Får era barn påskägg av mor- farföräldrar?
Jag undrar om era barn får påskägg av mor- och farföräldrar?? Mina barn har på min sida bara morfar kvar, då mormor dog för flera år sen. Morfar är omgift sen flera år tillbaka och i och med det har vi inte alls speciellt bra kontakt eftersom den nya frun inte kan acceptera att pappa hade barn sen förut. Barnen, varken mina tre eller syrrans två har någonsin fått ett påskägg av morfar. Vi blir aldrig ditbjudna heller, medan hennes barn sen innan alltid blir det. Nu har hon ett barnbarn sen ett tag tillbaka och givetvis får han ett stort påskägg av dem..det här är INTE kul, speciellt inte när man sen hör kompisar sucka över att deras barn fick påskägg till höger och vänster. Min och min mans gemensamma son får bara ett, av oss. Hans farmor och farfar lever inte heller. Mina äldre barn får påskägg av sin farmor och farfar så de får två då. Nu låter det kanske som det här med påskägg vore superviktigt för mig, det är det egentligen inte, jag blir bara så ledsen och besviken över att morfar inte bryr sig. Han bryr sig mycket mer om sin frus barnbarn och det är inte så kul..