• lyckligmamma

Skulle du älska ditt barn om han / hon vore pedofil?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du älska ditt barn om han / hon vore pedofil?
  • LillaTanten
    puss skrev 2010-04-18 20:14:14 följande:
    att vara pedofil är ingen handling.
    Stämmer alldeles riktig! Jag (över)tolkade TS och utgick felaktigt ifrån att en handling hade begåtts, en läggning som inte levts ut är ju i mitt tycke ännu mindre grund för att inte älska någon?
  • Javah
    puss skrev 2010-04-18 20:14:14 följande:
    att vara pedofil är ingen handling.
    Jag har alltid varit av den åsikten jag med men i min lärobok (psykiatri)  står det att en person som är pedofil inte har några naturliga spärrar mot att inleda sexuella kontakter med barn... Pedofili är inte bara en sexuell läggning utan även en avvikelse i andra aspeketer...

men, boken kanske helt enkelt är kass...har inte forskat djupare i det?
  • lyckligmamma
    Javah skrev 2010-04-19 12:45:09 följande:
    Jag har alltid varit av den åsikten jag med men i min lärobok (psykiatri)  står det att en person som är pedofil inte har några naturliga spärrar mot att inleda sexuella kontakter med barn... Pedofili är inte bara en sexuell läggning utan även en avvikelse i andra aspeketer...men, boken kanske helt enkelt är kass...har inte forskat djupare i det?
    ja de är nog mkt som inte stämemr i en pedofils skalle
  • Höst flickan

ja, det är ju mitt barn.
    Men jag skulle itne försvara el förstå handlingarna.
    Skulle även ha svårt att ev umgås med personen.

♥Snart kommer en liten lilla syster♥
  • Lillsnufflan

Ja, jag skulle älska mitt barn oavsett vad. Men jag skulle såklart känna avsky mot handlingen om han förgrep sig på ett barn.

• Kamikazee

Jag skulle aldrig kunna sluta att älska mitt barn, men jag skulle nog alltid undra vad som gått snett.
    Jag har väldigt svårt att acceptera att pedofili skulle vara en sexuellt läggning i samma definition som heterosexualitet eller homosexualitet.
    Min åsikt är att pedofili är något sjukt, något som är i grunden snett och vridet i pedofilens hjärna och känsloliv. Och den delen skulle jag aldrig kunna älska.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11 Nisse BF 20100616
  • lyckligmamma

Det är väl en läggning. Men det är en sjuk läggning. Det är sjukt

• Tygtiiger

Ja, men jag skulle nog hålla honom inlåst eller under övervakning tills det inte fanns någon risk att han levde ut sin läggning. Inte fan skulle jag medvetet låta honom skada någon annan, var finns kärleken i det?

Krupke, we've got problems of our own!
  • Faile

Ja det skulle jag göra.
    Det skulle dock krossa mitt hjärta och jag skulle heller aldrig försöka hjälpa mitt barn att komma undan konsekvenserna av en eventuell handling.

• Fragile Angel

Ja, det tror jag att jag skulle.

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • idiblon yes
    Lady Dahmer skrev 2010-04-22 08:19:45 följande:
    jag skulle aldrig sluta älska mitt barn, oavsett vad hon ÄR och vad hon GÖR.
    Samma här.
    Jag är inte den som är den.
  • Mälaröbo

Jag skulle älska mitt barn och HATA det han eventuellt gjort.
    Detta oavsett om det gällde övergrepp, mord osv, osv.

Sen kanske man har en gräns för om man orkar ha barnet i sitt liv, hur länge och mycket som helst, men det är ju en annan sak.

Svar på tråden Skulle du älska ditt barn om han / hon vore pedofil?