• junior2008

hur kan man få kalla sig pappa???

Hur kan  man FÅ kalla sig för pappa när man inte träffar sitt barn?!
     nu är de 11 veckor sen vi hörde eller såg  något från honom!
    sist vi träffades kom vi överens om att han skulle träffa henne varannan helg men det har han skitit i.

Alla sjukhus besök jag fått gått på själv när min dotter vart sjuk och man ringt ( för att han säger att han vill veta och kunna hjälpa mig)... honom men han inte svarat eller dykt upp,
    varför gör man så här????
    Han bara sviker gång på gång :S

Jag var bra sugen på att ta bort hans efternamn på henne som är som ett mellan namn, eftersom han endå inte finns där varför ska hon då bära hans namn??
    Men det kunde man inte göra utan hans tillåtelse,  tss skit lag!

jag tycker det borde finnas en lag för pappor!
       vill man vara pappa för sina barn så ska man finnas där och ställa upp till 100% annars avskrivs man som far.
    ( vet att många barn skulle bli farlösa men det är dom ju endå men inte på papper)
    Jag är SJUKT less på gubben i lådan stilen!!
    lite ansvar tack! och visa att man älskar sitt eget kött och blod!
    sorry ville bara skriva av mig lite=(

• Svar på tråden hur kan man få kalla sig pappa???
  • junior2008
    Indianbrud80 skrev 2010-05-07 21:01:45 följande:
    Jadu dom tar och går igenomhur allt ligger till och bestämmer sedan efter vad dom tycker verkar bäst...
    okej
    ja ja har fått reda på lite saker ja ska kolla upp med familjerätten på måndag hur de ligger till, med kontrakt och saker om detta funkar så kommer ja säga till... =)
  • Enniie

Jag är med om samma sak som dig. han har funnits till och från i vårans sons liv, men försvann helt och hållet utan något spår för 5 veckor sedan. Sonen är jätte nedstämd och mår väldigt dåligt då han är 4½ år och faktiskt VET vem hans pappa är.

och på det behåller han pengarna som skall gå till sonen, utan att ens träffa honom, se honom eller prata med honom....

• Indianbrud80
    junior2008 skrev 2010-05-08 15:25:45 följande:
    okejja ja har fått reda på lite saker ja ska kolla upp med familjerätten på måndag hur de ligger till, med kontrakt och saker om detta funkar så kommer ja säga till... =)
    gör det =) låter bra det... Lycka till..=)
  • MikuAndSaraLi

Personligen tycker jag att man inte har rätt att kalla sej förälder om man inte agerar därefter!
    Du är inte någon mamma om du inte älskar, tar hand om och bryr dej om ditt barn!
    Du är inte någon pappa om du inte älskar, tar hand om och bryr dej om ditt barn!

Punkt och slut!!

• 3 barnsmamma

Håller med om det ni skriver här inne om pappans rätt till barnet...det är sjukt! de kan skita i sina barn hur länge som helst och sen ändå bara helt plötsligt kräva rätten att träffa dem och ha all rätt ( enligt samhället) och göra det! Är ändå lyckligt lottad som har ensam vårdnaden om min flicka   hade väll på känn att hennes pappa skulle sticka igen. Synd för han missade en underbar flicka!

• junior2008

ja de förstår jag  jag har med ensam vårdnad för att någon stanns innerst inne var ja rädd för att han skulle göra precis så här, men nu är de 13 veckor sen han hörde av sig men gissa vad den fega lilla saken messa mig här om dagen och fråga om han fick träffa henne  *chockad*
     denna gång var de 13 veckor innan han inte ens hörde av sig men han ringde inte utan messa att han skulle träffa henne,
    ibland e de 4 månader ibland bara 2 innan han hör av sig hmm ja va säger man IDIOT i mina ögon.
    MEn jag sa att han fick återkomma om två veckor eftersom de var så vi hade bestämt att han skulle träffa henne var 14 dag. såå får vi se.

Jag ringde iaf upp honom efter sms o sa det till han -" jasså nu duger de att höra av sig efter 13 veckor varför gör du så här hela tiden "
    och han började DIREKT med sina bortförklaringar för i hans liv har man det till allt PRECIS allt.
    JA sabara " ja vägrar lyssna på det där skiten less på det. man kan faktiskt skicka ett sms o visa att man bryr sig"
    såå får vi se om 14 dagar om han hör av sig eller om han GLÖMMER som han så fint sa det själv att han kasnke gör och då sa ja faktiskt helt fräckt till han " ja gör du det får du vänta 2 veckor till då"
    sååå va tror ni ?
    tror ni han dyker upp om 2 veckor eller ej??
    ja tror inte det  men de ska bli spännande.
    I morgon blir de samtal till familjerätten för nu ska jag  allt visa honom ( om detta som sagt som ja hörde stämde) så ska han få se på annat
    nu e snälla jennie inte kvar längre *morr*
    hehe

