• flingansnö

När blev din SON blöjfri på natten?

Ja, altså hyr gammal var din pojke när han var torr på natten. Ni som har barn som blev torra sent, skriv gärna hur ni hanterat det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-19 09:04
    Ni som har barn som blev torra sent eller inte är torra än får gärna svara i denna tråd också.

www.familjeliv.se/Forum-3-332/m52048581.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev din SON blöjfri på natten?
  • Meria

Min stora son är 3 och är inte blöjfri varken dag eller natt. Så jag får vänta med att rösta

♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
  • Ekorrfamiljen

Äldsta sonen var nästan 4 år och hans lillasyster och han blev blöjfria samtidigt (hon var då drygt 2 år.) Nästa son blev blöjfri nattetid för drygt en vecka sedan (han fyller 4 om en knapp månad) men i praktiken har han varit torr i ett halvår snart, men när han fick en lillebror hände det oftare och oftare "olyckor" så då fick han ha blöja en liten period igen. Dagtid blev han blöjfri för nästan ett år sedan, jag trodde det skulle gå fortare att få honom helt torr/blöjfri än så!

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Liljan77

Sonen e 4år.Han vart torr dagtid då han var 2.5år.
    Han har fortfarande nattblöja.Han har velat sluta,men har inte varit redo än.

• Ankissen

3½ var Elliot, men han hade nog förmodligen blivit torr lite tidigare om vi orkat ta tag i det. Men han blev storebror några månader innan till en bebis som vaknade mååånga gånger per natt, så då blev det att vi sköt på hans nattblöja nån månad.

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • gelemamman

Det här är svårt tycker jag för min son är 3 år gammal och han är blöjfri både dag och natt... oftast.
    Han bajsar fortfarande i blöjan och säger själv till när han behöver blöjan för att bajsa.
    Men sen som alla andra barn så händer det ju olyckor, får ju påminna honom lite då och då.

• augustisten

Jag har inte röstat - min pojke är 3,5 och inte torr på natten än. Han har varit torr på dagen i ett halvår men kissar massor på natten. Jag tror inte att han är redo än (han har helt klart inte den hormonreglering som gör att man kissar mindre på natten).

Själv var jag inte torr på natten förrän jag var åtta - nio år. Mamma och pappa tog upp och kissade mig en gång i sömnen och då gick det oftast bra - men jag kommer ihåg känslan av att drömma om vatten och vakna våt. Men jag är inte pojke förstås.
    Jag kan inte komma ihåg att vi "hanterade" det på något speciellt sätt. Men jag sov väl inte över hos kompisar precis... men det hade jag nog inte gjort ändå i den åldern - jag minns inte att jag saknade det i alla fall.

• fyrtorn

kunde inte rösta har fyra pojkar och de blev torra vid 2år, 4 år och sedan två som var sängvätare upp till 7 årsålder (olyckor ett par gånger i veckan)

• flingansnö

fyrtorn: Hur har ni hnterat de två som var sängvätare?

• tessi3h

Han blev torr dagtid vid 2,5 och nattetid strax efter då han inte ville ha blöjan länre.

• krompa

Lite drygt 1½år...

Däremot tog det lääänge innan han blev dagtorr.

• EL I

Vår son var inte ett dugg intresserad av pottan/toaletten. Han blev bara arg så det var bara att skita i det. När han var 2 år och 9 månader så satte jag lillebror på pottan (han var då 6 månader) för att försöka inspirera stora killen. Det funkade.

På 3 veckor var han torr både dag som natt. Natten var ALDRIG något problem från dag 1. Han har kissat i sängen 2 ggr på snart ett år och då var det båda ggr att det bara kom lite grann i sängen och sen vaknade han o kissade resten på pottan. Däremot var dagtid lite svårt i ca 5-6 månader men nu är det bra även på dagen.

• snusmumriken2

Min son var 2,5 år när han var helt torr, både på natten o dagen.

• mammas sötis

När min son var 3 år & 2 mån så var han torr både natt och dag.

• Saarraa

Min son (2 år, 1 mån) är varken torr på dagen eller natten.. Jag försöker potträna men han visar inget intresse av att kissa där, men han kan sitta där länge och se tv/läsa bok.

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • Sveavita

Varför finns inte varianten "tidigare än 2 år" med????? Min 15-månaders son sover utan blöja på natten och vaknar torr - det heter väl "blöjfri på natten"...?

Svar på tråden När blev din SON blöjfri på natten?