• Linda Sjöberg

Vad gör ni på dagarna som har barn på bara några månader..

Hejsan..

Jag är en tjej på 23år i år å har en dotter på två månader å en vecka å ja har lämnat många av mina gamla vänner av olika anledningar och ja känner inte många som har barn som är i min dotters ålder...  Därför gör vi inte så mycket just nu å det är ju ganska tråkigt.. Kan ju vara roligt för både mig å min dotter att träffa andra i samma ålder.. Det behövs ju för både mig å min lalla..
    Ja vet flera som har det så å det är ju inte kul för någon..
    Men vad gör ni på dagarna som inte heller har kompisar som har barn i samma ålder???

• Svar på tråden Vad gör ni på dagarna som har barn på bara några månader..
  • KMJ

Du kan söka upp andra i ditt område här på familjeliv, turas om att bjuda på fika/lunch eller gå promenader.

Sök upp Öppnaförskolor de brukar ha särskillda baby tider, där brukar det vara lätt att få nya kontakter.

Jag gick på baby sång med babycafe, där träffar man massor av nya bekantskaper.

Om du tycker att du tappat konakten med många vänner som du skulle vilja ha fortsatt kontakt med, var lite på stridig ring och boka in en fika/ lunch stäm träff för en promenad eller en film kväll/ef m. När jag fick min första dotter var jag 23 år och tappade kontakt med många vänner då de fortsatte ett liv med mycket festande, de ville inte störa mig och bjöd inte med mig eller tog kontakt alls. Men måste ligga på sig och visa att livet inte tar slut för at man får barn, många fattar inte det.

• Linda Sjöberg
    KMJ skrev 2010-04-22 18:12:54 följande:
    Du kan söka upp andra i ditt område här på familjeliv, turas om att bjuda på fika/lunch eller gå promenader.Sök upp Öppnaförskolor de brukar ha särskillda baby tider, där brukar det vara lätt att få nya kontakter.Jag gick på baby sång med babycafe, där träffar man massor av nya bekantskaper.Om du tycker att du tappat konakten med många vänner som du skulle vilja ha fortsatt kontakt med, var lite på stridig ring och boka in en fika/ lunch stäm träff för en promenad eller en film kväll/ef m. När jag fick min första dotter var jag 23 år och tappade kontakt med många vänner då de fortsatte ett liv med mycket festande, de ville inte störa mig och bjöd inte med mig eller tog kontakt alls. Men måste ligga på sig och visa att livet inte tar slut för at man får barn, många fattar inte det.
    Nej folk tror verkligen att man inte har något liv kvar när man fått barn men det är ju nu det börjar.. =)
    Joo det finns ju massa att göra men att börja göra det e vell det som är saken att man inte gör..
    Men det kasnke kommer med tiden med när man börjar vänja sig vid hur det är att ha barn..
  • KMJ

Ja, för mig tog det ett bra tag innan jag kommit in i mammarollen och lärt känna min lilla tillräckligt för att känna mig bekväm att vistas ute på stan och café. Att våga amma ofentligt tog också lång tid för mig.

• Linda Sjöberg
    KMJ skrev 2010-04-24 20:08:56 följande:
    Ja, för mig tog det ett bra tag innan jag kommit in i mammarollen och lärt känna min lilla tillräckligt för att känna mig bekväm att vistas ute på stan och café. Att våga amma ofentligt tog också lång tid för mig.
    Ja det tar ju att tag att vänja sig att man e mamma..
    Ja amningen den sluta ja med efter en vecka så det känns skönt att man slipper att tänka på det när man e ute för ja e verkligen inte sån som har lätt för sånt då skulle ja inte haft lätt att vara ute när hon blir hungrig..
  • blivandemamma86

Fan vad jag känner igen mig, är själv 23 och har knappt några kompisar kvar.. Blir tråkigt att bara sitta hemma.. Vad gör du om dagarna då?

• Utlandssvensk

Babygym
    Babysâng
    Babymassage

• KramKalas

min kille är nu 4 månader. vi går på babymusik, är med i mammagrupp. på torsdaf börjar vi på babysim. och så massor med långpromenader!!

• 071001

Åt lunch med maken och de på jobbet, hängde med en mammaledig kompis, gick på stan, glodde på tv i massor, vilade när hon vilade, öppna förskolan, åt lunch med kompisar runt om på stan bl a.

• Cinnamoon

Är också 23 år gammal. Jag har inte haft så mycket att göra under de första fyra månaderna (hon föddes mitt i vintern då det var så kallt och snöigt) och jag har inte heller kompisar i samma ålder som har barn. Jag har även haft svårt för att amma offentligt så har stannat hemma mycket pga det. Nu har vi dock börjat ha träffar med mammagruppen och jag går även på babymassage på kyrkans öppna förskola. En gång i veckan tränar jag på sats dagtid (och en gång på kvällen men då passar hennes pappa henne) och där har de barnpassning.  När babymassagen är slut ska jag börja gå på kyrkans babygrupp 0-1 år och babyrytmik. Tycker det är bra med såna "uppstyrda" grejer där man kan träffa andra. Lite svårt att bara börja prata med någon som man möter när man är ute. I övrigt så pysslar jag på lite här hemma och lagar middag varje dag så det tar lite tid det med, och går en promenad varje dag. Men jag tycker det är skönt att bara vara hemma minst en dag i veckan. 

Svar på tråden Vad gör ni på dagarna som har barn på bara några månader..