Lite orolig :(
Nu är jag här igen och tjatar! ;)
Men jag hoppas att det finns nån själ därute som kan hjälpa mig lite!
Jag har ätit min första Pergotime kur, tog sista tabletten i måndags, dag 9, och idag är jag på dag 15.
När jag var på VUL dag 12 var mitt ägg 12 mm och enligt min läkare skulle ägget antagligen växa runt 2 mm per dag. Så idag borde mitt ägg vara 20 mm, ungefär. Och det är visst runt då som det borde lossna?
Jag blir lite nojig nu, jag vet ju såklart inte säkert om det verkligen släpper nu, eller igår, eller imorgon, eller nästa vecka...?? Men, min sambo åker på jobb i Danmark på tisdag! Tänk om jag ägglossar när han åkt?! Jag blir helt förstörd av detta!
Vi har sexat varannan dag sen i onsdags efter VUL, eftersom min läkare rekommenderade det.
Idag känner jag inget speciellt, mer än som "träningsvärk" i magen, som om jag gjort massa situps! Vet inte om det har med ägglossning att göra eller ej.
Enligt bipacksedeln så är det vanligast att få ägglossning dag 4-10 efter avslutad kur, jag är ju på dag 6 efter avslutad kur idag. Tänk om vi missar ägglossningen nu när han åker iväg???
Vilken dag har ni andra ägglossat? Skulle så gärna vilja veta, för att se vilken dag som är "vanligast"...