hallencreutz89 skrev 2010-04-28 12:20:03 följande:
Tycker det beror på. Ibland är abort det bästa valet och jag tycker det ska vara fritt för är man villig att göra abort så är man uppenbarligen inte redo för barn.Det jag stör mig på är däremot när folk gör abort när de redan har barn och de är tillsammans med pappan och sånt och de som varit tillsammans länge och har utbildning och jobb fixat och ändå gör abort. Även om jag själv behöll mitt barn fastän jag int ehade jobb och bara känt pappan någr amånader osv så kan jag ändå förstå om folk gör abort för de vill bli klara med utbildningen och de vill ha fast frhålland eoch sånt. Men ja har man tt tryggt förhållande och bostad och jobb och sånt så kan jag tycka det är rätt svårt att förstå varför man gör abort
Jag har varit tillsammans med maken i nästan 5 år (blir det om en månad). Vi har en otroligt bra relation, ok ekonomi, egen villa m.m. Vi har 3 gemensamma barn (11 år, 3,5 år och 1,5 år). samt att jag har en dotter (7 år) från ett annat förhållande.
Om jag blev gravid igen skulle jag utan att tveka göra abort. Visst det skulle vara sjukt jobbigt men vi klarar inte av flera barn. Vi har knappt tid och ork för dom barnen vi redan har så ett barn till skulle göra att dom vi redan har blir lidande samt att det barnet skulle inte få det h*n förtjänar. Vi har visserligen egen villa men vi har inte rum med flera barn, boendeytan är 99 kvm och vi bor redan 6 personer. Det går inte heller att bygga ut, eller jo det går att bygga uppåt en våning till men det har vi inte ekonomi till.
Ingen av oss orkar med en till graviditet, spädbarnsperiod, ett till barn att uppfostra. Jag börjar äntligen få lite fritid och har tagit upp ridningen efter 12 års avbrott. idag ska jag köpa min första häst, något jag längtat efter i 20 år. Allt det skulle jag vara tvugen att lägga av med om vi skaffade fler barn.
Jag har alltid sagt att man ångrar inte dom barn man skaffar men det behöver inte stämma. Jag ångrar såklart inte barnen vi har men nog hade det varit lättare och passat vår familj bättre med 2 max 3 barn. Nu har vi 4 st och det går nog men det är gränsfall och tyvärr har vi inte tid som vi skulle behöva för varje barn.