• Annica1

    Föredetta pergobejbs 4

    Vi har hängt ihop sedan hösten 2007. Alla har ätit Pergo. En del många kurer och en del få. En del blev gravida utan Pergo och en del fick gå hela vägen till ivf. Det spelar ingen roll längre, för nu väntar vi barn. Tänk att vi alla nådde målet!!

    Några Pergo- och IVF-bebisar har redan fötts! Här pratar vi vidare under graviditet och bebistiden!

  • Svar på tråden Föredetta pergobejbs 4
  • m o e
    nenne40 skrev 2011-05-30 22:46:00 följande:
    Har allt gått bra för dig, Moe?!
    Åh, jag har helt glömt bort att berätta! Vi var på vul för två veckor sedan och såg ett foster och hjärtaktivitet, men läkaren tyckte att det var lite litet så vi fick en återbesökstid till idag. Jag fyller år idag och hoppas på en riktigt fin födelsedagspresent. Kl 11.30 ska vi dit och om allt är som det ska då så ska jag nog sluta vara så himla hemlig som jag varit fram till nu. Inte ens makens föräldrar vet något... Min pappa avslöjade mig när han promt skulle bjuda mig på vin för ett tag sen och då var han naturligtvis tvungen att berätta för mamma också.
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • nenne40
    Finesse skrev 2011-05-31 07:46:16 följande:

    Ja det går bra, just nu har han dock åkt på sin första förkylning.. men han blir nog pigg snart


    Hur går det för er?


    Stackars liten Hoppas han kryar på sig snart!

    Det går alldeles toppen för oss Han äter och sover och är en riktig liten goding
  • nenne40
    m o e skrev 2011-05-31 08:35:21 följande:
    Åh, jag har helt glömt bort att berätta! Vi var på vul för två veckor sedan och såg ett foster och hjärtaktivitet, men läkaren tyckte att det var lite litet så vi fick en återbesökstid till idag. Jag fyller år idag och hoppas på en riktigt fin födelsedagspresent. Kl 11.30 ska vi dit och om allt är som det ska då så ska jag nog sluta vara så himla hemlig som jag varit fram till nu. Inte ens makens föräldrar vet något... Min pappa avslöjade mig när han promt skulle bjuda mig på vin för ett tag sen och då var han naturligtvis tvungen att berätta för mamma också.
    Åh grattis på födelsedagen! Hoppas allt går bra idag på ultraljudet!!
  • Finesse
    nenne40 skrev 2011-05-31 11:06:43 följande:
    Stackars liten Hoppas han kryar på sig snart!

    Det går alldeles toppen för oss Han äter och sover och är en riktig liten goding

     


    Va bra.. vi hade det lite kämpigt från början med väldigt mkt skrik.. nu har han blivit lugnare.. men det är ju vad man jämför med oxå.. Ebba var ju värsta Abebisen som inte skrek nå mkt alls.. Men han verkar även ha mjölkproteinallergi så nu får han mjölkfriersättning istället...


    Ebba 071228, Hampus 110225
  • m o e

    Jag fick världens bästa födelsedagspresent! En bild på vår lille räka, som lever, har ett hjärta som slår som bara den och har vuxit precis som den ska. Vecka 8+6 stämde alldeles perfekt med storleken. Så beräknat bf är 3/1 och jag får nog kämpa för att det ska bli en 2012:a. Vem vet, man kanske får skåla in nyåret på BB?


    Jag är världens lyckligaste! ♥


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e
    nenne40 skrev 2011-05-31 11:07:18 följande:
    Åh grattis på födelsedagen!
    Tack nenne!
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Finesse