• Indianbrud80
    junior2008 skrev 2010-05-09 18:35:16 följande:
    ja de förstår jag  jag har med ensam vårdnad för att någon stanns innerst inne var ja rädd för att han skulle göra precis så här, men nu är de 13 veckor sen han hörde av sig men gissa vad den fega lilla saken messa mig här om dagen och fråga om han fick träffa henne  *chockad* denna gång var de 13 veckor innan han inte ens hörde av sig men han ringde inte utan messa att han skulle träffa henne,ibland e de 4 månader ibland bara 2 innan han hör av sig hmm ja va säger man IDIOT i mina ögon. MEn jag sa att han fick återkomma om två veckor eftersom de var så vi hade bestämt att han skulle träffa henne var 14 dag. såå får vi se.Jag ringde iaf upp honom efter sms o sa det till han -" jasså nu duger de att höra av sig efter 13 veckor varför gör du så här hela tiden "och han började DIREKT med sina bortförklaringar för i hans liv har man det till allt PRECIS allt.JA sabara " ja vägrar lyssna på det där skiten less på det. man kan faktiskt skicka ett sms o visa att man bryr sig"såå får vi se om 14 dagar om han hör av sig eller om han GLÖMMER som han så fint sa det själv att han kasnke gör och då sa ja faktiskt helt fräckt till han " ja gör du det får du vänta 2 veckor till då"sååå va tror ni ?tror ni han dyker upp om 2 veckor eller ej??ja tror inte det  men de ska bli spännande.I morgon blir de samtal till familjerätten för nu ska jag  allt visa honom ( om detta som sagt som ja hörde stämde) så ska han få se på annat nu e snälla jennie inte kvar längre *morr*hehe
    Jag tycker du gör helt rätt att ringa fameljerätten och höra va dom tycker.. dom kommer ev säga att ni ska prata gemensamt med dom så sa dom till mig iaf men dom sa att dom hade ingenting att göra med umgänget förutom att jag kan neka honom det och det ända han kan göra är att gå till domstolen.. Jag har oxå ensam vårdnad om min son vilket jag är väldigt glad över.. Jag håller tummarna för dig hoppas du berättar hur allt går..=)
  • junior2008
    Indianbrud80 skrev 2010-05-09 18:48:52 följande:
    jo ja vet men ja ska bara rådfråga dom om lite saker angående allt
    =)
    självklart kommer ja göra de ja håller er uppdaterade ;)
  • 3 barnsmamma

Min dotters pappa var hemma från jobbet i två veckor och tog ut sina sk pappadagar. Visst han var här en del men det var mest jobbigt och ha han här.
    Men han måste vara riktigt dum för han skickade aldrig in blanketterna till fk då han fick inga pengar. Inte min uppgift och påminna han heller. Men bevisar ju bara ytterligare hur slarvig han är som nu i april bara fick ut halv lön!

• Skottan

Min sons pappa va lika dan. Han brydde sig inte alls om honom. Inte ens när han låg på sjukhuset och jag trodde vi skulle förlora han kom pappan dit. Han sket totalt i sitt barn. Jag hade en svart bok där jag skrev upp umgänget i och va han skyllde på när han inte kunde komma eller när han inte dök upp. Finns inte många gånger där de står att de träffats. Jätte jobbigt nu att läsa i boken.
    Men efter sonen fyllt 3 år så börja de klarana för pappan va han höll på med. Och nu när sonen snart fyller 4 år så har de en jätte bra relation och älskar varandra.
    Så saker kan faktist ändra sig! Hoppas det gör de för din dotters skull. Jag har själv väx upp utan pappa. Men kan säga att jag aldrig saknat honom heller för jag har världens bästa mamma!!

Varför har du kontkt med familjerätten? Vill han inte träffa dottern som det uppenbarligen verkar som han inte vill så varför blandar du in dem? De finns ju ingen lag på att man måste träffa sina barn så de kan ju inte tvinga honom..

Försök att lägga ned din energi på något annat en att sitta o ringa dit. Jag vet de är svårt jag kämpa otroligt med sorgen över han inte ville se sin son att man vill känna när barnet blir större man har gjort allt. Att man med gott samvete kan titta den i ögona och säga - Jag vet inte varför din pappa vill träffa dig. Jag har värkligen försökt.

Men när man e själv måste man va 2 föräldrar i 1. Och då kan amn inte lägga energin på fel saker.

• IceQueen87

Jag har fortfaranade inte hört ett ljud från "pappan" till min son. Min mamma tog hand om sonen några timmar i fredags för jag hade sån jäkla tandvärk och de gick då in på vårdcentralen för att mamma skulle hämta papper. Då mötte de sonens farmor!! Det enda hon sa var att det var synd att jag inte kunde träffa henne när hon väl var ledig (detta var för ca 1,5-2 månader sen) och att det var längesen hon såg honom. (Sist de sågs var den 22 dec.) Mamma sa då "ja han har ju fyllt år nu" Men typ inget svar från farmodern. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan strunta i sitt eget barn/barnbarn!! Jag håller tummarna för att jag hittar en bra kille snart så vi får en man här i huset som bryr sig och hjälper till lite. En som finns till för oss två.
    Blir ibland lite deppig när jag ser små barn i samma ålder som Emil, som håller om varandra och finns där. Som är allihopa på samma kort.. Här finns inget sånt, finns knappt kort på mig och sonen tillsammans när vi leker/går till lekparken och sånt. det är så tråkigt, men jag har iaf för mig världens finaste och bästa son! =)

