• bara lilla jag

Britta Svensson: Han får inte hålla i sitt nyfödda barn

Men vad är det för en människa som skriver denna artikel/krönika? Den här unga mannens uppenbara agressionsproblem har kostat en människa livet. Hur *** kan man då sitta och skriva en "stackas liten som inte får hålla i sin dotter" krönika.. Hur tänker man då?  Det kanske rent utav är så att han inte bör hålla i sin lilla dotter om en sån liten grej som hände på parkeringen kan få honom att explodera och börja misshandla 2 personer... Vilken idioti! Blir så less...

www.expressen.se/Nyheter/1.1943333/britta-svensson-han-far-inte-halla-i-sitt-nyfodda-barn

• Svar på tråden Britta Svensson: Han får inte hålla i sitt nyfödda barn
  • The Black Lady

Han är inte dömd ännu.....!!

• bara lilla jag

nej men misstanke graden är höjd och han är häktad plus att man har fått fram en övervakningsfilm ifrån dådet.. Det är bara en tidsfråga enligt mitt tycke

• The Black Lady
    bara lilla jag skrev 2010-04-07 15:49:45 följande:
    nej men misstanke graden är höjd och han är häktad plus att man har fått fram en övervakningsfilm ifrån dådet.. Det är bara en tidsfråga enligt mitt tycke
    Ja, men han är fortfarande inte dömd...
  • jaghopparhögt

Men herregud jag förstår inte hur man kan dalta med kriminella sådär. Hon får det att låta som han är ett offer.

• La Lola
    The Black Lady skrev 2010-04-07 15:50:22 följande:
    Ja, men han är fortfarande inte dömd...
    skyldig kan man ju vara iaf iofs...även om man aldrig blir dömd alltså....
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • bara lilla jag
    jaghopparhögt skrev 2010-04-07 15:52:08 följande:
    Men herregud jag förstår inte hur man kan dalta med kriminella sådär. Hon får det att låta som han är ett offer.
    ja jag fattar inte.. och helt plötsligt ska vi tycka synd om killen som våldtog 2 unga tjejer och dessutom är dömd för dessa.. Familjen gråter ut och säger att vi är hotade och bla bla bla snyft snyft. Men tänk om morsan gett fan i att starta diverse facebook grupper och flashbacktrådar där hon smutskastat flickorna så hade nog detta inte ens sett medias ljus. Jag säger bara som man bäddar.. resten kan ni..
  • Selfish Geene
    bara lilla jag skrev 2010-04-07 15:56:14 följande:
    ja jag fattar inte.. och helt plötsligt ska vi tycka synd om killen som våldtog 2 unga tjejer och dessutom är dömd för dessa.. Familjen gråter ut och säger att vi är hotade och bla bla bla snyft snyft. Men tänk om morsan gett fan i att starta diverse facebook grupper och flashbacktrådar där hon smutskastat flickorna så hade nog detta inte ens sett medias ljus. Jag säger bara som man bäddar.. resten kan ni..
    Jag förstår din känsla, men när det handlar om avskyvärda brott och brottslingar är det extra viktigt att systemet inte agerar känslomässigt utan behandlar alla lika, oavsett vilka handlingar personen är misstänkt för.

Våldtäktsmannens mamma ska ställas till svars för sina handlingar men får naturligtvis inte trakaseras av omgivningen, de som trakaserar och/eller hotar familjen ska inte slippa straff bara för att deras offer i sin tur är en gärningsman.
  • bara lilla jag
    Selfish Geene skrev 2010-04-07 18:46:11 följande:
    Jag förstår din känsla, men när det handlar om avskyvärda brott och brottslingar är det extra viktigt att systemet inte agerar känslomässigt utan behandlar alla lika, oavsett vilka handlingar personen är misstänkt för. Våldtäktsmannens mamma ska ställas till svars för sina handlingar men får naturligtvis inte trakaseras av omgivningen, de som trakaserar och/eller hotar familjen ska inte slippa straff bara för att deras offer i sin tur är en gärningsman.
    ja nej absolut inte, jag tycker inte att det är rätt när man börjar trakassera och hota gärningsmännens familjer heller. Familjen ska inte behöva stå till svars för deras handling.. Men att man går ut och säger att uppdrag granskning har förstört deras liv det är ju lögjligt när det är hon själv som dragit igång hela cirkusen.
  • mindless

Jag tycker du läser in saker som inte står i krönikan. Själv hittar jag inga tycka-synd-om-uppmaningar. Har du läst hennes andra krönikor om fallet?

Ditt inlägg #6 bemöts bäst med tystnad.

• bara lilla jag

Läste du rubriken? Och hela krönikan handlar ju om att han inte fick hålla sin dotter för att vakterna motade bort frun osv.. En ganska uppenbart tycka synd om perspektiv.. Sen tycker jag att de andra krönikorna är ganska orelevanta, oavsett vilken ståndpunkt hon har i dem.

och inlägg 6 är väll inte direkt något att kommentera utan bara ett svar på ett tidigare inlägg

• mindless
    bara lilla jag skrev 2010-04-07 19:02:28 följande:
    Läste du rubriken? Och hela krönikan handlar ju om att han inte fick hålla sin dotter för att vakterna motade bort frun osv.. En ganska uppenbart tycka synd om perspektiv.. Sen tycker jag att de andra krönikorna är ganska orelevanta, oavsett vilken ståndpunkt hon har i dem. och inlägg 6 är väll inte direkt något att kommentera utan bara ett svar på ett tidigare inlägg
    Som sagt, vi läste krönikan på olika sätt.
  • mindless

Angående rubriken sätts inte den av skribenten, så den är knappast relevant att blanda in.

• bara lilla jag

det vet jag att den inte gör den sätts av rubriksättaren men det är alltid någon annan som godkänner innan tryck så den är relevant i förhållande till texten

• giftgrodan

det jag läser i krönikan är INTE "tyck synd om den här killen", utan snarare visar den hur olika sidor kan finnas inom en och samma människa. Oavsett vad han har gjort är han en människa, och det bästa sättet att förebygga såna dåd är antagligen inte att demonisera förövaren, utan att inse hur pass lika ALLA människor är, och

• giftgrodan

oj, det där gick iväg snabbare än jag tänkte... "inte att demonisera förövaren, utan att försöka förstå vad det är som kan få en människa att göra sådana saker". För oavsett vad vi vill tro är det ett faktum att människan är ett anpassligt djur och att många många människor kan påverkas att göra vidriga saker.

• enny signatur

Jag såg inte heller ett "tycka synd om" men däremot tycker jag att han bör få träffa sitt barn. Barnet är inte den som gjort något men den som straffas.

Gällande uppdraggranskning så kan det väl vara synd om folk som gjort duma saker? Jag tycker synd om gärningsmannen som uppenbarligen inte fick hjälp fårn omgivningen. Men jag tycker synd om flickorna dels för handlingen men än mer för omgivningens reaktioner
Svar på tråden Britta Svensson: Han får inte hålla i sitt nyfödda barn