• Josie88

gravid inom 1år efter kejsarsnitt?

har hört att ärret efter kejsarsnitt kan brista om man blir gravid inom 1 år, någon som varit med om detta?

någon som blivit gravid inom 1år där allt gått bra?

• Svar på tråden gravid inom 1år efter kejsarsnitt?
  • eec82

jag e gravit efter ett år, har aldrig hört att man bör vänta. De borde de ju informerat om iaf. Min BM har inte heller sagt något om det. Humm...

• annette777

Jag blev gravid efter ett år, frågade BM när jag var i v 6 och hon sa: inga problem.

• Jesster

Jag fick inga restriktioner efter mitt snitt och vi började försöka med nästa barn redan efter 2-3 månader.

Den som söker han finner - www.google.se
  • sanne82

Jag har hört att de rekomenderar att man väntar 6 mån till nästa gravditet.

• Evigt Er

Våra tvillingar var endast 4 månader när jag blev (oplanerat) gravid igen. Det gick hur bra som helst o lillasyster kom alltså väldigt tätt :) Ingen fara alls!

• Trollsländan

Blev planerat gravid sex månader efter snittet i samrådan med min bm.

• zezzan

jag blev gravid strax efter mitt snitt och ingen påpekade något om att vänta, allt gick bra och bebis kom 11 månader efter sin bror

Mamma till 3 huliganer
  • Koffie

Nja, jag blev gravid med fyran ett år efter snittet för trean. Och eftersom det är förhållandevis tätt inpå varandra OCH jag har varit gravid flera gånger innan, så ser bm på det som en förhöjd risk för livmoderruptur vid förlossningen. Inte för att risken är HÖG, men den är förhöjd.

(Har läst något statistik på att man då går från 0,05% till 0,5% risk.)

• CASJEN

Kan bara säga att rekommendationerna är detsamma i hela Europa om att man ska helst vänta i 1 år efter kejsarsnitt att skaffa fler barn.
    Vissa skaffar ändå och andra väntar.

Jag hade kejsarsnitt och väntade enl rekommendationerna trots att jag har mått bra.
    Nu lyckades jag bli gravid 1 år och 1 mån efter min förra graviditet och personligt så tror jag att jag hade gått runt och varit orolig om jag hade blivit gravid tidigare så nu slipper jag det.

Lycka till!

• Cahjo

Läkaren sade till oss att vänta i 6 månader efter kejsarsnitt. Vi blev gravida efter 10 månader. Alltså 1½ år mellan killarna, båda förlösta med kejsarsnitt. 
    Jag hade inga problem med andra graviditeten heller. Mådde hur bra som helst. Lika bra som med första och tredje (som förlöstes med kejsarsnitt 3 år efter mellanbarnet)

• romy

..blev gravid  efter 1 ½ månad..inga problem!

• vimsigastemamman

Jag blev gravi 10 månader efter akutsnittet, hade en jättefin graviditet även gång nr två och födde vaginalt.

• Elli47

Är snittad två gånger och har inte fått några som helst bannor eller restriktioner om att man ska vänta ett visst antal månader/år!!

• twix

Jag blev gravid 5 månader efter att sonen föddes med kejsarsnitt och det har gått bra. Frågade bm om det var några problem att bli gravid så tätt inpå snittet men det var det inte enligt henne. Nu har jag två små prinsar. =) 

• keep the faith

Har onte hört något från bm om att de e farligt , inte en blivit kallad på efterkontroll , snittades 3 månadersen , nu mår jag illa på morgonen igen :O

Svar på tråden gravid inom 1år efter kejsarsnitt?