• vickan1982
    IceQueen87 skrev 2010-05-11 20:44:13 följande:
    Jag har fortfaranade inte hört ett ljud från "pappan" till min son. Min mamma tog hand om sonen några timmar i fredags för jag hade sån jäkla tandvärk och de gick då in på vårdcentralen för att mamma skulle hämta papper. Då mötte de sonens farmor!! Det enda hon sa var att det var synd att jag inte kunde träffa henne när hon väl var ledig (detta var för ca 1,5-2 månader sen) och att det var längesen hon såg honom. (Sist de sågs var den 22 dec.) Mamma sa då "ja han har ju fyllt år nu" Men typ inget svar från farmodern. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan strunta i sitt eget barn/barnbarn!! Jag håller tummarna för att jag hittar en bra kille snart så vi får en man här i huset som bryr sig och hjälper till lite. En som finns till för oss två. Blir ibland lite deppig när jag ser små barn i samma ålder som Emil, som håller om varandra och finns där. Som är allihopa på samma kort.. Här finns inget sånt, finns knappt kort på mig och sonen tillsammans när vi leker/går till lekparken och sånt. det är så tråkigt, men jag har iaf för mig världens finaste och bästa son! =)
    Här har det också varit problem med farmor. Pappan har hindrat henne från att träffa dottern. Hon får helt enkelt inte för honom. Och jag har blivit arg för att hon inte kan sätta sig emot honom. Men det är ju hennes son, så tänker jag jämt. Klart hon lyssnar på honom.
    Härom dagen har iaf dottern äntligen träffat farmor. Farmor berättade då att hon började inse att hon nog fick träffa dottern utan hans vetskap eftersom att han ändå inte vill prata om det. Hoppas dom får lite kontakt igen, dom var riktigt nära förut, farmor och dottern!
  • IceQueen87
    vickan1982 skrev 2010-05-12 08:12:13 följande:
    Här har det också varit problem med farmor. Pappan har hindrat henne från att träffa dottern. Hon får helt enkelt inte för honom. Och jag har blivit arg för att hon inte kan sätta sig emot honom. Men det är ju hennes son, så tänker jag jämt. Klart hon lyssnar på honom. Härom dagen har iaf dottern äntligen träffat farmor. Farmor berättade då att hon började inse att hon nog fick träffa dottern utan hans vetskap eftersom att han ändå inte vill prata om det. Hoppas dom får lite kontakt igen, dom var riktigt nära förut, farmor och dottern!
    Ah usch va tråkigt. Jag har slutat bry mig, det har inte blivit någon förändring hittills och det har ju gått ett bra tag nu så jag tvivlar på att det ens kommer bli någon. Jag vill bara hitta någon kille åt mig som finns här. Jag lever för min son och försöker göra allt jag kan för honom, som att gå till lekparker och bara mysa med honom här hemma. Det är jag som tar hand om honom när han är sjuk och jag själv är dålig. Har bara haft barnvakt två hela nätter och en halv natt hittills. Sen några få ggr på dagtid, det är allt.

Hur gammal är din dotter?
  • junior2008

tur jag inte har hans plast farmor eller riktiga farfar här då ,på ett sett för dom e endå inte intresserade  och har aldirg vart!
    BTW tror ni pappan kom NIX PIX han hade visst dubbel bokat sig som han så fint säger,
    haha så ja sa helr fräkt ja då får du vänta 3-4 helger då eftersom hon och jag är borta.
    LOSER e han man kan inte annat än skratta åt han känner jag patetisk!
    men i morn ska vi iväg till landet och få umgås med en super nice vän o hennes familj ska bli skönt =D

• vickan1982
    IceQueen87 skrev 2010-05-12 19:07:13 följande:
    Ah usch va tråkigt. Jag har slutat bry mig, det har inte blivit någon förändring hittills och det har ju gått ett bra tag nu så jag tvivlar på att det ens kommer bli någon. Jag vill bara hitta någon kille åt mig som finns här. Jag lever för min son och försöker göra allt jag kan för honom, som att gå till lekparker och bara mysa med honom här hemma. Det är jag som tar hand om honom när han är sjuk och jag själv är dålig. Har bara haft barnvakt två hela nätter och en halv natt hittills. Sen några få ggr på dagtid, det är allt. Hur gammal är din dotter?
    min dotter är 6 år. Och vi bodde hos pappans föräldrar fram tills hon va 3 år så hennes farmor är nästan som en förälder. Hon ringde precis och undrade om dottern fick sova över i helgen. klar förbättring! Men för mig känns det lite osäkert att lämna bort henne så länge till henne. Men tror det får bli så för dotterns skull, blir roligt för henne
  • IceQueen87

vickan1982:
    Ah jo då blir det ju en annan sak. Blir nog skoj för din dotter att sova borta Plus att du får en ledig stund (om du inte har andra barn).

Svar på tråden hur kan man få kalla sig pappa???