Håller på separera - mamma med panik och ångest
Har sedan någon månad tagit mitt livs svåraste beslut !!
Har efter 15 år valt att lämna min sambo (och pappa till våra två barn 3 och 7). Jag har under många år gått och försökt ändra min man genom att säga saker till honom som jag inte är nöjd med. Han har inte sagt så mycket tillbaka utan mer eller mindre ok vi får försöka göra så bra vi kan och så har han varit bra och duktig i ett par månader. Sedan tillbaka till allt det vanliga igen !!! Jag vet oxå att jag är skuld till en del oxå så klart! Men nu sedan två månader tillbaka har jag sagt ordentligt att jag inte vill längre. Jag vill att han ska flytta ifrån vårat hus (för han jobbar på annan ort). För hans del så kom det som en chock att jag ville separera, han förstår inte alls. Ändå så är det bara en liten stund innan jag sa till på skarpen så sa han när vi skulle på skidsemester att om det inte funkar under de dagar vi var iväg så ville han inte bo tillsammans längre. Jag tyckte ju då inte att det funkade så jag sa att jag inte ville och sedan fick jag säga det igen och igen och nu tycker han att allt går för fort. Allt detta tror jag att jag klarar nu med vänners hjälp, men jag har SÅÅÅÅÅÅÅÅ stor ångest och panik för hur mina barn ska få det. Våran son (7) vill inte vara med hemma med pappa själv(pappa slår inte utan kan psykiskt vara stygg) och jag tror att det är så att barnen inte känner sig säkera på något sätt. Många säger att jag får förlika mej med mitt val och sedan bara ta det som det blir. Jag kommer från en stor familj där vi gör mycket tillsammans, han har bara sin mamma och de firar inte ens jul (men han ska tvunget ha barnen på jul....). Jag undrar väll mest med mitt llllåååååånnnnggga utlägg här, gör jag rätt? Ska man ångra sig och gå tillbaka inågra år (mest för 7-åingen som haft några jobbiga år och inte kännt sig säker mer än med mej) och då ta ett ev beslut igen. Jag menar inte att jag ska ångra mej utan att vi går i rådgivning eller sådant, utan det gör så vansinnigt ont i mej när jag tänker på ungarna och hur de ska ha det utan mej (självisk kanske).... Någon som kan ge mej någon hint om ifall jag gör rätt eller fel !!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 06:31
Känns som jag ska gå itu av fel val !!!! Hur har ni andra kommit över detta?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:45
se mitt inlägg för uppdatering. vill GÄRNA HA SVAR från någon som kanske kan trösta mej lite.