• Thaleia

    Vi redigerar era bilder...Del 1

    Vill du ha din bild redigerad eller vill du visa upp dina redigerade bilder? Då är ni välkomna till den här tråden!:)
    Tråden är tänkt som en samlingstråd för alla typer av redigerade bilder dvs fotomontage (morphing), bildmanipulation, retousch och digital scrapbooking.
    Den här tråden är dock INTE tänkt för bilder som är gjorde i program liknande Photofunia!

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
    Tänk på följande:
     Ta bort vattenstämpeln från bilden du vill ha redigerad- Vi väljer själva vilka bilder vi gör om. Bra bilder med bra skärpa är mycket roligare att jobba med än suddiga och halvkassa bilder!  Eftersom vi själva väljer vilka bilder vi gör om, så tjata inte! Tjat lönar sig aldrig! Vill du vara säker på att just din bild görs om, får du ta det privat med ngn av dom som redigerar bilder och var isåfall beredd på att betala en symbolisk summa för jobbet.  Lägg in bilden du vill ha omgjord som klickis! Omgjorda bilder kan läggas in som stora bilder.  Glöm inte att tacka den som fixat din bild! Slutligen...vi försöker hålla en god ton mot varandra och är det ngn i tråden man inte "fixar", så får man helt enkelt ignorera varandra! Tjafs och bråk kommer nämligen att leda till att tråden stängs.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 18:35
    TIPS!
    Eftersom det är roligare att jobba med bilderna i originalstorlek samt att kvalitén på ev. utskrift blir bättre, så är det bästa att ladda upp bilden på en hosting-sida, t.ex imageshack.us/. Det är användarvänligt, gratis och kräver ingen inloggning.
    Gör så här:
    1. Klicka på "BROWSE", och välj den fil som ska laddas in
    2. Klicka på "UPLOAD NOW". Vänta tills bilden syns på en ny sida, det kan ta några minuter beroende på filens storlek.
    3. Kopiera länken till bilden, välj den som heter "Direct link", och skriv länken här i tråden.
  • Svar på tråden Vi redigerar era bilder...Del 1
  • Nattis

    Hejsan!
    Någon som har lust att hjölpa mig?
    I min mapp står det ps hjälp 1 osv.
    Skulle bli så otroligt glad. Alla ska jag ej ha själv en del ska jag ge bort i present.
    Tack på förhand
    Nathalia

  • litenlind

    Det här hör inte alls hit egentligen eftersom det inte rör en bild, men tänkte ändå fråga: Finns det någon här som skulle vilja ge sig på att ta fram någon riktigt snygg design på två olika namn så att man kan använda dem som logga? Det skall vara stilrent, men ändå sticka ut liksom.

    Det ena är ett författarnamn (mitt) som skall kunna användas på böcker, hemsidor och liknande. 

    Det andra är ett namn på ett produktionsbolag. 

    Är det någon som har lust att anta utmaningen?


    Allt du önskar kan du få
  • MiisPiis

    Nån som orkar ta bort svärmora i bakgrunden och kanske en bit av hakorna.....? ;) Kanske förbättra en del o plocka bort lite skrot i bakgrunden? Min 40-årsdag, så vore SÅ tacksam! :)

  • MiisPiis

    Åh, vad snällt, ska ju fasen inte klaga när du tagit dig tid, men ena ögat så lite knepigt ut?


     


    Ja, den var heeelt underbar! :)

  • BabyBayYeahYeah1987

    Jag kan hjälpa till och frilägga folks familjebilder, photoshoppa in roliga bakgrunder till familjebilder.. Varför inte ha en t-rex som ser ut och jaga en i bakgrunden på ett härligt familjefoto.. Eller varför inte en isbjörn som står och håller om farfar?

    pm:a mig här på forumet så kan jag komma med prisuppgifter eller om du har en behjärtansvärd anledning att få det gratis kan jag göra det probono (dvs. gratis för välgörenehet)..

    Jag har inget bra exempel på photretucheringar jag gjort men jag har designat barnbolaget.net/ och ljunggrenspapper.com/ (till vardags jobbar jag som webdesigner o säljare av webshoppar)

  • Sallape

    Jag undrar om någon vill lika lite med en bild.

    Jag skulle vilja ha en bild på en Folkabuss
    2 sitsig skåp typ arbetsbil av modellen T3 som 
    tilvlerkades 79-91, men på sidorna på den vill
    jag ha foto på ett flygplan från Buffalo Airways.

    Ni hittar det mesta på google och där kan ni
    välja ut de bilder ni tycker passar bäst.

    Sökord

    VW Bus / Buss
    Volkswagen Transporter

    Buffalo Airways
    C-GWIR

  • Noiis

    Är det nån här som orkar göra julkort till oss? Vi har flera ggr fått så fina kort av er till jul som varit så uppskattat.

    Vår son har varit svårt sjuk sedan födsel så det har blivit lite så att mångai släkten verkligen älskar att få kort som ett bevis att allt är bra


  • Mithi

    Hej, jag har två bilder som jag skulle vilja få redigerade. Den enda bilden föreställer mina syskon och den andra bilden föreställer mina syskon och min sambo. Jag tycker att båda bilderna är så jättefina och skulle passa superbra på väggen, MEN, i båda bilderna står ett barn som jag vill redigera bort. Kan någon hjälpa mig med detta? Skickar gärna bilden i mail eller på facebook. Vill inte lägga upp den här. 

Svar på tråden Vi redigerar era bilder...Del 1