• Midsommartjejen

Får era barn/bonusar kalla er vad som?

Har märkt en sak i samhället. Känns som att barn inte har nån respekt för vuxna längre. De kallar oss vuxna för vad som helst.
    Har själv 4 tonåringar + 2 bonusar som oxå är tonåringar.
    Jag/vi skulle aldrig acceptera att nån av barnen skulle kalla oss för än det ena än det andra (och det gör de inte heller fastän man kanske är arg osv).

Hur känner ni andra det?
    Är det bara jag som tycker det är mer rätt att barn ska ha respekt för vuxna?

Vore kul o se vad ni tycker!

• Svar på tråden Får era barn/bonusar kalla er vad som?
  • jayne doe

Nej det får dom verkligen inte.
    Men jag anser inte att barn ska ha respekt för vuxna av princip. För att få respekt måste man bete sig på ett respektfullt sätt mot andra.

♥L♥
  • Midsommartjejen
    jayne doe skrev 2010-04-18 15:02:59 följande:
    Nej det får dom verkligen inte.Men jag anser inte att barn ska ha respekt för vuxna av princip. För att få respekt måste man bete sig på ett respektfullt sätt mot andra.
    Det har du helt rätt i!
  • Fiyali

Jag bemöter mina barn och bonusar med respekt och förväntar mig det tillbaka.

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Näckrosen
    Fiyali skrev 2010-04-18 15:13:29 följande:
    Jag bemöter mina barn och bonusar med respekt och förväntar mig det tillbaka.
    Håller med!
    De får inte kalla mig vad som helst. (Och jag kallar inte dem vad som helst heller)
Svar på tråden Får era barn/bonusar kalla er vad som?