• solstraalen

Lekställe/aktivitet sthlm?

Hej
    Ni Sthlmare eller andra som vet.

Finns det något riktigt stort lekland i sthlm som typ alla barn älskar?

Har en grabb på nästan 3år, tjej på snart 4½ och en på 10 ( inte säkert att han åker med ).

Har ni några tips?  Gärna inte söder om sthlm, då vi kommer från uppsala redan sen innan.

Och andra tips på vad man kan hitta på en heldag i sthlm med 2 småbarn som dom ska tycka är roligt. ( en helgdag kommer det vara )

Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • Svar på tråden Lekställe/aktivitet sthlm?
  • Tant Green

Är det bra väder tycker jag ni ska åka till Mulle Meck-parken. Annars finns det ju många inomhus-lekland, men jag har tyvärr inte koll på de norr om stan.

• Mymlan80

Om det är dåligt väder så tycker jag ni ska bemöda er om att åka lite längre söderut (södertälje) och gå på Tom Tits experiment. Det är roligt för barn (och vuxna) i alla åldrar.

Välkommen Liten 091203
  • solstraalen
    Mymlan80 skrev 2010-04-11 20:35:03 följande:
    Om det är dåligt väder så tycker jag ni ska bemöda er om att åka lite längre söderut (södertälje) och gå på Tom Tits experiment. Det är roligt för barn (och vuxna) i alla åldrar.
    Även för så pass små barn som nästan 3 å 4½?
    Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • Mymlan80

Från deras hemsida:
    För vilken ålder passar Tom Tits Experiment?

Det finns massor av titta på för alla åldrar, mellan 2 och 102 år. De allra mista barnen kan prova många experiment som är byggda i lagom höjd!

www.tomtit.se

Välkommen Liten 091203
  • Mymlan80
    solstraalen skrev 2010-04-11 20:47:52 följande:
    Åh tom tits verkar ju kul!
    Jättekul!

Jag har vart där med en 5-årsgrupp. Fast jag hade helst velat gå där själv och sluppit vara "fröken" just då. En del saker har åldersgräns/längdgräns etc. men det finns mycket kul för små också.
    Välkommen Liten 091203
Svar på tråden Lekställe/aktivitet sthlm?