• Saaaraa

Ringer du folk du inte känner efter 21?

Lade ut en vagn på blocket ikväll. Folk ringer och ringer, frågar om den finns kvar och vill hämta den i helgen isåfall. Jag säger att de kan ringa när de kan och det som gäller är att den som kommer först får den.

Tack och lov för "ljudlös"-funktionen. Det ringer fortfarande, jag svarar inte så här sent. Tycker inte att man ringer på en annons klockan 22-23 på kvällen, en vardag dessutom. Brukar man verkligen göra det? Ringer ni folk så här sent?
  • Svar på tråden Ringer du folk du inte känner efter 21?
  • Juhanna

Jag brukar inte ringa så sent, inte på vagnar iaf eftersom jag antar att dom har småbarn som sover.  
    När jag lägger ut annonser brukar jag alltid skriva att folk inte ska ringa efter 21

♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • EJai

Hade inte ringt efter kl 8. Hade då valt att skicka mail.

• Sofiero

Om jag inte fått tag i dem tidigare så jaa...

Hade det problemet fast ombytta roller i vintras när vår lägenhet låg ute på nätet. Sambon och jag jobbade i våra butiker 10-20 mitt i julrusningen så vi var inte lätta att få tag i! De flesta ringde mitt på dagen, kanske tre gånger med fem minuters mellanrum (varför gör man så..??) och sen gick de till hyresvärden och klagade att det inte gick att få tag på oss. För vill folk ha tag i mej så får de ringa tills jag svarar, jag sätter mej inte när jag slutat jobbet och lyssnar igenom telesvaret och ringer upp folk!

Fast sen bör man väl inte medvetet vänta till "sent" med att ringa någon, men har man försökt hela dagen så ser jag ingen anledning att inte ringa så dags!

• frökenelisabeth

Nej, inte i vanliga fall, fast jag kan förstå det om du just skrivit att folk får ringa "när de kan" och att det är först till kvarn som gäller.

Nästa gång kan du ju skriva att du inte vill ha samtal efter kl 21!

• Saaaraa
    frökenelisabeth skrev 2010-04-29 23:20:16 följande:
    Nej, inte i vanliga fall, fast jag kan förstå det om du just skrivit att folk får ringa "när de kan" och att det är först till kvarn som gäller. Nästa gång kan du ju skriva att du inte vill ha samtal efter kl 21!
    Nä, skev ingenting om det utan det säger jag när de bara ringer för att kolla om de kan hämta den i helgen.
    Tänkte först skriva att jag inte ville ha samtal efter 21, men gjorde inte det eftersom att jag trodde att man inte brukar ringa på annonser så pass sent. Tji fick jag
  • frökenelisabeth
    Saaaraa skrev 2010-04-29 23:24:15 följande: Nä, skev ingenting om det utan det säger jag när de bara ringer för att kolla om de kan hämta den i helgen.
    Tänkte först skriva att jag inte ville ha samtal efter 21, men gjorde inte det eftersom att jag trodde att man inte brukar ringa på annonser så pass sent. Tji fick jag
    Jag minns en gång för lääänge sen när det var annonser i tidningen som gällde. Vi skulle sälja vårt dockskåp. Då ringde den första innan klockan sex på morgonen - det hade vi definitivt inte räknat med heller.

Ibland ringer försäljare efter klockan nio på kvällen - DET kan jag tycka är märkligt!
  • BlommyNess12

21.30 är gränsen för att ringa tycker jag. Vill man inte att folk ringer senare än en viss tid så bör man skriva det i annonsen.

• Dinosaurie

Om jag verkligen vill ha det som annonseras ut så kan jag skicka ett sms om det är sent, speciellt om annonsen kommit ut precis {#lang_emotions_smile}

Och ofta måste man vara lite fräck för att göra de bästa klippen, tyvärr {#lang_emotions_wink}

• kalin

ja star det inget antar jag att det gar bra att ringa nar som helst

• MaNiMi

Näpp tror inte ens jag skulle ringa efter 20.00..möjligtvis skicka ett sms om det är något väldigt viktigt och brådskande som inte kan vänta till dagen därpå.
    Själv är jag en obotlig nattugla så brukar tala om för folk att det är ok att ringa hit i stort sett närsom fram till kl 2 på natten..
    Sen drar jag ner ljudet på telefonen så skulle någon ringa så blir jag inte störd iaf, men skulle ju som sagt aldrig falla mig in att förutsätta att andra tolererar det bara för att jag gör det.

• MaNiMi
    Baxter1 skrev 2010-04-29 23:41:42 följande:
    Om jag verkligen vill ha det som annonseras ut så kan jag skicka ett sms om det är sent, speciellt om annonsen kommit ut precis Och ofta måste man vara lite fräck för att göra de bästa klippen, tyvärr
    hihi för många år sedan när det i stort sett bara var annons i tidning som gällde så kunde det hända att folk började ringa vid 4-5¨på morgonen precis när de fått sin tidning..ville man slippa det var det bäst att skriva ut telefontid i annonsen!
  • MaNiMi
    frökenelisabeth skrev 2010-04-29 23:27:37 följande:
    Jag minns en gång för lääänge sen när det var annonser i tidningen som gällde. Vi skulle sälja vårt dockskåp. Då ringde den första innan klockan sex på morgonen - det hade vi definitivt inte räknat med heller. Ibland ringer försäljare efter klockan nio på kvällen - DET kan jag tycka är märkligt!
    hihi fler som upplevt samma fenomen såg jag nu!
  • Sofiero
    MaNiMi skrev 2010-04-30 03:35:57 följande:
    hihi fler som upplevt samma fenomen såg jag nu!
    Här är en till! :)
    Har hört det av en kompis så jag vet inte alls sanningshalten i det hela, men det låter ju som nåt som en del verkligen skulle kunna ta sej för!
    Han jobbade som tidningsutkörar, hade "första tjing" på tidningen på morgonen och därmed annonserna, och då var det en kollega som alltid satt och gottade sej och ringde på de annonser som var intressanta, och då var ju klockan 3-4 sådär
Svar på tråden Ringer du folk du inte känner efter 21?