Pergotime fråga!
Jag har fått förklarat för mig att jag itne har ngn ägglossning, och jag skulle vilja testa pergotime. hittade en sida på internet där man kunde köpa klomifen, vågar man prova? Vad tkr ni?
Jag har fått förklarat för mig att jag itne har ngn ägglossning, och jag skulle vilja testa pergotime. hittade en sida på internet där man kunde köpa klomifen, vågar man prova? Vad tkr ni?
Nej det tycker jag inte! Det finns ju en anledning till att det är receptbelagt, det är inte helt riskfritt att trycka i sig hormonella läkemedel. Speciellt när du inte har tagit dessa tidigare är det riktigt dumt att inte göra detta i samråd med läkare, med ordentliga kontroller.
Vet du varför du inte har någon ägglossning? Kanske är det något annat som måste "fixas" först och då spelar det ingen roll hur mycket Pergo/Klomifen du tar. Har du fått konstaterat att du inte har ägglossning så får ju den läkaren hjälpa dig vidare!
Skulle ALDRIG käka preparat köpta på internet. Hur vet du vad det är i tabletten...?
NEJ, gör inte det!!!! Läkemedel som Pergotime bör intas under uppsikt av läkare.
Okej, tack för era svar! Ska ringa läkaren i morgon tänkte jag.
Det är inte ovanligt att det tar upp till ett år innan mensen hoppar igång igen efter att man slutar med p-piller, så det låter lite konstigt att läkaren kunde säga att det inte hade med saken att göra.
Många har som rutin att inte ge någon hjälp förrän man har varit utan mens i minst 6 månader, så att du har tagit två kurer med Primolut redan låter som att du antingen har haft tur eller så är det en läkare som inte är så påläst om just menstruationsbesvär. Vad var det för läkare? (menar alltså om du var på ungdomsmottagningen, kvinnokliniken, vårdcentralen, privat gynekolog...) Vilka undersökningar fick du göra?
Hur länge tog du p-pillren och hur var din mens innan du började?
Nej, troligtvis får du inte någon pergotime ännu, jag tror att det inte är tillåtet att ge sådan hjälp till omyndiga personer. Men oavsett så har du ju rätt att få veta VARFÖR din mens krånglar! Stå på dig och prata med läkaren igen!