• Love family

Kan man ringa någon ansvarig på facebook

Behöver komma kontakt med fb pga att jag måste anmäla vissa saker som en person utsätter mig och min dotter för. Jag kan anmäla på sidan, men jag behöver rå prata så jag kan rörklara

Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
  • Svar på tråden Kan man ringa någon ansvarig på facebook
  • Love family

Men det är en offentlig grupp om mig och min dotter som skapats där personen lägger ut osanningar samt berättar saker som jag inte vill att hela världen ska veta. Kan någon hjälpa mig med  mail address...är dålig på Fb

• jaghopparhögt
    Love family skrev 2010-04-20 16:46:20 följande:
    Men det är en offentlig grupp om mig och min dotter som skapats där personen lägger ut osanningar samt berättar saker som jag inte vill att hela världen ska veta. Kan någon hjälpa mig med  mail address...är dålig på Fb
    Det står nog en adress om du kollar på facebook.
  • La Lola
    Love family skrev 2010-04-20 16:46:20 följande:
    går inte sånt att polisanmäla?
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • jaghopparhögt
    La Lola skrev 2010-04-20 16:50:55 följande:
    Det går det säkert, allt går att polisanmäla, men jag tror inte att det kommer startas en utredning.
  • Love family
    La Lola skrev 2010-04-20 16:50:55 följande:
    har pratat med en jurist om detta, det är jättesvårt att anmäla det som förtal...kolla bara på kändisvärlden sa hon. Så jag vill bara att grubben ska avslutas.
  • Love family

pratade med polisen och det ska finnas någon mail eller speciell anmälning på inloggningssidan på hjälpcenter, men jag hittar det inte :(

• Fidelis ad urnam

Ja det var inte direkt enkelt att hitta information på facebook.
    Vad heter gruppen där ni trakasseras?
    Det ska tydligen finnas något sätt att anmäla utifrån gruppen i sig.

• gullehjärtat

Jag kan bara hitta vart man anmäler sexualförbrytare.
    Konto - hjälpcenter - säkerhet - brottsbekämpning.

• LyckligtSlut

Längst ner på gruppen till vänster på sidan kan man klicka anmäl grupp (när man är inloggad på FB) och sedan kan man ange orsak t ex "riktar sig till mig eller en vän". Där det står "plats för msisbruk" vet jag inte riktigt vad som menas. Kanske du kan förstå det eller någon annan lista ut det. Publiceras foton av dig eller din dotter kan du nog anmäla dem också var för sig.

Lycka till att få bort gruppen!

• Love family

gruppen heter baby B....om ni vill stötta mig och anmäla så hjälper jag er att hitta den. 2 vänner har anmält den...känns skönt att få stöd i det för jag vill inte bli uthängd...finns mycket som inte är sant samt saker som är sant men som jag inte vill att hela världen ska veta om mig. Sen stackars min dotter, det är nästan värst..
    :(
    vet inte om jag får länka till den här.

• Kimban

Hur har det gått? PM:a och säg vad den heter om du vill att jag ska hjälpa till och anmäla

• LyckligtSlut
    Love family skrev 2010-04-21 18:28:27 följande:
    gruppen heter baby B....om ni vill stötta mig och anmäla så hjälper jag er att hitta den. 2 vänner har anmält den...känns skönt att få stöd i det för jag vill inte bli uthängd...finns mycket som inte är sant samt saker som är sant men som jag inte vill att hela världen ska veta om mig. Sen stackars min dotter, det är nästan värst.. :( vet inte om jag får länka till den här.
    Hittar inte den, kom upp mycket när jag letade. Du får gärna skicka en länk via pm så kan jag kolla och skicka en anmälan också. Kram
  • FH Mamma

allt jag hittade var ...

Du kan anmäla missbruk genom att använda de "Anmäl"-länkar som finns v...
    Du kan anmäla missbruk genom att använda de "Anmäl"-länkar som finns vid mycket av innehållet på sidan. Du kan också anmäla en annan användare genom att använda "Anmäl/Blockera"-länken som finns nederst på en användares profilsida. Om detta inte löser problemet föreslår vi att du blockerar personen genom att lägga till personens namn i "Blockera personer"-rutan som finns nederst på sekretessidan.

Om du redan har blockerat en gärningsman, eller har blockerats av en gärningsman som skickat in stötande innehåll, så be en annan användare anmäla det stötande innehållet eller gärningsmannen med hjälp av en av de "rapport-länkar" som finns tillgängliga
  • Love family

Försökte anmäla exet också men det gick inte :( har anmält gruppen via sidan...

• melicia

Samma här får ej bort en sida om mig heller som en person startat

Svar på tråden Kan man ringa någon ansvarig på facebook