• Martina J

Jag klarade det!!!!!

Jag måste bara få berätta......
    Jag tog kontakt med min pappa igår, Det var ca 25 år sen som våran relation försvan. Jag var bara 5 år när han försvan ifrån mitt liv jag ville inte vara hoss han och hans fru, Jag ville bara vara hoss mamma sen har det varit så. Jag har nog aldrig accepterat att dom skilde sig, jag la hela skulden på pappa.men nu när man har egna små troll så förstår man bättre tror jag iallafall, Jag har haft en helt underbar styvpappa men det är inte det samma när man skall förklara för barnen att dom har en annan morfar det blir lite svårt och krångligt. Men att jag tog kontakt med min pappa var för att min son som är 8,5 år vill träffa sin Riktiga morfar och då måste ju jag som mamma göra något åt det. Jag ringde till han och det var nog det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv för man vet ju inte vad man skall få för reaktion, Men den var faktiskt förvånandesvärt bra Pappa tog detta väldigt bra fast det var väldigt känslo fyllt jag stor grät genom hela samtalet. Samtidigt var det en så stor sorg som släppt för det är ju faktiskt en sorg att inte ha kontakt med en biologisk förälder, Jag har ju träffat honom på kalas och dylikt men bara behandlat han som en främling och han har behandlat mig och min  barn som främlingar med men jag har inte lagt min energi på detta då......
    Men vi kom fram till att vi skall träffas och prata och sen att barnen får träffa han det är nog det viktigaste för livet är för kort för en massa bråk. Men sen vet jag okså att det kommer bli väldigt jobbigt många tårar kommer att trilla ner från kinderna bara att jag sitter här och skriver detta är jobbig nog för det är så stort för mig!!!!!!!!
  • Svar på tråden Jag klarade det!!!!!
  • miss precis

Modigt gjort av dig! Du kommer nog aldrig att ångra det hur er relation än blir i framtiden. Oftast ångrar man sånt man INTE gjorde.

• Martina J

Tack för din uppmuntran det var några värmande ord....
    Jag tror inte heller att jag kommer att ångra mig för nu har jag ju tagit steget.

• M Hellin

Och nu när du har vanan inne kan du inte ringa min pappa också? Det är bara 5 år sen vi pratade.

Jag beundrar dig, jag hoppas att jag inte väntar så länge som 25år innan jag vågar lyfta luren.

• Martina J

Ja du om det ändå kunde vara så enkelt. Det var mycket mod många tårar mm men vi har träffats och allt gick bra.Jag har kontakt minst en gång i veckan med pappa,Men sen har jag ett annat problem istället och det är min mamma som  jag inte har någon kontakt med och när hon får höra att jag tagigt kontakt med pappa då vet jag inte vad som händer. Jag kommer att träffa bådde mamma och pappa på lördag då vi skall på konfermation vem vet hur det kommer att sluta har hjärtklappning bara jag vet att jag kommer träffa henne men då har jag ju min pappa som har hjärtligt öppnat sin famn för mig och min familj......

Svar på tråden Jag klarade det!!!!!