• sia01

Själviska jävla bonus- och bioföräldrar!

Blir så arg och ledsen när jag läser runt här om hur vuxna beter sig. Ni är avundsjuka och maktgalna alllihop nästan. Visst att det kan vara känsligt med ex och man har sina konflikter, men man får fan ta och vara vuxna människor och KOMMIUNICERA för ni har BARN tillsammans!!! Svälj ALL stolthet.  Vem som ska betala vad och vem man ska be om det ena och det andra, det ska barnen inte behöva bry sig om! ” Det får du fråga pappa om” osv. Det får DU fråga pappa om.

Och ni bonusföräldrar som gnäller över hur besvärliga bonusbarnen är, ni kan dra åt skogen. Ni har ingen aning om hur detta barn mår innerst inne. Det är ERT och bioförälderns ansvar att se till att barnen mår bra. Och den klassiska att ni har faktiskt valt att bli tillsammans med någon som har barn: JA DET HAR NI (skiter i  att man inte kan hjälpa vem man faller för). Och ja, er partners ex får ringa flera gånger i veckan angående barnen.

Ni kan inte bara komma och bestämma och vända upp och ner på alla regler och rutiner. Barnen var där först och säkert nyligen genomgått en jobbig skilsmässa. Försöker ni minska er partners umgänge med sitt barn på något sätt är ni sjuka i huvudet.

För att avsluta: Vill man vara med sitt barn under dess uppväxt och dela vardagen FLYTTAR MAN INTE FRÅN STADEN DÄR BARNET BOR. Ni tycker att ni uppfostrar ert barn bra varannan helg? Om ni gör det, kom inte och klaga sen att barnet är dåligt uppfostrad av den för du kunde ha gjort det själv.

• Svar på tråden Själviska jävla bonus- och bioföräldrar!
  • so much better

Väl rutet. Att vuxna kan vara så barnsliga och egoistiska när det handlar om barn övergår mitt förstånd...

• Anonym

Bara för att inflika.

Alla har inte valt att ha sina barn varannan helg, alla har inte flyttat från sina barn och barnet var inte alltid där först.

Själv sitter vi i den sitsen att min sambos ex kom efter vi blivit tillsammans och berättade att hon var gravid. Då hade HON flyttat till en annan stad.

Självklart så ställde han upp för barnet, MEN det tyckte inte hon var nog för han skulle dumpa mig också för de skulle ju faktiskt ha barn tillsammans.
    När han inte gjorde det har det ständigt varit en jävla väsen.
    Min sambo har fått slåss med näbbar och klor för att överhuvudtaget kunna ha sitt barn hemma hos oss.
    För i och med att han inte dumpade mig¨så är ju självklart jag roten till allt det onda. Och hon motarbetar ständigt att han inte ska ha barnet här för hon hatar mig och vill inte utsätta sitt barn för människor som hon hatar.

Går man till instanser och säger som det är har han bara fått höra att barnet behöver sin mamma mer än sin pappa.

Barnet har jag inget emot alls.. en livlig och glad liten typ.. MEN situationen som sådan är fruktansvärt jobbig. Och få ventilera lite här ibland känns rätt bra.

• sia01
    Anonym skrev 2010-04-15 20:52:51 följande:
    Bara för att inflika. Alla har inte valt att ha sina barn varannan helg, alla har inte flyttat från sina barn och barnet var inte alltid där först. Själv sitter vi i den sitsen att min sambos ex kom efter vi blivit tillsammans och berättade att hon var gravid. Då hade HON flyttat till en annan stad. Självklart så ställde han upp för barnet, MEN det tyckte inte hon var nog för han skulle dumpa mig också för de skulle ju faktiskt ha barn tillsammans. När han inte gjorde det har det ständigt varit en jävla väsen. Min sambo har fått slåss med näbbar och klor för att överhuvudtaget kunna ha sitt barn hemma hos oss. För i och med att han inte dumpade mig¨så är ju självklart jag roten till allt det onda. Och hon motarbetar ständigt att han inte ska ha barnet här för hon hatar mig och vill inte utsätta sitt barn för människor som hon hatar. Går man till instanser och säger som det är har han bara fått höra att barnet behöver sin mamma mer än sin pappa. Barnet har jag inget emot alls.. en livlig och glad liten typ.. MEN situationen som sådan är fruktansvärt jobbig. Och få ventilera lite här ibland känns rätt bra.
    Nu var väl inte detta en typisk situation. Eller på sätt och vis är det ju det då barnets mamma är oerhört egoistisk.
  • Rödaskor

