• Reglementet

Mjölk

Du får reda på att någon du känner aldrig ger sina barn komjölk. Vad tänker du?

• Svar på tråden Mjölk
  • Anova

1) Är någon av barnen allergiska?
    2) Är de inte svenskar?

Svenskar har en tendens att dricka mjölk titt som tätt. Det finns inte i många andra kulturer.

• La Lola

Inget speciellt.
    Jag förutsätter att föräldrarna har koll så att ungarna får i sig det de ska iaf för att må bra.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Reglementet

Anova

Det får du inte reda på.

• Anova
    Reglementet skrev 2010-04-14 18:49:09 följande:
    AnovaDet får du inte reda på.
    om jag inte visste vilka de var, var de nog inte några jag kände.

Komjölk är inget som är ett måste, speciellt inte i invandrarfamiljer.
  • Lillsnufflan

Jag försökte nyss fråga någon varför i en annan tråd. Jag blev nyfiken, mest pga. att det nämndes i samma mening som en massa onyttigheter. Men oftast är det väl för att man är allergisk eller så? Min man kan t.ex. inte äta mjölkprodukter då han har IBS.

• saltabanditen
    Lillsnufflan skrev 2010-04-14 18:52:14 följande:
    Jag försökte nyss fråga någon varför i en annan tråd. Jag blev nyfiken, mest pga. att det nämndes i samma mening som en massa onyttigheter. Men oftast är det väl för att man är allergisk eller så? Min man kan t.ex. inte äta mjölkprodukter då han har IBS.

Läsktråden va?
    Trodde först att den tråden låg i sandlådan eftersom att jag tar det som ett skämt att människor är så rabiata.

Trots att vi är etniska svenskar har mina ungar aldrig druckit mjölk utan juice. Till alla måltider. 
    Det blev människor av dem också. {#lang_emotions_tongue_out}

• Dr Mupp

Bryr mig inte. Vi har i perioder inte drukit mjölk pga allergier. Mjölk är inte livsviktigt även om många tycks tro det. Vi är inte beroende av kossornas bebismjölk.

• Shadilly

Allergiker eller veganer?

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Selfish Geene
    "jaha."

(om det inte är så att någon av föräldrarna talar om för mig att de inte ger barnen mjölk, då skulle jag förmodligen tänka: "varför berättar du det här för mig och vad vill du att jag ska göra med den här meningslösa informationen!?")
  • HelleGbg

samma här..mina ungar äter mjölkprodukter..men mjölken dricks bara blandad (oboy)

Svar på tråden Mjölk