Vill ha dottern på heltid
Min man lämnade mig för snart ett år sedan. Jag har sedan dess försökt att ta mig egenom kaoset jag haft känslomässigt, ekonomiskt osv sedan dess. I november träffade jag en kille och vi flyttade ihop i februari i år. Flytten innebar att jag fick ta dottern på heltid och pappan varannan helg då det är 10 mil emellan våra bostäder. Jag valde att flytta pga att det var allderles för mycket smärtsamma minnen osv på det gamla stället. Jag behövde en nystart på mitt liv. Dessvärre fick jag panik för att allt gick för fort och visste inte om jag ville leva med min nnya kille osv. Så Dottern fick flytta till pappan på heltid tills allt ordnat upp sig.
Nu har allt börjat lösa sig igen, har dagisplats till henne från augusti, jag har ett jobb som nästan e helt klart att jag får (har varit arbetslös nästan hela mitt liv + sjukskriven pga panikångest + föräldraledig)
Vad det gäller känslorna för killen börjar även det klarna.
Så idag så pratade jag med min dotters pappa om att jag hade dagisplats från augusti och att jag ville att hon skulle bo hos mig på heltid då. Då lät det inte alls som det vi kommit överens om. Han sa det inte rätt ut, men jag tror inte att han kommer låta henne bo hos mig på heltid...
JAg vet att det låter egoistiskt, men jag mår skitdåligt hela tiden för det känns som jag svikit min dotter för att jag inte kunde ta hand om henne när allt blev kaos.
Hon blir 3 år i juni och fram tills hon va lite mer än två har hennes pappa knappt brytt sig. Han har jobbat, å sen varit och pysslat med sin hobby istället för att umgås med dottern. efter att han och jag gjorde slut träffade han sin dotter 3 dagar på 3 veckor. trots att vi bodde i 2 minuters bilfärd bort.
Jag tycker det är jättebra att han börjat bry sig, men det verkar som att hans nya tjej tagit över min roll till stor del. Läser på hennes Facebook att hon och min dotter gör massa saker. Dvs, det tolkar jag som att hennes pappa är tillbaka i sitt nya mönster.
Jag vill inte gärna ta till med rättsliga åtgärder, men han har i 1 års tid gjort precis som han velat. Vill han inte ha dottern en helg, då skiter han i att dyka upp helt enkelt. Han hotar med att lämna bort dottern till folk hon aldrig träffat osv. Och det tillåter inte jag och ställer upp och tar henne trots att jag planerat in annat.
Vad tycker ni att jag ska göra?
/frustrerad och ledsen mamma