Har blivit en argbigga och bitch - vad göra?
Jag har ett bra liv, jag har en bra man och två fina barn under 2 år, som kom med 16 månaders mellanrum. Och det har varit rätt intensivt och tufft ibland.
Jag har ett jobb jag älskar och bor fint och har verkligen allt man kan önska sig, särskilt i fråga om min man och hans familj, som är fantastiska!
Så, problemet är jag: jag är stressad, grinig, splittrad och elak mallan varven här. Stygg mot min man och allmänt nervig och stissig.
Jag har en egen verksamhet och har bytt karriär till något jag verkligen trivs med, men i en stenhård bransch. Det är sjuk konkurrens och jag sitter ensam i min båt och försöker styra upp verksamheten efter en lång mammaledighet.
Jag har alltså mycket stress i mitt jobb, men har samtidigt valt det själv och vägrar klaga på det - jag är nöjd (men behöver mycket kraft att starta om hela företaget efter en lång paus där min kunder har, av naturliga skäl, lämnat mig, efter 2 års uppehåll).
Nu till saken: Vad ska jag göra för att bli en bättre människa?
Hur ska jag sluta vara en sur arg person som "jagar mig själv i svansen"?
Snälla, skäll på mig, säg något bra, ge mig råd eller berätta om egna erfarenheter!
Kanske påverkar det att jag känt mig oerhört instängd när jag varit hemma med barn så mycket och länge och tappat självförtroende och sociala kontakter.
Det har tagit knäcken på mig - detta trots att jag faktiskt älskar min familj.
Och jag skäms när jag är dum mot den jag borde vara snällast mot. Det är hemskt!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-27 09:32
Glömde säga: jag har inga uppdrag än, pga lång mammaledighet och det orsakar stress. Ungefär som att vara arbetslös och söka jobb, men utan inkomst alltså...om man jämför så att man kan se hur situationen ser ut för mig jämfört med en anställd.
Samtidigt är min man pappaledig och det är ju bra. Jag har svårt att dra gränsen mellan hem och jobb, sitter hemma och försöker jobba men blir splittrad pga att jag hör barnen. Jättesvårt att fokusera.