Manchester skrev 2010-04-29 21:25:12 följande:
Vi hade det problemet med vårt troll. Han VÄGRADE sova i resesängen då vi var i Polen, än mindre ligga i en spjälsäng. Han ligger mellan oss och vägrar ligga nån annanstans. Dock har han provat ligga i sin säng(växasäng) som vi har i fotändan av vår säng,,men han kom upp vid två snåret på natten(legat sedan sjutiden på kvällen).
I början VÄGRADE han dricka ur något annat än sin mugg som han fick med sig från fosterfamiljen. Nu VÄGRAR han dricka från den utan har en annan pipmugg(dock vill han INTE dricka ur vanligt glas), men tids nog kommer det med.
För övrigt TS, tänk på att adoptivbarnen(dom flesta) har aldrig haft egna leksaker. När dom kommer hem till sitt nya rum fyllt med allt, så blir dom många gånger villrådiga och vet inte vad dom ska göra med allt.
Vi får ÄN IDAG plocka undan saker och byta ut efter en vecka.
Kläder valde jag ju som sagt köpa först efter vi fick vårt bb. Så jag brände iväg med dryga 3000:- på en vecka

på kläder till trollet.
Det var allt från skor(visste vad han hade för sko stl,,tog reda på det),,overall, mössa,vantar, tröjor, byxor mm,,eftersom jag vi visste hans längd+vikt just då så blev det lätt att köpa rätt stl på kläderna.
Något som vi hade med oss
*Flytande alvedon+suppar
*Nappflaska+välling (dock drack han inte välling och vi fick han heller inte att dricka det).
*Plåster
*Omega-3
*Kläder(det som behövs för den årstiden då man reser dit)
*Silon+Inotyol salvorna
*Lite leksaker(bilar, alfabetet, pussel,pekböcker,boll,kritor+block(har ramat in hans 2 första teckningar som han ritade första dan vi fick ha han

)
*Tvättmedel.
Vagn hade vi med oss bara en sån där billig rese-sylky.
När vi hamnade på svensk mark efter 5v i Polen så stannade vi i Stockholm å köpte en kombivagn för 500:- (KANONFIN, som ny,,vägrade ha nå annan färg än svart el grå

)).
Denna hade han fram till nyligen då han växt otroligt mycket sedan Dec-08 så vi sålde den för 1100:-

& köpte en Trevel jogger för 700:- (även den som NY),,han sitter bättre i den, känner sig friare och vill mer än gärna sitta i den(han är vagnshatare annars å aldrig suttit i vagn då foterfamiljen hade honom, han fick minnsan gå)
Jag säger skkippa kombivagn å rikta in dig direkt på en sittvagn,,för dom går ju att fälla ner oftast i fullt liggläge.