• lilla syster

Varannan vecka mamma med två pojkar.

Hej!

Jag skulle så gärna vilja komma i kontakt med någon mamma i min situation som har två pojkar och har barnen varannan vecka. Det skulle vara så roligt att få dela roliga saker och jobbiga funderingar...

• Svar på tråden Varannan vecka mamma med två pojkar.
  • Ben10

Fått avslag från banken går inte att lösa med lån till det huset så blir till att leta vidare.

• Tricia

Hoppar in jag med. Ensamstående med tvåbarn på heltid förutom varannan lö-sön. Tufft ja men bättre än att leva i ett förhållande som inte fungerade. Bor i bostadsrätt vilket idag är dyrt.  Får dock lite bostadsbidrag och lite underhåll så vi klara oss men det är precis...  svårast äe att få ihop jobb och dagis tycker jag...

• SusanneG

Hej hej. Jag hoppar in också... om jag får....

Jag är ensamstående til en 14 månaders tjej och en 5 årig kille. Har dem just nu på heltid. Men för 4-5 månaders sedan var sonen hos pappa varannan helg. Just nu bara vägrar sonen att vara hos pappa. Jag har varit hos ett Familjecenter och pratat med en kurator angående detta. Och då har jag fått en massa tips om hur vi skall gå tillväga och hjälpa sonen att kunna vara hos pappa igen. Men detta kommer att ta tid sa kuratorn. Enligt kuratorn skall vi inte tvinga sonen att vara hos pappa då han blir så jätte ledsen och vill bara hem till mamma igen. Så det är bara att vänta och hoppas att det vänder snart...

Mitt samarbete med exet går upp och ner. Det har varit jätte bra länge nu, men nu helt plötsligt är han arg igen. Som sagt det går upp och ner...

Älskar mina barn - son född 050413, dotter född 090624
  • Ben10
    SusanneG skrev 2010-08-25 11:52:09 följande:
    Hej hej. Jag hoppar in också... om jag får....

Jag är ensamstående til en 14 månaders tjej och en 5 årig kille. Har dem just nu på heltid. Men för 4-5 månaders sedan var sonen hos pappa varannan helg. Just nu bara vägrar sonen att vara hos pappa. Jag har varit hos ett Familjecenter och pratat med en kurator angående detta. Och då har jag fått en massa tips om hur vi skall gå tillväga och hjälpa sonen att kunna vara hos pappa igen. Men detta kommer att ta tid sa kuratorn. Enligt kuratorn skall vi inte tvinga sonen att vara hos pappa då han blir så jätte ledsen och vill bara hem till mamma igen. Så det är bara att vänta och hoppas att det vänder snart...

Mitt samarbete med exet går upp och ner. Det har varit jätte bra länge nu, men nu helt plötsligt är han arg igen. Som sagt det går upp och ner...
    Hur funkar det med ditt jobb o så el du kanske e mamma ledig? Känner själv att för att jag ska kunna behålla mitt jobb måste det funka att barnen e varannan vecka hos sin pappa då jag jobbar JÄTTEMYCKET. Dag som natt liksom.

Kanske en någon privat fråga till er allihop men vem i förhållandet va det som "lämnade in" vem gjorde slut? Vem fick flytta ut?

Jag o maken pratade igår innan sängen om hur vi ska gå vidare o konstaterade att det sista som vi inte provat för att få ett "bättre" förhållande e att ge upp o flytta ifrån varann. Han vill inte men jag känner att det kanske hade varit till det bästa. Men man vill ju verkligen vara helt säker när det finns barn med i bilden då kan man ju liksom inte ångra sig efter en vecka o flytta ihop igen på ett par månader för att sen kanske tröttna igen.
  • lilla syster

Hej alla!! välkommna hit! Det är skönt med ett forum som många vill delta i. Jag har inte skrivit på ett tag.. Varit fullt upp med allt!! Har legat på sjukhus i en vecka, magkatarr!

