• Proppen1982

Plussat vid första IVF/ICSI? I vilken vecka är jag isåfall?

Jag är i chock! Kan det verkligen vara så att jag äntligen är gravid.

I onsdags den 14/4 satte vi tillbaka ett ägg vid vår första IVF/ICSI och idag tror jag att jag har plussat med babytimes tidiga test{#lang_emotions_laughing} Kan ni inte titta på testet och hjälpa mig att avgöra.

Om det är ett pluss hur räknar man då i så fall vilken vecka man är i när man har gjort IVF.

Tack för hjälpen

KRAM{#lang_emotions_heart}

http://www.familjeliv.se/hem/proppen1982/gallery/phpziwacb.jpg

• Svar på tråden Plussat vid första IVF/ICSI? I vilken vecka är jag isåfall?
  • kamelia

Hej o Grattis!
    Ser utan tvekan ut som et plus på bilden. Om jag minns rätt med vad jag läst så räknar du att du var två veckor vid äggplock. Vet inte när du hade äp så kan tyvärr inte räkna ut det till dig.
    Lycka till!

Väntar själv på att kunna testa efter första ivf, jag hoppas jag också får plus.

• mammaNena

nu vill jag inte verka negativ, men det ska ju gå ett visst antal dagar efter ovitrell sprutan (va det den hette väll!)  annars kan det visa fel!

• Erkki

10 dagar EFTER sprutan är tagen så kan man få falska plus. Så den borde inte kunna störa nu då hon hade äggplock vid den 12/4 (som senast om ni inte långtidsodlat) och idag är den 25/4 så minst 15 dagar sen är väl sprutan tagen nu? Två dagar innan äggplock så den borde inte vara och störa dvs det där är ett solklart plus GRATTIS!

Man räknar äggplocksdagen som befruktningsdag så då kan du kolla med graviditetsuträknaren här på Familjeliv vilken vecka du är i men ca vecka 4-5 enligt snabbuträkning i mitt huvud!

Grattis!

• Proppen1982

Hej och tack .. Jag har inte fattat än att det är sant. Undrar hur lång tid det kommer att ta innan man inser att det faktiskt gick.

Jag tog inte Ovitrell utan Pregnyl som slutspruta och dom sa inget om det på sahlgrenska iaf och ägget va inte långtidsodlad så då är det nog sant:) Testade dessutom i fredags med och då var det negativt. 

Hade ÄP den 12/4 så enligt FL är jag i v.4  3+6..{#lang_emotions_laughing}

Håller tummarna stenhårt för dig kamelia

• mammaNena
    Proppen1982 skrev 2010-04-25 18:42:31 följande:
    Hej och tack .. Jag har inte fattat än att det är sant. Undrar hur lång tid det kommer att ta innan man inser att det faktiskt gick. Jag tog inte Ovitrell utan Pregnyl som slutspruta och dom sa inget om det på sahlgrenska iaf och ägget va inte långtidsodlad så då är det nog sant:) Testade dessutom i fredags med och då var det negativt.  Hade ÄP den 12/4 så enligt FL är jag i v.4  3+6.. Håller tummarna stenhårt för dig kamelia
    super grattis då vi lyckades oxå på första, för det va eran första väll!?! Är ju inte en direkt bekväm situation! väldigt pressad!
  • Proppen1982
    mammaNena skrev 2010-04-25 18:44:10 följande:
    super grattis då vi lyckades oxå på första, för det va eran första väll!?! Är ju inte en direkt bekväm situation! väldigt pressad!
    Tack:) Japp det var första IVF/ICSI och ET och första barnet..
    Stort grattis till dig med såg att det inte är långt kvar till BF:)
  • kamelia
    Proppen1982 skrev 2010-04-25 18:42:31 följande:
    Håller tummarna stenhårt för dig kamelia
    Tack! Känns som om man behöver all hjälp man kan få!
Svar på tråden Plussat vid första IVF/ICSI? I vilken vecka är jag isåfall?