• MIC

Vilken blöja ska vi ha nu då?

Min kille är 21 månader och ca 12 kg tung. Tidigare har vi kört med Libero till honom och det har fungerat bra. Så blev den storleken han hade, 5 tror jag det var, för trång och vi fick gå upp en storlek. MEN han läcker på nätterna

flera gånger har det hänt nu och det måste vara blöjorna...en gång på dagis med...

Vår kille är normalbyggd, ingen spinkis men defintivt inte knubbig.

Nu måste vi testa andra blöjor - vilka hade du tagit och motivera varför?

Tänker på Pampers (som vi testat när han var mindre), Huggies, Icas....

Isak - min solstråle - 080701
  • Svar på tråden Vilken blöja ska vi ha nu då?
  • Hallonmun

Vi har använt bambos blöjor på sonen sen han var 6 månader, de har aldrig läckt.Finns på Citygross bla.  Icas skulle jag inte prova, då de har samma tillverkare som Libero och troligen så läcker deras med då Pampers får sonen utslag av, annars tycker jag de är bra, dotter har dem ibland. Fast vi köper som sagt Bambo, då de bara kostar 60 kr för 50 blöjor och dessutom är miljömärkta. 

Google is my friend ♥
  • Getingflicka

Jag har testat både Willys och ICAs och ingen av dom har läckt på mina killar... Helt okej blöjor tycker jag!

♥♥Niklas 000519, Hampus 070316, Filip 080715& Liten BF 100601♥♥
  • MIC

Idag hade det läckt igen på dagis, bajs denna gången, så nu har jag köpt Pampers Baby Dry 4+ så får vi testa det.. Willys har jag inte i närheten och ICAS har vi testat innan men jag tycker att de är nästan identiska med Libero bara att de luktar snabbare kiss.

Isak - min solstråle - 080701
Svar på tråden Vilken blöja ska vi ha nu då?