Måste bli bättre på att ta hand om mig själv... jo jätte lätt är det;) kramar till alla och fortsätt att skriva!

• Ben10
    lilla syster skrev 2010-08-28 08:23:47 följande:
    Hej alla!! välkommna hit! Det är skönt med ett forum som många vill delta i. Jag har inte skrivit på ett tag.. Varit fullt upp med allt!! Har legat på sjukhus i en vecka, magkatarr!

Måste bli bättre på att ta hand om mig själv... jo jätte lätt är det;) kramar till alla och fortsätt att skriva!
    Usch låter inget vidare. Glöm inte bort dig själv dina barn behöver sin mamma. Krya på dig.

Ska på en husvisning till o har pratat mer med banken o fått ett nytt lånelötfe lägre men ändå. Känns ju ändå bra liksom. Tror dessutom att jag bestämt mig helt nu.
  • Ben10

Blev inget av husen budgivningen skenade iväg precis som den brukar.
    Men har frågat på ett hus som står till uthyrning o börjat kolla på lägenheter.

Hur går det för er? Ingen direkt aktivitet i tråden men så e det ju oxå ensama mammor här inne med begränsat med tid kanske

• Ben10

Har fått erbjudande om att hyra ett hus men e så nervös för att det ska bli problem när man ska göra sånt privat?!?! Nån här som gör det som har nått tips? Men hade ju såklart varit toppen, bra boende, ingen kontantinsats som jag hade behövt om jag skulle köpa nått, inga kölister på hyreslgh:et, o det absolut bästa jag kan flytta in typ när som helst...

• lilla syster
    Ben10 skrev 2010-10-08 11:44:11 följande:

Har fått erbjudande om att hyra ett hus men e så nervös för att det ska bli problem när man ska göra sånt privat?!?! Nån här som gör det som har nått tips? Men hade ju såklart varit toppen, bra boende, ingen kontantinsats som jag hade behövt om jag skulle köpa nått, inga kölister på hyreslgh:et, o det absolut bästa jag kan flytta in typ när som helst...

Ett sådant erbjudande skulle jag nappa på! Kolla kontrakt ordentligt så ska det inte vara något problem, banken kan hjälpa till med sådant! Kolla upp det.

Här flyter allt på, jag bor kvar i min tvåa men när jag är klar med studierna ska jag titta efter nytt boende. Men vad bra det ändå går att bo i en tvåa med två barn! De delar på ett rum och jag sover i vardagsrummet. Det som kan kännas som ett problem är att det är svårt för barnen att ta hem kompisar. Så en flytt är ett måste efter jul!

Nu har det gått ett och ett halvt år som ensam mamma och summan av det hela är: Att jag vågade!! Helt rätt men det har varit många skuldkänslor! De har börjat att släppa. Det som är tufft är att vara ensam ansvarig de veckor jag har barnen. Kan de helger jag ha dem känna avundsjuka på de som helgmyser med kärnfamiljen! Kanske jätte dumt men då kan jag känna mig så ensam! Ekonomin är ständigt ett gissel!

Men jag har följt mitt hjärta och kan på så vis vara en bättre mamma!!
  • lilla syster
    Tricia skrev 2010-08-20 21:16:45 följande:
    Hoppar in jag med. Ensamstående med tvåbarn på heltid förutom varannan lö-sön. Tufft ja men bättre än att leva i ett förhållande som inte fungerade. Bor i bostadsrätt vilket idag är dyrt.  Får dock lite bostadsbidrag och lite underhåll så vi klara oss men det är precis...  svårast äe att få ihop jobb och dagis tycker jag...
    Jag kan tänka mig att det är svårt att få ihop dagis och jobb! Det blir min  verklighet efter jul! Jag får börja arrangera ett nätverk! Jobbigt men ett måste!
  • lilla syster

God jul! Vill jag önska er alla! Även om denna tråd verakr att dö ut...

Svar på tråden Varannan vecka mamma med två pojkar.