TwistedSister skrev 2010-04-10 23:33:10 följande:
Fast om man kan med att göra så i affären bland massa folk, vad händer då när det blir stressigt hemma och ingen ser? Känns svårt att tro att man skulle gå över den gränsen mitt bland folk och daska till sitt barn om det är något man aldrig någonsin gjort förut.
ettlitetunder skrev 2010-04-10 23:55:15 följande:
ja jag har tänkt precis samma sak, om man gör så bland folk, vad sker hemma då?
...fast det behöver ju inte alls stämma. Situationen i affären är ju stressigare än den hemma.
Jag har en rymmare på tre år och det kan säkert se brutalt ut när jag håller i honom samtidigt som jag ska betala och packa varor. Jag drar honom i armen och det händer att jag skriker också - speciellt om han rymt ett par gånger inne på affären så att jag fått springa runt och är helt genomsvettig - eller om han haft sönder något vilket också hänt.
Finns det alternativ handlar jag inte med sonen men vissa veckor jobbar maken borta och då har jag inget val. Jag har heller inget bättre val än att handla direkt efter dagis - samtidigt som alla andra och med ett trött och hungrigt barn.
Så det kan mycket väl hända att det är om mig ni tänker:
"undrar hur hon behandlar det där stackars barnet hemma, när hon gör så här bland folk...". Då kan jag lugna er med att affären är den allra stressigaste platsen för oss. Ingen annan stans har jag så kort stubin och blir sonen så vild och galen. Vi är båda
mycket lugnare hemma
fast ingen ser.