• Redmilk

Hur umgås ni med era bebisar?

Nyfiken...

Hur är ni med era barn som är runt 8-12 månader gamla? Jag menar, spexar ni mkt och gör er till för barnet och underhåller det mkt eller är ni lugna och gör er inte till och låter barnet underhålla sig själv?
    Eller kanske en kombination?
    Kanske en konstig fråga men jag o min sambo satt och funderade på ifall vi kanske spexade och töntade oss för mkt med vår son. Om vi kanske skulle försöka lugna ner oss lite. 
    Vi är ju 1:a gångs föräldrar och är inga experter.
    Med spex menar jag att vi skojar väldigt mkt med honom. busar och kittlar, gör roliga ljud och leker.
    Hur är ni med era barn? Vår son är nio månader.
  • Svar på tråden Hur umgås ni med era bebisar?
  • mammatillMilton

Både och...
    Oftast försöker vi sätta honom (också 9mån) själv på vardagsrumsgolvet bland sina leksaker, eller på sitt rum, och ibland vill han leka själv. Vill han inte det eller när han tröttnat på det sätter vi oss på golvet bara, och ibland leker han vidare eller så kryper han till oss och då kanske vi leker med någon leksak eller så. Sen så busar vi mycket med honom, han skrattar så han kiknar när man "hystar" upp honom i luften eller kittlar honom. Sen vill han gärna busa med oss också{#lang_emotions_laughing}, han har kommit på hur man gör pruttljud emot våran hud, så det gör han så fort han får chansen, och han skrattar så mycket när ljudet kommer!

Svar på tråden Hur umgås ni med era bebisar?