    Ebba var beräknad till 9 januari, hon kom 28 december


    Ebba 071228, Hampus 110225
  • m o e
    Finesse skrev 2011-05-31 15:27:06 följande:
    Ebba var beräknad till 9 januari, hon kom 28 december
    Ja, båda våra har ju kommit före bf så jag räknar nästan inte med att gå tiden ut den här gången heller. Albin kom i v 37 och Axel i v 38. Kommer den som Axel blir det på julafton.  Min man fyller år 26/12, så det är ju också risk att han kommer att få dela...
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Finesse
    m o e skrev 2011-05-31 15:46:37 följande:
    Ja, båda våra har ju kommit före bf så jag räknar nästan inte med att gå tiden ut den här gången heller. Albin kom i v 37 och Axel i v 38. Kommer den som Axel blir det på julafton. Min man fyller år 26/12, så det är ju också risk att han kommer att få dela...
    Jag trodde samma sak.. Ebba 12 dagar tidig.. men Hampus låg kvar 9 dagar tills vi vräkte honom Blev igångsatt för jag orkade inte längre..
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • m o e
    Finesse skrev 2011-05-31 16:03:03 följande:
    Jag trodde samma sak.. Ebba 12 dagar tidig.. men Hampus låg kvar 9 dagar tills vi vräkte honom Blev igångsatt för jag orkade inte längre..
    Fast vi har ju fått två tillväxthämmade barn som kommit före bf, så det känns som att tredje säkert också kommer följa det. Växa fint till v 32 för att sen avvika från kurvan. Men vi får se, de säger att tredje barnet kan vara lite lurigt.
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e
    Annica1 skrev 2011-11-07 10:42:15 följande:

    Hallå hur är det med er?


    Hoho, vad kul att någon skriver här!

    Här är det bra. Jag är gravid som sjutton, i v 31+1 idag och om ett par timmar ska vi på första tillväxt-UL för den här gången. Det ska bli mysigt att få se lilla gosbebisen igen. Vi var på 3/4D UL för tre veckor sen och vet att vi ska få ännu en lillebror.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Annica1

    Grattis Moe till lillebror :) vilken underbar bild. Ångrar lite att vi aldrig gick på 3D/4D.

    Här är allt också bra, lillebror som till slut fick namnet Zakariah växer så det knakar och är snart 7 mån :)

    Yosef e snart 2½ och pratar på för fullt och är en duktig storebror :)

    Vi har precis flyttat in till en 4a (från våran 2a) känns underbart med så mkt yta och nu håller vi på och tittar på inredning mest hela tiden :) och det är så skönt att Yosef och hans leksaker äntligen fått ett eget rum :)        

  • m o e

    Jag måste berätta att Vilmer är här. Som väntat kom han före bf (v 38+1) och föddes på sin pappas födelsedag i måndags, Annandag jul.

    Han var störst av våra pojkar med sina 2864 g och 48 cm, men ingen tungviktare ändå. Igår var vi på återbesöket på BB (gick hem tidigt) och då låg han på 2620 g, men det börjar nog vända nu för mjölken har runnit till och han äter jättebra! Han äter helst konstant och trivs bäst med att vara nära, nära. Det är tur han är så söt, så man orkar bättre. :)

    Tänk att vi har tre barn nu!

  • saraemma


    Hej på er! Oj vad längesen jag skrev här! GRATTIS till nya bebisar!!!!!

    Sen sist har vi köpt hus och renoverat på det, är så skönt med lite större! Hugo är snart 2 1/2 år och en liten goding! En pigg och intensiv goding... Glad     Börjar komma igång och pratar massor nu, det kom lite sent jämfört med storasyster, har nästan slutat med blöja hemma, inte på dagis än! Det är fullt upp men så kul!  
  • Annica1
    saraemma skrev 2012-01-25 11:04:55 följande:


    Hej på er! Oj vad längesen jag skrev här! GRATTIS till nya bebisar!!!!!

    Sen sist har vi köpt hus och renoverat på det, är så skönt med lite större! Hugo är snart 2 1/2 år och en liten goding! En pigg och intensiv goding... Glad     Börjar komma igång och pratar massor nu, det kom lite sent jämfört med storasyster, har nästan slutat med blöja hemma, inte på dagis än! Det är fullt upp men så kul!  
    Sötnos! och va duktig som nästan är blöjfri hemma.. hru har du gjort? :) Yosef är inte alls intresserad av potta eller toan och det är verkligen dags för honom att bli det..tycker jag prövat allt
  • saraemma

    Annica: jag bara provade en dag utan blöja och då funkade det... Fast nu har han blivit lite bekväm och tycker inte det är lika kul med pottan längre, så oftast har han blöja Glad.

Svar på tråden Föredetta pergobejbs 4