• Candra

Libero Up&Go

Av byxblöjor så är dessa de enda som stannar kvar på dottern. Pampers är hon för smal för och huggies öppnar hon själv.

Libero är dock för tajta för henne och tycker inte de täcker ordentligt, min fråga är nu om jag kan testa en större storlek eller om det är omöjligt att det kan passa?
    Hon väger strax över 8 kg och är 75 lång, så hon är smal, och nästa börjar på 10 kg. Låter som ett väldigt stort hopp enligt mig, och att det borde sitta för löst vid benen osv.. Men som sagt, nu frågar jag er!

Finns det nån möjlighet att de sitter bra?

• Svar på tråden Libero Up&Go
  • proudtobe

Min son väger 10 kilo och han har libero Up and go 10-14kg och de sitter bekvämt.
    Han är ganska smal och har liten rumpa. tex huggies 11-19 kg vanliga blöjor är jättestora och på libero vanliga har han 7-14 eller vad det är. Nr 4. Kan du inte köpa ett paket och testa... är de för stora nu så passar de ju snart iaf... Annars har jag för mig att Icas blöjor är liknande Liberos.. Eller maila Libero o be om ett prov... De brukar kunna va schyssta på en del såna ställen

• Liiza

Svårt med blöjor, man måste verkligen testa sig fram.
    Jag skulle nog inte köpa en blöja som är beräknad för 25 kilo större, men den kan ju funka iofs..

På ena av våra söner va vi tvungna att ha byxa på blöjan, eftersom att han annars drog av den.

• Liiza
    Liiza skrev 2010-04-29 08:18:31 följande:
    Svårt med blöjor, man måste verkligen testa sig fram. Jag skulle nog inte köpa en blöja som är beräknad för 25 kilo större, men den kan ju funka iofs.. På ena av våra söner va vi tvungna att ha byxa på blöjan, eftersom att han annars drog av den.
    hahaha, 2 kilo ska det ju vara..  

smart av ovanstående, maila och be om prover, det skickar de ju så klart
  • Candra
    Tack

Skickade mail till dem, så får se om de svarar.
  • Candra
    Liiza skrev 2010-04-29 08:19:26 följande:
    hahaha, 2 kilo ska det ju vara..   smart av ovanstående, maila och be om prover, det skickar de ju så klart
    Ja, 25 kg större skulle nog inte jag heller försöka med
  • Mumin75

Vi har haft problem med up&go när dottern blev i ungefär samma storlek som din. Den minsta storleken på up&go funkade jättebra tills ca 8-9 kilo, då dom började bli för små och bajset inte fick plats o trängde upp på ryggen. Då bytte vi till en större storlek och första paketen verkade funka jättebra... sen vet jag inte vad som hände, om dom gjort något med blöjorna eller om det är dottern felet sitter hos men plötsligt så började allt kiss och bajs hamna utanför. Det åkte utanför vid benen hela tiden.  Så vi gav upp och använder pampers babydry nu... dom har aldrig läckt för oss. Dom hade hon även innan vi började med up&go.

• Candra
    Mumin75 skrev 2010-04-29 08:48:41 följande:
    Vi har haft problem med up&go när dottern blev i ungefär samma storlek som din. Den minsta storleken på up&go funkade jättebra tills ca 8-9 kilo, då dom började bli för små och bajset inte fick plats o trängde upp på ryggen. Då bytte vi till en större storlek och första paketen verkade funka jättebra... sen vet jag inte vad som hände, om dom gjort något med blöjorna eller om det är dottern felet sitter hos men plötsligt så började allt kiss och bajs hamna utanför. Det åkte utanför vid benen hela tiden.  Så vi gav upp och använder pampers babydry nu... dom har aldrig läckt för oss. Dom hade hon även innan vi började med up&go.
    Det jag är orolig för. Vi har från början haft väldiga problem med att hitta blöjor som inte läcker på henne. Så fort vi hittat någon som verkar fungera börjar det läcka igen..
    Vi hade också pampers baby dry innan, men "vanliga" blöjor är omöjligt att få på henne.
    Hon ligger inte still för fem öre, så vi har fått köra med byxblöjor sen hon var 6 månader och började ställa sig upp på skötbordet. Nu är hon 10 mån (eller blir nästa vecka) och är om möjligt ännu mer omöjlig.
  • Candra

Idag fick jag äntligen svar, jösses vilken tid det tog.
    De ska iaf skicka ett prov på den större storleken, så det återstår att se hur de sitter

Svar på tråden Libero Up&Go