Ska jag ge upp??
Hej!
Har en son på 3 år tillsammans med en man som valt att lämna oss! I 1 1/2 år gick han runt o tyckte att vi inte tog oss tid till varandra, att jag alltid va trött mm, utan att säga det. Till saken hör att mitt ex har väldigt svårt att prata o har gått hos kurator för det, utan resuötat. Själv körde jag på som vanligt eftersom jag va trygg i vårt förhållande o inte märkte att nått va fel. Blind, ja jag vet, men till skillnad från mitt ex har jag inga svårigheter med att prata utan babblar känslor mm om det behövs. Bomben slog ner när vi äntligen skrivit kontrakt på en större lägenhet, då säger han att han inte vet vad han vill längre. Detta va i januari. Efter det har han bott här ett par dagar sen flyttat hem till sin mamma för att hålla sej borta o inte höra av sej eller svara på tele. Sen kommit tillbaks o så samma visa igen Varje gång han kommit tillbaks har han lovat att inte bete sej som han gjort o inte sticka, men det bara upprepar sej. Självklart är det mycket gräl om detta. Nu har han en egen lägenhet men säger att han ska säga upp den för att vi ska försöka hitta tillbaks till varandra igen, men jag vet ju aldrig om han menar allvar med det han säger o frågar jag så blir han arg o tycker att jag är tjatig. Jag har talat om för honom att han måste ju både visa o bevisa att han menar allvar med det han säger. Sonen har han knappt träffat sen han började fara fram o tillbaks mellan sin mamma o hem o det verkar inte bekymmra honom, fast han säger att han bryr sej. Vi har gemensamma lån som jag står för o han hjälper inte till att betala. Jag kan inte söka varken bostadsbidrag eller underhållsbidrag för han har inte flyttat sin adress. Jag går på knäna nu med hem, barn, ekonomi, jobb mm o vet inte om jag ska ge honom en chans till att visa att han menar allvar, jag älskar ju honom o vill att vi blir en familj igen. Men hur mycket ska man tåla, och hur länge ska jag vänta? Hela hans familj har vänt ryggen mot mej, ingen har hört av sej sen i januari. Hur mycket de/det påverkar honom vet jag inte, men han säger att det är ju vi som ska reparera detta inte dom.
HJÄLP MEJ!!!!