• noorah

Borde vi införa statliga bordeller?

Har varit en del debatt om detta och undrar hur ni ställer er angående att staten skulle bedriva bordeller, tror ni det skulle "rensa" bort det värsta från gatan eller skulle det bli värre?

glöm igår, lev för idag och be för imorgon..
  • Svar på tråden Borde vi införa statliga bordeller?
  • Dorian Ertymexx
    Lillgull skrev 2010-05-12 18:10:51 följande:
    Naivt att tro att man kan välja kunder på det viset, skulle tro att man snart är arbetslös om man vägrar tillräckligt många gånger. Nä, du det är nog bara ta emot de som kommer.Hur många tror inte du det är som haft de tankarna när de började som prostituerade, att "bara " göra det med de som de finner trevliga och tilltalande. För att sen märka att man får flytta gränserna för vad man tolerar. Kanske just för att man inte har råd att vara sparsmakad..
    Du kanske borde läsa "Porr, horr och feminister" och få litet perspektiv på saker.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • diamanten
    Hur många tror inte du det är som haft de tankarna när de började som prostituerade, att "bara " göra det med de som de finner trevliga och tilltalande. För att sen märka att man får flytta gränserna för vad man tolerar. Kanske just för att man inte har råd att vara sparsmakad..

Hur många tror du själv som har haft de tankarna?

• Dorian Ertymexx

Går ett program nu om McD. Kan vara intressant att se, i sammanhanget.

• Nenne666
    Naivt att tro att man kan välja kunder på det viset, skulle tro att man snart är arbetslös om man vägrar tillräckligt många gånger. Nä, du det är nog bara ta emot de som kommer. Hur många tror inte du det är som haft de tankarna när de började som prostituerade, att "bara " göra det med de som de finner trevliga och tilltalande. För att sen märka att man får flytta gränserna för vad man tolerar. Kanske just för att man inte har råd att vara sparsmakad..
    Ligger en hel del i det där...
  • Dorian Ertymexx
    Naivt att tro att man kan välja kunder på det viset, skulle tro att man snart är arbetslös om man vägrar tillräckligt många gånger. Nä, du det är nog bara ta emot de som kommer.Hur många tror inte du det är som haft de tankarna när de började som prostituerade, att "bara " göra det med de som de finner trevliga och tilltalande. För att sen märka att man får flytta gränserna för vad man tolerar. Kanske just för att man inte har råd att vara sparsmakad..
    Jag rekommenderar "Porr, horor och feminister" om du vill ha litet bredd på din syn.
  • bridezilla
    satakatse skrev 2010-05-12 18:04:35 följande:
    exakt! *garv*
    Ganska naivt av er, om ni nu verkligen tror att alla kan knulla.
  • ViceGuy

Om jag vill sälja sex bör jag få göra det, ja.

Jag anser att jag har rätt att göra vad jag vill med min kropp.

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Free Spirit
    ViceGuy skrev 2010-05-19 12:56:05 följande:
    Om jag vill sälja sex bör jag få göra det, ja. Jag anser att jag har rätt att göra vad jag vill med min kropp.
    med andre ord..du har all rett til å torturrere din kropp om du vil også, så lenge du gjør det av fri vilje?
  • Esther M
    Free Spirit skrev 2010-05-20 17:37:01 följande:
    med andre ord..du har all rett til å torturrere din kropp om du vil også, så lenge du gjør det av fri vilje?
    naturligtvis.
  • Dorian Ertymexx
    Free Spirit skrev 2010-05-20 17:37:01 följande:
    Jag har bara ett ord till dig, Free Spirit: Gym! ;)
  • Esther M
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-20 20:10:17 följande:
    Jag har bara ett ord till dig, Free Spirit: Gym! ;)
    jogging, plastikkirurgi, botox....
  • lokisse
    Esther M skrev 2010-05-20 20:18:54 följande:
    jogging, plastikkirurgi, botox....
    sm bondage...
    Difficile est saturam non scribere
  • Dorian Ertymexx
    lokisse skrev 2010-05-21 08:13:30 följande:
    sm bondage...
    Rökning, alkohol i stora doser... :P
  • Toboas
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-21 09:33:33 följande:
    Rökning, alkohol i stora doser... :P
    Dokusåpor och Familjeliv... {#lang_emotions_smile}
  • Dorian Ertymexx
    Toboas skrev 2010-05-21 10:37:36 följande:
    Dokusåpor och Familjeliv...
    *asgarv* Fast det är mer mentalt lidande än fysiskt. :P
  • Toboas
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-21 14:54:08 följande:
    *asgarv* Fast det är mer mentalt lidande än fysiskt. :P
    Det är sant, men det är väl det man brukar hävda att prostitution är - psykiskt nedbrytande... :)
  • Dorian Ertymexx
    Toboas skrev 2010-05-21 16:20:21 följande:
    Det är sant, men det är väl det man brukar hävda att prostitution är - psykiskt nedbrytande... :)
    I motsats till att jobba på McD, som är uppbyggande och hälsosamt!
  • Lillgull
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-12 23:41:40 följande:
    Du kanske borde läsa "Porr, horr och feminister" och få litet perspektiv på saker.
    Jodå, Dorian jag har läst Petra Östergrens bok, men jag står fast vid mina åsikter. Vilket jag hoppas du inte har något emot..
  • Dorian Ertymexx
    Lillgull skrev 2010-05-21 22:40:10 följande:
    Jodå, Dorian jag har läst Petra Östergrens bok, men jag står fast vid mina åsikter. Vilket jag hoppas du inte har något emot..
    Vad jag tycker är irrelevant, du har rätt till dina åsikter. Jag har förstås rätt att tycka att dina åsikter är problematiska också; du har å andra sidan rätt att tycka samma sak om mina. Jag vare sig kan eller vill hindra dig från din rätt att ha en egen åsikt, men å andra sidan har du inte rätt eller möjlighet att hindra mig från att kritisera denna åsikt.
  • Vangla

Jag tycker absolut man ska ha rätten att själv bestämma vad man vill göra med sitt liv och med sin kropp. Statligt ägda bordeller eller likn Redlight distrikt som bland annat finns i Holland och Belgien. Men kanske mer kontrollerade.

Svar på tråden Borde vi införa statliga bordeller?