• Sophie

Dotter som inte vill att mamma träffar killar

Hej!
    Jag har ett problem som jag ärkert delar med många... Min 6åriga dotter vill absolut inte att mamma träffar killar. Varken att de kommer och hälsar på eller att vi gör något tillsammans. Jag har försökt förklara, men hon vill verkligen inte att jag ska umgås med killar. Min dotter har alltid varit mammas flicka och bor halvtid hos mig och halvtid hos sin pappa.

Är det någon som har något tips?

• Svar på tråden Dotter som inte vill att mamma träffar killar
  • Danitra

Du får väl bestämma hur viktigt det är för dig. Om det är något du kan vänta med till hon blivit mer redo för eller inte.

Har hon förklarat varför hon inte vill att du ska träffa någon? Hoppas hon på att du och pappan ska återförenas? Har du förklarat tydligt att du inte kommer bli tillsammans med pappan igen och att du därför kommer hitta någon ny en dag? Vare sig hon vill eller inte?
  • Fnollan

Har inga tips men vet hur det kan kännas att vara dottern er situation. Jag ville inte heller att mamma skulle träffa någon ny när jag vara liten. ville bara att mamma skulle vara hemma och bry sig om oss och ingen annan...Idag som vuxen tycker jag att det är synd att hon inte tilllät sig själv egentid och att ha mer roligt, inte bara tänka på barnen som hon gjorde då. En glad mamma -är ju oftast en bra mamma.

Svar på tråden Dotter som inte vill att mamma träffar killar