• Snuskpudding

ingen ägglossning på minst 6 mån. Pergo?

Hej, jag har inte haft ägglossning på minst 6 månader. Tror ni att pergo kan vara ett alternativ, och tror ni att någon skriver ut det till mig då jag är 17 år?
    tacksam för svar!

• Svar på tråden ingen ägglossning på minst 6 mån. Pergo?
  • boomis

Jag tror tyvärr inte att en läkare bara skriver ut det utan en utredning. Jag fick det utskrivet efter massa blodprover samt att vi försökt få barn i över 2 år. Alltså vi startade en utredning. Mina prover visade tom på äl fast lite för svagt, så då fick jag ta ännu mer prover månaden efter.

• Kräfta2009

Jag fick pergo först efter att ha gjort en utredning och även mannen fick lämna prov. Vi hade då försökt i över 1 år. Min gynekolog sa att hon först ville se om det fanns passage i äggledarna innan hon skerv ut pergo. Jag har tagit blodprover och spolat äggledarna.

• Snuskpudding
    boomis skrev 2010-04-26 18:47:35 följande:
    Jag tror tyvärr inte att en läkare bara skriver ut det utan en utredning. Jag fick det utskrivet efter massa blodprover samt att vi försökt få barn i över 2 år. Alltså vi startade en utredning. Mina prover visade tom på äl fast lite för svagt, så då fick jag ta ännu mer prover månaden efter.
    Vad kollar dom under en utredning, för hon tog massa med blodprover och sen fick jag test primolut-nor i två cykler..
    Men det hjälpte inte.
  • Kräfta2009

Jag fick också ta flera blodprover, även en viss tid efter ägglossning för att se om jag har någon sådan. Min sambo fick lämna spermaprov också. Sen spolade de äggledarna. I mitt fall så har jag haft (har?) lätt pco och min gyn tror att jag inte alltid har egen ägglossning.

Promolut-nor vet jag tyvärr inget om, har bara testat pergotime. Jag blev dock gravid mellan två pergokurer  (men det fanns antagligen kvar hormoner i kroppen), tyvärr slutade graviditeten i utomkveds.

• AllyZ

Far du ingen agglossning ar Pergo det man skriver ut, ja. Men ingen far Pergo utan utredning. Vilket betyder att du forst maste gora VUL, ta blodprov och din partner maste lamna spermaprov! Nar du gatt igenom det far du det utskrivet. Vet inte om aldern spelar nagon roll, formodligen kommer de vilja att du vantar langre, minst ett ar innan de brjar utreda eftersom du ar sa ung och bara forsokt 6 manader. 

• Snuskpudding
    AllyZ skrev 2010-05-30 19:55:58 följande:
    Far du ingen agglossning ar Pergo det man skriver ut, ja. Men ingen far Pergo utan utredning. Vilket betyder att du forst maste gora VUL, ta blodprov och din partner maste lamna spermaprov! Nar du gatt igenom det far du det utskrivet. Vet inte om aldern spelar nagon roll, formodligen kommer de vilja att du vantar langre, minst ett ar innan de brjar utreda eftersom du ar sa ung och bara forsokt 6 manader. 
    Fick reda på nyaa att jag har pca äggstockar. Prata med henne om vad man kunde göra för att få ägglossning, och hon sa att hon tän ker inte skriva ut det för HON tycker inte att jag ska skaffa barn nu?!
Svar på tråden ingen ägglossning på minst 6 mån. Pergo?