. Morfar är omgift sen flera år tillbaka och i och med det har vi inte alls speciellt bra kontakt eftersom den nya frun inte kan acceptera att pappa hade barn sen förut. Barnen, varken mina tre eller syrrans två har någonsin fått ett påskägg av morfar. Vi blir aldrig ditbjudna heller, medan hennes barn sen innan alltid blir det. Nu har hon ett barnbarn sen ett tag tillbaka och givetvis får han ett stort påskägg av dem..det här är INTE kul, speciellt inte när man sen hör kompisar sucka över att deras barn fick påskägg till höger och vänster. Min och min mans gemensamma son får bara ett, av oss. Hans farmor och farfar lever inte heller. Mina äldre barn får påskägg av sin farmor och farfar så de får två då. Nu låter det kanske som det här med påskägg vore superviktigt för mig, det är det egentligen inte, jag blir bara så ledsen och besviken över att morfar inte bryr sig. Han bryr sig mycket mer om sin frus barnbarn och det är inte så kul..

• Svar på tråden Får era barn påskägg av mor- farföräldrar?
  • AnnelieTyresö

Hur vet ni att de får?

• mirre67
    AnnelieTyresö skrev 2010-04-03 17:47:04 följande:
    Hur vet ni att de får?
    Menar du min styvmammas barnbarn? För att hans mamma, min plastsyster sagt det.
  • FH Mamma

De fick av farmor och farfar i år men det berodde på att de var där med sin pappa idag.

Vi fick godis som barn enbart av våra föräldrar.

Tyvärr bryr sig barn iaf sonens syskon om att det är milimeter rättvisa.

Hittills har sonen förstått (bara snart 6år) att hans mamma har det på ett sätt, hans pappa på ett och de andras mamma på ett 3:e (och 4:e han har 2 yngre syskon oxå)

Om mina föräldrar ger saker till mina bröder så ok för mig men man kan hålla tyst om man får något extra tycker jag.

• AnnelieTyresö

Aha, ja man kan inte tvinga folk att bry sig tyvärr.

• linjes

Mina föräldrar bor 50 mil härifrån så nej av dom får inte barnen påskägg om vi nu inte skulle vara där...
    Däremot får dom av makens föräldrar

• 010306

Inte med sin farmor & farfar varje år men nått mindre godis iaf men av min mamma & hennes sambo, Ibland med sin morfar men de beror på om han e hit då.
    De får så mkt ändå

• Milkina cerka

Ja, de fick ägg av både min pappa(morfar) och sina farföräldrar och några paket att leta efter dessutom hos farföräldrarna igår. Tillräckligt mycket för att vi med gott samvete kan låtabli att köpa fler onyttigheter åt dem.

Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • Limikas mamma

Ja, som vanligt har de fått av sin mormor o morfar. Inte av sin farmor o farfar. ( vet inte om de räknade ett godishjärta som de fick för 1½ v sedan som deras påskgåva? Såg att de såldes billigt nu - men det är väl tanken som räknas ? ;)
    Vi har också skaffat o gett påskgodis till båda småkusinerna o en stor som varje år- ingen av de familjerna hade något tillbaka i år heller. Så- nu slutar jag också o köper åt andra än mina egna från nästa år.

• LillTussa

Jopps. Men oftast innehåller de inget godis utan hellre en liten slant eller present. (lillan 10 mån fick en badanka modell självgående och 10-åringen en hundring)

• M C

Ja, det kom säkert 3-4kg godis som jag fick slänga. Hur kan man komma på den ytterst värdelösa iden att ge så mycket godis till någon som inte ens äter godis? Spel för gallerierna säger jag. De skiter fullständigt i dem förutom när det kommer till presenter - det ska bara vara sånt. Värdelösa och rena uppvisningsprojekt.
    Jag beklagar att ni inte har kontakt, sånt suger. Men när det bara är presesenter? Då är jag hellre utan.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • mirre67
    M C skrev 2010-04-04 18:12:42 följande:
    Ja, det kom säkert 3-4kg godis som jag fick slänga. Hur kan man komma på den ytterst värdelösa iden att ge så mycket godis till någon som inte ens äter godis? Spel för gallerierna säger jag. De skiter fullständigt i dem förutom när det kommer till presenter - det ska bara vara sånt. Värdelösa och rena uppvisningsprojekt.Jag beklagar att ni inte har kontakt, sånt suger. Men när det bara är presesenter? Då är jag hellre utan.
    Jo, jag kan förstå hur du menar..men samtidigt är det här egentligen bara EN av en jäkla massa grejer som visar så tydligt att morfar mer eller mindre skiter i sina barnbarn, samtidigt som det görs ett jäkla väsen av hans frus barnbarn. Och det känns..
  • Suck och suck

Bara en mormor i livet (av far och morföräldrar). Inget påskägg, men det är inte viktigt i det här fallet. Hon är bara inte sån. Hon bryr sig på annat sätt.

• vinglafram

mina barn fick påskägg av sina morföräldrar och gammelmormor/morfar.

inga från farmor.
    men vi träffades inte heller i påskas.
  • Sanfrid

Våra barn får påskägg utav oss, mormor & morfar, farmor & farfar, en del andra släktingar osv. Men inte blir de lyckligare för det, bara fler hål i tänderna.

• Bangbang

Vi fick aldrig påskägg när vi var små. Mina barn får inte heller påskägg och inte av sina mor och farföräldrar heller. Jag förstår inte riktigt grejjen med påskägg. Dock förstår jag orättvisan och det är aldrig roligt. Tycker man ska göra lika med alla barnbarn så gott det bara går.

• Mrs Ella

Det känns som att jag förstår dig precis, ts. Det är inte påskägget i sig, hade man delat ut klädhängare på påsken hade du önskat att morfar kommit med en sådan

I sådana här fall finns väl egentligen bara ett råd, eller kanske två... Antingen tar du ett snack med honom av typen "Bryr du dig är det hög tid att sluta gömma sig under toffelhjältefilten och visa det" eller också tänker du att det är hans förlust och skiter i honom.

Svar på tråden Får era barn påskägg av mor- farföräldrar?