• llinaa

Barn igenom vådtäkt- mamman våldtar

Tycker ni mamman skall ha rätt till barnen om hon våldtar eller tvingar en kille till sex så att hon blir gravid?
    Hade det varit tvärt om så tycker ju många att pappan INTE skall ha rätt till barnet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 11:53
    tydligen är de tabu att prata om detta ämne

• Svar på tråden Barn igenom vådtäkt- mamman våldtar
  • llinaa

tydligen är de tabu att prata om detta ämne

• Tiiah

särskrivning borde också vara olagligt!

• llinaa
    Tiiah skrev 2010-04-06 19:10:58 följande:
    särskrivning borde också vara olagligt!
    ??
  • Pentagram

Tja, jag är någon som tycker att pappan har "rätt" till barnet även om han är våldtäktsman och jag har samma syn vad gäller omständigheter där modern är våldtäktskvinna. Naturligtvis kan enadera förälderna vända sig till rättslig instans och begära enskild vårdnad.

• llinaa
    Pentagram skrev 2010-04-07 08:50:35 följande:
    Tja, jag är någon som tycker att pappan har "rätt" till barnet även om han är våldtäktsman och jag har samma syn vad gäller omständigheter där modern är våldtäktskvinna. Naturligtvis kan enadera förälderna vända sig till rättslig instans och begära enskild vårdnad.
    jag håller med
  • ludentass

En liten undran bara! Hur går det till när en kvinna våldtar en man? Trodde det var näst intill omöjligt

• TjockKatt
    ludentass skrev 2010-04-07 20:17:43 följande:
    En liten undran bara! Hur går det till när en kvinna våldtar en man? Trodde det var näst intill omöjligt
    Man behöver inte vilja ha sex för att få stånd.
  • TjockKatt

Angående ts fråga;
    Det är betydligt svårare som man att få en kvinna fälld för våldtäkt. Någon som inte är dömd för våldtäkt är således ingen våldtäktsman/kvinna. Alltså skulle antagligen kvinnan utan problem få vårdnaden om barnet, tyvärr.

• Nalliwer

Intresant frågeställning. Men, håller nog på att barnet har rätt till båda sina föräldrar oavsett om det är en våldtäckt inblandad eller inte oavsett kön på förövaren.

• llinaa
    TjockKatt skrev 2010-04-07 20:27:18 följande:
    Angående ts fråga;Det är betydligt svårare som man att få en kvinna fälld för våldtäkt. Någon som inte är dömd för våldtäkt är således ingen våldtäktsman/kvinna. Alltså skulle antagligen kvinnan utan problem få vårdnaden om barnet, tyvärr.
    mm de är sorgligt
Svar på tråden Barn igenom vådtäkt- mamman våldtar