frogande skrev 2010-04-28 00:06:35 följande:
Du förstod nog aldrig vad jag skrev, vad? Det är vuxna som ska dra gränser och lära barn att det finns gränser(detta för allting). Här har vi en vuxen som går över gränsen och det vad gäller en normal flicka på 10 år. Citerar TS: "Min sambos dotter är 10 år och när hon ska bada och duscha sitter han inne hos henne "för att hålla henne sällskap" och för att tvätta henne. Hon börjar utveckla bröst...". Integritet, barnet behöver få sin integritet inte bara stärkt utan även påvisat. Och då av sina föräldrar. Och här faller definitivt föräldern(i form av pappan dessutom)klart ifrån. En flicka som fått sin integritet kränkt brukar sällan bli en lycklig flicka som vuxen kvinna.
Om flickan har sagt till sin pappa att hålla sig utanför badrummet så håller jag med dig. Då kränker han henne, absolut. Men om hon bett honom vara där inne då? Om hon vill ha hans sällskap? Är det då inte vi vuxna som står för nånting väldigt fult i form av våra tankar som börjar vandra iväg och vill få det hela till något sex relaterat?
Och jag citerar mig själv...
"...och ännu en gång så blir jag så varm och glad när jag tänker på min egna härliga uppväxt där nakenhet var något naturligt och inget skamligt eller fult.
Där vi kunde bada nakna hela familjen - och hör och häpna - det kan hända nån gång ibland än idag i vuxen ålder! :-O Det ni!
Mina föräldrar har gett mig en grundtrygghet i mig där jag känner att jag är vacker i mig själv, att människor är naturliga varelser. Och det är precis DET som gjort att jag respekterat och värderat min kropp och min intimitet betydligt högre än de flesta andra jag känner och känt.
Skyl dig, dölja saker, hysch hysch = nånting som blir fult och dåligt.
Avslappnat förhållande, naturlig, accepterande = nånting som är värdefullt och vackert.
Sån jävla simpel matematik."