• närvårdaren

Vill..

Blir så less. Var ti gynekolog för en tid sen, konstaterades att jag har pco. Nu har jag ätit clomifen dag 5-9. Och skal ha ägglossning mellan dag 14-19. Har nu tagit ägglossning enda till dag 17 med negativt svar. Huh..

Ja orkar inte. Gynekologen sa vi får prova med dubbel dos av clomifen om det inte lyckas. Det gör jag bara inte. Mådde så dåligt av tabletterna..

andra som är i samma situation ? skulle vara kul att höra hur det går för ni ? 

• Svar på tråden Vill..
  • Lille Gris

Håll ut, ännu är det inte för sent! Jag fick ägglossning med Pergotime (samma som Clomifen) som tidigast på dag 19, som längst tog det till dag 25 innan det lossade.

Har du gjort vul för att se hur tillväxten ser ut? För mig tog det alltid några dagar-upp till en vecka längre än läkarens beräkning efter vul, så det kan gå långsammare än vad läkaren säger.

• Lille Gris

Jo, jag tänkte på en annan sak också... Ni litar väl inte blint på äl-testet utan har sex minst varannan-var tredje dag ändå? För äl-tester är inte 100%-iga, de ger inte alltid utslag även om man har ägglossning.

• närvårdaren

Okey. tack va skönt att höra att det inte är fö sent.
    Trodde att det i pricnip va över...
    jahaa, så det kan ta sån tid före de lossnar. Okey..

Nej, jag har inte gjort nån vul, jag har inte variT tiLL gyn sen jag va första gången på undersökning.  Så kanske jag sku behöva fara på det då..

Jo, vi har sex varannan dag, han sa det. Egentligen har jag gjort det. men nu kanske jag börjar tvivla lite. Så man kan ha ägglossning utan att det visar.. okey..

tack, det var mycket intressant att höra.. :)

Svar på tråden Vill..