• väntar i Kina kön

Hur länge har det tagit för er? (PA till LOA)

Hur lång tid har det tagit för när sn ansökan är godkänd tills ni har fått LOA och blivit godkända av CCAA? Har hört att det har börjat gå snabbare i Kina nu men jag vet inte om det stämmer

Våra datum

LID (september-09)
    LOI  17/3
    PA   24/3
    LOA ?

och nu väntar vi och hoppas på ett LOA inom kort och håller tummarna att vi blir godkända och får hämta vår lilla tjej inom kort.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 12:53
    Lillflickan kommer från Yulin (Guangix) och bor hos foster föräldrar....

• Svar på tråden Hur länge har det tagit för er? (PA till LOA)
  • väntar i Kina kön

Finns det någon som har varit till samma province eller ska inom kort?

• elsa77

för oss tog det 21 dagar från PA till LOA hoppas det kommer snart det är en jobbig väntan,, Grattis till dottern och lycka till!

• nyckelpigemamma

För oss tog det nästan 2 månader:

PA   26/1 2010
    LOA 22/3 2010

Vår resa är planerad till mitten av maj och nu väntar vi på Reseinbjudan.....

• mor till två kina tjejer

För oss tog det nästan 3 månader mellan LOI och LOA.

Hoppas det går fortare för er.

• minaunderbarabarn

För oss tog det lite mer än 2 månader, vi fick PA 8/4 och LOA den 16/6.
    Vår äldsta son kommer från Guangxi.
    Vet du om er dotters fosterfamilj blir sponsrade av någon organisation? Vår son bodde i en fosterfamilj i Nanning och det blev sponsrat av Grace & Hope.
    Hoppas ni får erat LOA snart 

• Montytonky

Vi väntar oxå på LOA. Fick Notice 1/4 o har inte vår ansökan granskad i Kina så vi anar en lång väntan...
    Sist vi väntade så tog det 2 månader från BB tills vi var i Kina men då var det oxå rekordfart och med ansökan granskad.
    Håller all tummar för att CCAA jobbar snabbare nu än någonsin

• väntar i Kina kön
    minaunderbarabarn skrev 2010-04-13 22:34:50 följande:
    För oss tog det lite mer än 2 månader, vi fick PA 8/4 och LOA den 16/6.Vår äldsta son kommer från Guangxi. Vet du om er dotters fosterfamilj blir sponsrade av någon organisation? Vår son bodde i en fosterfamilj i Nanning och det blev sponsrat av Grace & Hope.Hoppas ni får erat LOA snart 
    Vi vet ingenting än bara att hon bor i fosterhem. Fick ni träffa fosterfamiljen? Hur gick adoptionen till? Vi har en son från Kina och där gick adoptionen jätte fort, bara skriva under så var allt klart. Inga frågor, ingen sermoni, tog 10 minuner så var sonen hos oss. Stressigt med allt pappers arbete
  • väntar i Kina kön

Vi har fått LOA idag....

• Montytonky

Åh vad roligt!  Ett stort jättegrattis! När tror ni att ni kommer att få resa??

• Happiest

Ursäkta om jag är besvärlig och kommer in här och ställer lite frågor. Min faster och farbror skall adoptera och väntar på barnbesked. Jag vet inte vad de där förkortningarna som ni skrivit betyder. Kan ni förklara?

Sen undrar jag om man måste spara semesterdagar till man ska hämta sitt barn eller om man kan ta föräldrapenning el något

Svar på tråden Hur länge har det tagit för er? (PA till LOA)