• Suri

Hur länge får 14 åringens pojkvän stanna?

Dottern och hennes pojkvän är instängda i hennes rum. När är det läge för mig att försikigt knacka på och påminna om hemgång?

Det är tredje gången han är här men det har alltid varit vardag förut (nu har de påsklov), då har han gått hem 21:30 utan att jag behövt säga något alls.

• Svar på tråden Hur länge får 14 åringens pojkvän stanna?
  • JuliaåRonjasmammis
    yeyal skrev 2010-04-08 23:21:00 följande:
    Är 18 och min kille får inte ens komma i närheten av mitt rum!Skulle påminna dem att ändå om de har lov så jobbar väl resten av dem som bor i huset?Lite hyfs får man ha :)
    Oj, det lät hårt! Varför får han inte det, du är ju myndig?!

Jo, som sagt är inget uppgjort om övernattning i förväg (så att även killens/tjejens föräldrar är med på det), så vill jag gärna att ev pojk-/flickvänner/kompisar går hem innan jag själv går och lägger mig.

Ts; hur har det gått?
    Mina åsikter är alldeles gratis!
  • Suri

23:10 knackade jag på dörren.
    Dottern fräste lågt "vaaaaaaad???!!!"
    "ville bara tala om att klockan börjar bli mycket nu"
    "OK" fick jag til svar.

5 minuter senare tassade de ut ur rummet.
    Lite kramar i hallen och sedan gick han.
    Dottern kan inte sluta le, men det vågar jag inte kommentera. Jag fattar ju inget ändå.

• Suri

"du ser glad ut" sa jag när hon sa godnatt....

AMEN ÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHH svarade hon och gick  

• yeyal
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-04-08 23:28:20 följande:
    Oj, det lät hårt! Varför får han inte det, du är ju myndig?! Jo, som sagt är inget uppgjort om övernattning i förväg (så att även killens/tjejens föräldrar är med på det), så vill jag gärna att ev pojk-/flickvänner/kompisar går hem innan jag själv går och lägger mig. Ts; hur har det gått?
    Nejdå :) Regler som föräldrarna har och det respekterar vi båda. Men hemma hos honom är det en annan sak :D
    Nananan...Batman!
  • JuliaåRonjasmammis
    Suri skrev 2010-04-08 23:35:22 följande:
    "du ser glad ut" sa jag när hon sa godnatt....AMEN ÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHH svarade hon och gick  
    Hahahahaha! Följt av djup suck över töntmorsan som inte fattar nåt, typ, antar jag!

Visst blir man glad och varm i hjärtat när man ser att ens unge är lycklig och kär, och det tror jag att de vet också, och att de innerst inne är glada att vi finns och att vi bryr oss, även om vi är jobbiga ibland.
  • längtan09

Ang om att sms:a. Jag är "bara" 21 och bodde ganska nyligen hemma. Pappa kunde då sitta i rummet brevid och ringa till min mobil för att berätta att dom skulle åka någonstans eller att maten var färdig Det var nästan mer pinsamt än om han knackat på ;)

~ Mamma till världens gulligaste Charlie 0906~
  • Jane Roe
    Suri skrev 2010-04-08 23:35:22 följande:
    "du ser glad ut" sa jag när hon sa godnatt....AMEN ÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHH svarade hon och gick  
    Haha, känner igen det där från när jag träffade min sambo (var 16 då) Vad mysigt !. hihi :)
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • JuliaåRonjasmammis
    yeyal skrev 2010-04-08 23:36:31 följande:
    Nejdå :) Regler som föräldrarna har och det respekterar vi båda. Men hemma hos honom är det en annan sak :D
    Ok, ja så länge alla parter är ok med reglerna så är det ju ingen fara. {#lang_emotions_smile}
  • Suri
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-04-08 23:40:31 följande:
    Hahahahaha! Följt av djup suck över töntmorsan som inte fattar nåt, typ, antar jag! Visst blir man glad och varm i hjärtat när man ser att ens unge är lycklig och kär, och det tror jag att de vet också, och att de innerst inne är glada att vi finns och att vi bryr oss, även om vi är jobbiga ibland.
    Japp. Jag är så töntig så.
    längtan09 skrev 2010-04-08 23:40:33 följande:
    Ang om att sms:a. Jag är "bara" 21 och bodde ganska nyligen hemma. Pappa kunde då sitta i rummet brevid och ringa till min mobil för att berätta att dom skulle åka någonstans eller att maten var färdig Det var nästan mer pinsamt än om han knackat på ;)
    Tur att jag inte smsade då. Kändes faktiskt lite töntigt.

Fast det har hänt när hon har tjejkompisar som sover över, och de ligger och fnissar (stör mig) på natten, att jag smsat att de måste dämpa sig.
    mest för att jag inte orkar kliva upp.

Jag har smsat sonen på mogonen också att han måste kliva upp. När jag själv haft sovmorgon och inte vill lämna sängen.
  • JuliaåRonjasmammis
    Suri skrev 2010-04-08 23:49:14 följande:
    Jag har smsat sonen på mogonen också att han måste kliva upp. När jag själv haft sovmorgon och inte vill lämna sängen.
    Underbar idé, att jag inte har tänkt på den!
  • längtan09
    Suri skrev 2010-04-08 23:49:14 följande:
    Tur att jag inte smsade då. Kändes faktiskt lite töntigt. Fast det har hänt när hon har tjejkompisar som sover över, och de ligger och fnissar (stör mig) på natten, att jag smsat att de måste dämpa sig. mest för att jag inte orkar kliva upp. Jag har smsat sonen på mogonen också att han måste kliva upp. När jag själv haft sovmorgon och inte vill lämna sängen.

nej  det är nog bäst att knacka på. men invänta gärna ett "kom in" eller "vad". men att smsa när man ligger i sängen lät som en bra idé
    ~ Mamma till världens gulligaste Charlie 0906~
Svar på tråden Hur länge får 14 åringens pojkvän stanna?