• bollanmollan

på vilken pergo kur blev ni gravida?

är nyfiken.

• Svar på tråden på vilken pergo kur blev ni gravida?
  • Helene70

Ingen! Jag gjorde 5 kurer(en enkel och fyra dubbla) utan resultat.

Vi fick i stället göra IVF-behandlingar. Lyckades på 3:e försöket!

• bollanmollan
    Helene70 skrev 2010-04-20 18:31:45 följande:
    Ingen! Jag gjorde 5 kurer(en enkel och fyra dubbla) utan resultat. Vi fick i stället göra IVF-behandlingar. Lyckades på 3:e försöket!
    ok fick du äl på alla?
  • dragonesse

Jag blev gravid på andra kuren. Första kuren var enkel kur och då fick jag ingen äl, så jag gick upp på dubbel kur och då tog det sig direkt! Väldigt oväntat men förstås väldigt roligt! Är nu i vecka åtta och ska på vul imorgon, hoppas att allt är bra med lilla pyret!

♥(¯`°?.¸ ♥ popcorn79.blogspot.com ♥¸.?°´¯)♥
  • Lady Li

ingen än så länge.
    Jag har ätit två kurer. Först en enkel och då hände ingenting och nu en dubbel och då blev jag överstimulerad och hade fyra stora äggblåsor så då fick vi sexförbud.
    Nästa cykel ska vi testasprutor istället då det är lättare att kontrollera tillväxten av äggblåsor.

• Lizz

Ingen. Åt två vändor med paus emellan och hade äl varje gång. Gör nu IVF istället.

Jag hade dock äl utan pergo men hade oregelbunden mens så kanske var därför det inte funkade på mig, funkar nog bäst på dem som verkligen har äl-problem.

Lycka till!

• slapparen

Med andra barnet på andra omgången, dubbel kur. Nu med tredje barnet så vill det sig inte alls...har ätit min 7:e kur nu, fast jag blev gravid på den 6:e kuren men det slutade i MA i vecka 13. Tyvärr.

• JaneDoe10
    Lady Li skrev 2010-04-26 11:17:39 följande:
    ingen än så länge. Jag har ätit två kurer. Först en enkel och då hände ingenting och nu en dubbel och då blev jag överstimulerad och hade fyra stora äggblåsor så då fick vi sexförbud. Nästa cykel ska vi testasprutor istället då det är lättare att kontrollera tillväxten av äggblåsor.
    Får jag fråga varför man får sexförbud då?
  • boomis

Får jag fråga varför man får sexförbud då?

För att annars är risken mycket större att det blir fler foster och alla risker som det innebär. Därför vill dom ju alltid (nästan alla läkare) kolla så att man verkligen bara har en tillräckligt stor äb innan man får ha sex igen :)

• JaneDoe10
    boomis skrev 2010-04-27 20:20:29 följande:
    Får jag fråga varför man får sexförbud då? För att annars är risken mycket större att det blir fler foster och alla risker som det innebär. Därför vill dom ju alltid (nästan alla läkare) kolla så att man verkligen bara har en tillräckligt stor äb innan man får ha sex igen :)
    Ah, okej. Men det är alltså bara för att man inte ska "Göra en Nadya Suleman" eller vad hon heter... Måste vara frestande att försöka ändå....{#lang_emotions_embarassed}
  • Lady Li

Självklart blir man väldigt frustrerad och ledsen men jag har en bra läkare som tröstade mig och gav mig många kloka ord om att man måste tänka på sitt eget bästa i första hand och lägga den starka längtan efter barn på vänt i sådana här situationer.
    Hur mycket man än vill ha barn så vill man inte ha fyra samtidigt.
    För att inte tala om alla risker som det medför med flerbarnsfödsel. Både för mamman och barnen.
    Har gråtit mycket de senaste två åren varje månad när mensen har dykt upp men inte hälften så mycket som jag gjorde häromdagen när vi hade sex under ägglossningsperioden och var tvungen att använda kondom.

• mmiaa

Ätit enkel, dubbel och trippelkur utan resultat. Nu har vi gått vidare till IVF, andra försöket efter sommaren!

• malinlulea

Jag blev gravid på femte försöket. Åt en enkel kur först och sen fyra dubbla. Hade ägglossning på alla men även egen ägglossning innan pergokurerna med väldigt oregelbunden mens. (cykler på ca 45 dagar)

Är lite orolig för det här med tvillingar-trillingar dock eftersom jag bara gjorde VUL efter första och andra kuren och inte på de andra tre... Min läkare tyckte inte att det fanns nån risk att jag skulle bli "överstimulerad" eftersom det bara var en mogen äggblåsa både första och andra gången... Men man vet ju aldrig.

• Finmamma

första enkel -pergo kuren ingen ÄL
    andra enkel -ÄL....10 dagar senare PLUSSSSSS!!! :)))

• NoahLeah

1a barnet gravid på andra enkelkuren
    Bebben i magen nu kom till på sjunde dubbelkuren.

• inga76

Tog först 2 enkelkurer och en dubbelkur utan att få ÄL. Fick ÄL på första trippelkuren, blev gravid på andra trippelkuren men det blev MA, och så gravid igen på tredje trippelkuren. Är nu i vecka 5+0, så vi får väl se hur det går...

Svar på tråden på vilken pergo kur blev ni gravida?