• Vitsippa75

Ni som har blivit gravid efter flera IVF-försök. Hade ni andra biverkningar?

Jag är på ruvardag 13 och har aldrig någonsin haft så svullen och uppjäst mage. Jag är nog något överstimulerad.  Har hört att hormonerna kan skjuta på rejält om man är gravid. Min fråga till er är om ni hade andra biverkningar på den behandlingen som ni blev gravida än de tidigare? Kan tänka mig att det är väldigt olika men är nyfiken. Jag har inte direkt haft besvär av mina tidigare ivf-behandlinar men den här är riktigt jobbig.

• Svar på tråden Ni som har blivit gravid efter flera IVF-försök. Hade ni andra biverkningar?
  • sponen

JAg blev gravid på mitt första test dag 10 april jag blev överstimulerad

• ivfslaven

jag blev gravid på mitt femte försök och blev lite överstimulerad. Kan inte förklara hur det kändes olika från de gånger jag inte blev gravid men det var annorlunda. Jag visste i princip efter RD 5-6 att det hade lyckats :) tog testet på RD 16 och det visade ett fint plus :) lycka till!

• sponen
    ivfslaven skrev 2010-04-22 18:53:07 följande:
    jag blev gravid på mitt femte försök och blev lite överstimulerad. Kan inte förklara hur det kändes olika från de gånger jag inte blev gravid men det var annorlunda. Jag visste i princip efter RD 5-6 att det hade lyckats :) tog testet på RD 16 och det visade ett fint plus :) lycka till!
    Hade du mkt gravid symtom sedan är i v 6 ca och har enast lite ömma bröst
  • ivfslaven
    sponen skrev 2010-04-22 19:00:25 följande:
    Hade du mkt gravid symtom sedan är i v 6 ca och har enast lite ömma bröst
    jag är nu i vecka 8 och har inte speciellt mkt symptom faktiskt. Mår lite illa då och då och är överdrivet hungrig samt svullen mage och ömma bröst. Viktigt att komma ihåg är att man inte behöver må dåligt som gravid. Det är onödigt (men mkt svårt att låta bli) att analysera varenda liten grej...njut av att du är gravid och fösök att tänka positivt istället. När har du första VUL?
  • sponen

Jag vet och det säger min sambo med men eftersom man har ettmissfall i bagaget är man rädd

Svar på tråden Ni som har blivit gravid efter flera IVF-försök. Hade ni andra biverkningar?