• FrökenSwe

Granne som blottar sig?!

Hej vet inte om det här är rätt ställe att posta på men prövar iaf!

Behöver råd vad det gäller en incident med min granne. Nu när vårsolen kikar fram så är det ju självklart att man tillbringar mer och mer tid på sin balkong, uteplats tomt eller vad det nu kan vara. Men i detta fallet gäller det just en balkong. Grannen bor en trappa upp från markplan så jag vet inte om han själv tror att han inte syns, eller om han är väl medveten om det. Nu till saken igår när vi kommer från parkeringen och ska in i porten så står grannen, (en gammal man i 70-80års åldern) spritt språngande naken på sin balkong med händerna i sidan och riktigt skjuter fram hela paketet, helt ogenerat! Jag vet inte om gör detta med flit för att blotta sig eller att stackarn tror att han inte syns.

Obehagligt om han nu med vilje luftar snasen, det bor ju faktiskt barn här också! Vad ska man göra? skicka en anonym lapp, -Att ursäkta men din penis syns när du solar på balkongen! Inte vågar jag iaf plinga på och säga det i ansiktet på honom. Genant för oss båda om han inte vet att han flashat  hela kulpåsen. Vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Granne som blottar sig?!
  • pearshapedbastard

Jag säger som jag brukar: Sparka honom i skrevet.

As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth. -Bakunin
  • FrökenSwe

men jag vill helst undvika närkontakt med fosilsnoppen!

• hemlig02

Äsch, titta åt andra hållet om du inte vill se. Låt honom lufta! {#lang_emotions_cool}

• saltabanditen

Det finns dom på det där och jag har för mig att man får gå hur naken man vill på balkongen men är inte säker...

• FrökenSwe

Okej så det är ett normalt beteende och inga tecken på att det är ett snuskigt peddo eller liknande? Klart jag tittar åt ett annat håll. Tänkte bara om det anses som ens plikt att anmäla eller liknande, med tanke på att det just finns barn i området. Men så länge han håller sig på sin balkong så är han kanske knappast en fara för allmänheten. Jag vet inte och som sagt hans mening kanske inte är att blotta sig!

• enny signatur
    FrökenSwe skrev 2010-04-15 15:23:22 följande:
    Okej så det är ett normalt beteende och inga tecken på att det är ett snuskigt peddo eller liknande? Klart jag tittar åt ett annat håll. Tänkte bara om det anses som ens plikt att anmäla eller liknande, med tanke på att det just finns barn i området. Men så länge han håller sig på sin balkong så är han kanske knappast en fara för allmänheten. Jag vet inte och som sagt hans mening kanske inte är att blotta sig!
    Det lär väl inte göra så stor skada? Du kan ju alltid lämna en lapp och säga att allt syns och att det kanske inte är hans avsikt om du vill
  • Noiis

Jag skulle inte göra nåt förens dess att det upprepas.
    Jag hittade min granne helt naken en kväll när jag kom hem från jobbet. enligt honom så hade han delat ut tidningarna.
    Jag blev skit sur å smälde igen porten utan att släppa in honom. då jag tyckte att han kunde stå där å¨skämmas!
    1 timma senare knackade hans fru på och bad om ursäkt. Hon hade slängt ut honom utan kläder tydligen.
    Just då hade jag rätt svårt att tro på det
    Men iom att det aldrig upprepades så lät jag det vara!

• FrökenSwe
    Noas mamma skrev 2010-04-15 15:28:22 följande:
    Jag skulle inte göra nåt förens dess att det upprepas.Jag hittade min granne helt naken en kväll när jag kom hem från jobbet. enligt honom så hade han delat ut tidningarna. Jag blev skit sur å smälde igen porten utan att släppa in honom. då jag tyckte att han kunde stå där å¨skämmas!1 timma senare knackade hans fru på och bad om ursäkt. Hon hade slängt ut honom utan kläder tydligen.Just då hade jag rätt svårt att tro på det Men iom att det aldrig upprepades så lät jag det vara!
    Hahaha schyst fru haha stackarn!
  • Mr Klister
    FrökenSwe skrev 2010-04-15 15:23:22 följande:
    Njae, det är kanske helt normalt men å andra sidan vad är det? Jag tror inte det rör sig om nån peddo utan snarare så att han nått den ålder då man unnar sig att inte bry sig så mycket om att grannarna ser. Låt honom vara om det inte är så att du stör dig på det. Om du känner att det är obehagligt så kan du väl ringa på och lite försiktigt påpeka, som för att vara snäll mot honom att han inte är så fullt privat där ute på balkongen som han kanske trott.
    The quest for nonsense never ends!
  • FrökenSwe
    Mr Klister skrev 2010-04-15 15:38:22 följande:
    Njae, det är kanske helt normalt men å andra sidan vad är det? Jag tror inte det rör sig om nån peddo utan snarare så att han nått den ålder då man unnar sig att inte bry sig så mycket om att grannarna ser. Låt honom vara om det inte är så att du stör dig på det. Om du känner att det är obehagligt så kan du väl ringa på och lite försiktigt påpeka, som för att vara snäll mot honom att han inte är så fullt privat där ute på balkongen som han kanske trott.
    Jo med normalt menade jag så att det är oskyldigt och iaf inte farligt. Det var bara de jag ville få bekräftat att det inte behöver va ett stort peddolarm   Haha. Mig personligen rör det inte i ryggen så länge han inte börjar olla på handtag och liknande nä skämt åt sido, som nån nämde det är ju inte mer än att bara titta åt ett annat håll.
  • Noiis
    FrökenSwe skrev 2010-04-15 15:33:04 följande:
    Hahaha schyst fru haha stackarn!
    haha ännu värre att jag vägra släppa in han haha!
    fick senare veta att han dessutom var lärare åt min lillebror haha! jag lite diskret skriker till min mamma när lillebror gick ut nian: Där är han! han som jag har sett snoppen på.
    ibland önskar jag att jag kunde vara tyst... faktiskt!
  • FrökenSwe
    Noas mamma skrev 2010-04-15 16:07:09 följande:
    haha ännu värre att jag vägra släppa in han haha!fick senare veta att han dessutom var lärare åt min lillebror haha! jag lite diskret skriker till min mamma när lillebror gick ut nian: Där är han! han som jag har sett snoppen på.ibland önskar jag att jag kunde vara tyst... faktiskt!
    Haha klockrent
Svar på tråden Granne som blottar sig?!