14-årig kille, hur är din son?
Jag har två söner, en 18-åring och en 14-åring (blir 15 i år) 18-åringen känns stabil och han är väldigt säker och lugn i sig själv för det mesta och vi har haft lite normala trista händelser. Men med 14-åringen är det annorlunda, han verkar så trött på allt, håglös, han har några kompisar han är med regelbundet, 2-3 st fast ibland kan det gå längre perioder utan att han träffar någon av dessa. Han tränade fotboll 3 ggr i veckan tills för några månader sedan då han totalt tröttnade på fotbollens krav som blir hårdare för varje månad. Han är så trött!! Varning på betygssänkning i nästan varje ämne från att innan haft bra betyg i allt! Han har ganska lätt för sig i skolan annars så det här förvånade oss mycket.
Vi har nu börjat gå igenom alla läxor med honom och följer upp att det görs och att han förstår vad som behöver göras. Ska även börja umgås mer vi i familjen regelbundet så att han känner stöd och trygghet i familjen om det nu kan vara det han saknar. Har funderat på BUP.
Hur är Era 14-åringar? Jag vet inte om jag haft ovanligt lätt med min äldsta och detta är normalt och jag oroar mig i onödan?