Alla har rätt till sina känslor och alla har rätt att kräva rimliga krav. Vare sig man är barn, föräldrer, ex eller den nya.

Man får ta hänsyn till varandra och se till så att ALLA mår bra inte bara barnen

• sia01
    Rödaskor skrev 2010-04-15 20:58:12 följande:
    Alla har rätt till sina känslor och alla har rätt att kräva rimliga krav. Vare sig man är barn, föräldrer, ex eller den nya. Man får ta hänsyn till varandra och se till så att ALLA mår bra inte bara barnen
    Självklart, men man får faktiskt ha lite extra förståelse för barnen. Ofta blir dom bara tilldelade nya familjemedlemmar som man får anpassa sig efter med en gång, "kul med nya syskon va, spring och lek nu!"
  • venture
    sia01 skrev 2010-04-15 20:42:49 följande:
    Blir så arg och ledsen när jag läser runt här om hur vuxna beter sig. Ni är avundsjuka och maktgalna alllihop nästan. Visst att det kan vara känsligt med ex och man har sina konflikter, men man får fan ta och vara vuxna människor och KOMMIUNICERA för ni har BARN tillsammans!!! Svälj ALL stolthet.  Vem som ska betala vad och vem man ska be om det ena och det andra, det ska barnen inte behöva bry sig om! ” Det får du fråga pappa om” osv. Det får DU fråga pappa om. Och ni bonusföräldrar som gnäller över hur besvärliga bonusbarnen är, ni kan dra åt skogen. Ni har ingen aning om hur detta barn mår innerst inne. Det är ERT och bioförälderns ansvar att se till att barnen mår bra. Och den klassiska att ni har faktiskt valt att bli tillsammans med någon som har barn: JA DET HAR NI (skiter i  att man inte kan hjälpa vem man faller för). Och ja, er partners ex får ringa flera gånger i veckan angående barnen. Ni kan inte bara komma och bestämma och vända upp och ner på alla regler och rutiner. Barnen var där först och säkert nyligen genomgått en jobbig skilsmässa. Försöker ni minska er partners umgänge med sitt barn på något sätt är ni sjuka i huvudet.   För att avsluta: Vill man vara med sitt barn under dess uppväxt och dela vardagen FLYTTAR MAN INTE FRÅN STADEN DÄR BARNET BOR. Ni tycker att ni uppfostrar ert barn bra varannan helg? Om ni gör det, kom inte och klaga sen att barnet är dåligt uppfostrad av den för du kunde ha gjort det själv.
    I en perfekt värld............
  • so much better
    Rödaskor skrev 2010-04-15 20:58:12 följande:
    Alla har rätt till sina känslor och alla har rätt att kräva rimliga krav. Vare sig man är barn, föräldrer, ex eller den nya. Man får ta hänsyn till varandra och se till så att ALLA mår bra inte bara barnen
    Uppriktigt sagt skiter jag i hur föräldrar och bonus-styrföräldrar etc mår, de är vuxna och har möjlighet att förändra sin situation, bara så länge det inte går ut över barnen och så länge barnen mår bra! Barn har ju tyvärr inte samma möjlighet att förändra och ta ansvar för sitt liv.
  • Bea08

Håller med TS, tycker synd om alla dessa barn som har det jobbigt på grund av skilsmässor och nya partners.

• sia01
    venture skrev 2010-04-15 21:17:02 följande:
    I en perfekt värld............
    Hur ser din värld ut?
Svar på tråden Själviska jävla bonus- och bioföräldrar!