Hej och förlåt att jag inte skrivit på länge, men jag förstår inte vart tiden tar vägen när man har små barn :)
Känns inte som att jag hinner med något.
Här uppe i norr har vi det bra, lilla Thea mår toppen och verkar vara en tjej som alldrig vill vara still. Full gas all vaken tid :)
Vad jag föstår av det du skriver, ser det ut som om ni haft det betydligt tuffare än vi. Med både hjärtfel och en massa infektioner :(
Visst har Thea också hunnit vara förkyld men inte mer än andra barn och hennes luftrör verkar också bra, inte alls så rosslig som din lilla tjej.
Skulle vara intressant att höra hur uppföljningen på "åkomman" går till i Göteborg?
Uppsala följer ett schema som är lika för barn som föds med Atresi. Vilket innebär att vi genomgått en massa röntgenundersökningar nu i efterhand för att utesluta missbildningar på andra organ. Hjärtat på Thea kollade läkarna med ultraljud före operationen för de inte ville operera om det visade sig att hon hade att hjärtfel. Men lyckligtvis så allt bra ut.
Njurarna kontrollerade de också med hjälp av ultraljud och ryggraden har de röntgat här hemma i Skellefteå, där hon också fick dricka kontrast än en gång för kontroll av matstrupe. Allt med ett fint resultat, vilket känns enormt skönt!
Under sommaren var vi ner på återbesök i Uppsala för att de också skulle kolla att allt var ok, föjs av ännu ett besök när hon är ett år då de gå ner med kamera i strupen för att titta på ärret innifrån.
Är det möjligtvis så att ni också gått igenom detta?
En annan fråga som jag också funderat på är om din flicka också var liten när hon föddes?
/ Anna-Karin